Avatar billede ybsiv Nybegynder
03. februar 2009 - 23:25 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Fejldmelding: Computeren mangler hukommelse

Min bærbare Novabook terminator med windows vista ultimate 32 bit med 4 gb ram (skulle være ordnet, således at den kan se dem allesammen) er begyndt at kommme med en fejlmelding der lyder som følger:

Computeren mangler hukommelse
For at gendanne tilstrækkelig hukommelse, for at programmerne kan fungere korrekt, skal du gemme dit arbejde og derefter lukke eller genstarte alle åbne programmer.

Denne meddelse kommer kort tid efter jeg har startet computeren op og vil begynde at bruge den. Sætter den ofte i dvale og så er der ingen problemer. Hvordan løser jeg det her!? Er lidt på herrens mark for er heller ikke nogen haj til at indstille alt muligt. Håber der er nogen der vil hjælpe og kan gøre det på en let forståelig måde ;o)
Avatar billede Jensen DK Novice
04. februar 2009 - 08:00 #1
Sfc /scannow løsning på Vista problemer. Husk afstand mellem sfc og /  du skal måske bruge din Vista skive. Den fortæller ikke om den har rettet noget, når den er færdig.
http://209.85.135.104/translate_c?hl=da&sl=en&u=http://support.microsoft.com/kb/929833&prev=/search%3Fq%3Dsfc%2B/scannow%2Bi%2BVista%26hl%3Dda%26sa%3DG&usg=ALkJrhhVBbjXmg_t2n0gYtCFnSxed-gwCg
Avatar billede ybsiv Nybegynder
04. februar 2009 - 21:05 #3
Silbidor.........har prøvet at gøre det som du skrev men kan ikke umiddelbart se om det har virket.

Haverslev......minimal tilladt står til 16 mb. Anbefalet til 4603 mb og aktuel tildeling 3948 mb.......ligeledes står størrelse ved start til 2000 og  maksimal til 4000

Kan du bruge den info til noget!?!
Avatar billede ybsiv Nybegynder
23. februar 2009 - 10:38 #4
Er der slet  ikke nogen der kan hjælpe?????????
Avatar billede Jensen DK Novice
23. februar 2009 - 13:24 #5
Du kan prøve om der er noget du kan bruge her.
Du skal have din Vista skive klar, og du skal måske boote op på den, der står flere muligheder forneden . Det hjælper nogen gange at vælge system restore eller complet PC restore.

http://translate.google.dk/translate?hl=da&sl=en&u=http://xphelpandsupport.mvps.org/vista_repair_yuor_computer_options.htm&sa=X&oi=translate&resnum=5&ct=result&prev=/search%3Fq%3DDVD%2Breparer%2Bvista%2Bvejledning%26hl%3Dda%26sa%3DG
Avatar billede ybsiv Nybegynder
23. februar 2009 - 21:43 #6
Så er problemet løst......var en virus der lavede ulykker....den lagde sig som logitech setpoint og åbnede så vildt mange programmer.......var oppe på over 1100 processer på et tidspunkt
Avatar billede ybsiv Nybegynder
23. februar 2009 - 21:44 #7
Silbidor.....kan du ikke afgive et svar så du kan få point!?! For tak for hjælpen selvom det var noget andet ;o)
Avatar billede Jensen DK Novice
26. februar 2009 - 06:44 #8
Ok er hermed gjort.