Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2009 - 12:00 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Domæner der linker til undermapper på et site

Hejsa.

Jeg har tidligere kørt min egen webserver, hvorfor jeg har haft mulighed for at hoste alle de hjemmesider jeg har villet/haft behov for.

Nu har jeg imidlertid besluttet mig for at slukke serveren og har fået rykket mit vigtigste site ud i byen hos en hosting-virksomhed.

Jeg har så lavet forskellige url-forwards af de domæner, der nu ikke længere har deres egen hjemmeside, til undermapper på mit site http://www.discountdomains.dk

Domænet iptjek.dk linker nu til http://www.discountdomains.dk/iptjek og domænet domaintester.dk linker nu til http://www.discountdomains.dk/domaenetester.aspx

Mit spørgsmål er nu. Kan dette risikere at blive opfattet som en omgåelse af Google politik for indeksering?

Begge domæner rangerer ret højt på nogle af de søgeord/sætninger de skal kunne findes på og jeg er selvfølgelig bange for at det i sidste ende vil gå ud over mit egentlige site discountdomains.dk, der kan blive opfattet som om det har doorway-sider tilknyttet.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. februar 2009 - 12:56 #1
Jeg synes det er dumt. Dine domæner, som redirecter, ophører reelt med at eksistere, søgemaskinemæssigt, og kun discountdomains.dk er tilbage. Find dig et webhotel/server, der tillader flere domæner.
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2009 - 08:37 #2
Hej Erik.

Ja det kan du selvfølgelig have ret i.
Jeg har dog som sagt flyttet min side fra egen server til Dan Domain og her er prisen til at tage at føle på, jeg mener, der er nok af den :-)
Jeg har ikke råd til at få hosted sider, der for mig er sekundære - altså iptjek.dk og domaintester.dk, men på den anden side vil jeg stadig gerne bruge domænerne.

Men jeg kan godt se hvad du mener. Altså, at domænerne vil ophøre med at eksistere i diverse søgemaskiner og derfor ikke vil give de hits som de, i betragtning af deres rangering, giver nu.

Men kan det blive opfattet som black hat seo af fx. Google, at disse domæner nu linker til undersektioner på min hjemmeside?
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2009 - 10:29 #3
Lukket