Avatar billede AC_demeyer Nybegynder
03. februar 2009 - 16:21 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvilke "lande" er der ræpresenteret i databasen

Sagen er den, at jeg har en access database fyldt med adresser fra hele verden. Jeg øsnker at trække navnene ud på de lande der er repræsenteret i databasen. Dvs. hvis jeg eksempelvis har tre records fra Danmark, 2 fra sverige og 1 fra Norge, ønsker jeg ikke en liste der ser sådan her ud:

Danmark
Sverige
Norge

Men derimod:

Danmark
Sverige
Norge

Håber nogen kan vise mig på vej. Jeg er ikke helt ny, men er et godt stykke tid siden jeg har rodet med asp.

/AC
Avatar billede arne_v Ekspert
03. februar 2009 - 16:25 #1
SELECT DISTINCT land FROM dintabel

?
Avatar billede AC_demeyer Nybegynder
03. februar 2009 - 16:43 #2
Takker! Hvordan lukker jeg?
Avatar billede arne_v Ekspert
03. februar 2009 - 16:45 #3
Jeg smider et svar som du kan acceptere.