Avatar billede uth Nybegynder
11. februar 2009 - 12:05 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Åbne outlook kalenderen fra acces

Jeg vil lave en kommandoknap der, når jeg klikker på den, åbner ms outlook kalenderen. Ikke andet. Jeg arbejder i ms office 2007. Jeg har set en del forslag her på eksperten, men de er alle lidt mere sofistikerede end denne ret simple handling, og når jeg hugger en tå og klipper en hæl for kun at kunne åbne kalenderen, virker det ikke. Er der nogen der har sådan en lille kodesnip til at ligge?
Avatar billede fdata Forsker
12. februar 2009 - 11:41 #1
Den her virker i 2003, så mon ikke også den er ok i 2007?

(husk først at oprette en reference til Outlook under Tools/References)

Sub VisKalender()
  Dim objOutlook
  Dim objNamespace
  Dim objFolder
  Dim myExplorer

  Set objOutlook = CreateObject("Outlook.Application")
  Set objNamespace = objOutlook.GetNamespace("MAPI")
  Set objFolder = objNamespace.GetDefaultFolder(olFolderCalendar)

  Set myExplorer = objFolder.GetExplorer
  myExplorer.Display

  Set objOutlook = Nothing
  Set objNamespace = Nothing
  Set objFolder = Nothing
  Set myExplorer = Nothing
End Sub
Avatar billede uth Nybegynder
19. februar 2009 - 10:50 #2
100 tak :-)
Avatar billede fdata Forsker
19. februar 2009 - 18:08 #3
Velbekomme og tak for point ;o)