Avatar billede karnas Nybegynder
01. februar 2009 - 11:25 Der er 3 kommentarer

Udprinte artikler og anden tekst fra DR.dk.

Ved print udskrifter især fra dette websted er bogstaverne meget små, og det hjælper ikke at ændre indstillinger i programmet til større eller størst. Ved udskrivning fra f.eks. Windows hjælpeprogram, er udskrifterne normale
Avatar billede olebole Juniormester
01. februar 2009 - 17:00 #1
<ole>

DR's side synes programmeret af mindre kompetente kodere, som blæser på alm. regler vedr. tilgængelighed - ikke mindst for blinde og svagtseende  :o|
Jeg har et lille cowboy-trick, som langtfra er ideelt, men kan være en løsning i en snæver vending. Der er vist ikke rigtig andre løsninger:

Hvis du går ind på denne side:
    http://www.dengodekode.dk/eksperten/stortekst/

- og følger anvisningen, får du en Foretrukken, som hedder 'Stor tekst'. Når du står på en af DR's sider, kan du klikke på denne Foretrukken - og teksten på siden forstørres.

Når du gemmer linket som foretrukken på siden ovenfor, bliver du spurgt om, hvad den foretrukne skal hedde, og hvor den skal gemmes. Her kan du evt. gemme den i den mappe, der hedder 'Links' eller 'Hyperlinks', som du kan få vist under adresselinjen i browseren. Det gør den hurtigere at få fat i  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
01. februar 2009 - 17:03 #2
PS: Teknikken hedder en BookmarkLet. Hvis du vil vide, hvad der foregår, kan du læse denne artikel, jeg har skrevet om emnet (NB: Den kræver lidt indsigt i webkodning):
    http://www.dengodekode.dk/bm_artikel.html
Avatar billede Brianhenneberg Nybegynder
09. februar 2009 - 21:05 #3
Du kan også bare markere teksten, kopiere den og sætte den ind i et word dokument, og så øge tekststørrelsen.

Hvis det er hele hjemmesiden du vil have udprintet, kan du downloade dette her program: http://www.pdfdownload.org/  som kan omdanne hjemmesider til pdf filer, som du så kan udprinte.