Avatar billede jesperbaldur Nybegynder
29. januar 2009 - 12:35 Der er 7 kommentarer

Printerdriver i c5

Jeg har en gammel version af C5, som har kørt fint på min gamle computer. Nu har jeg så fået ny computer og har kopieret hele C5 mappen på den nye computer.
Jeg benytter statig den samme printer (HP 4050).

På den gamle computer virkede det sådan at når jeg trykkede print, printede den 2 sider ud fra printeren fra bakke1 og den sidste side fra bakke 3 hvor faktura papiret ligger.

Trykker jeg print nu, får jeg følgende besked:
"HP Laserjet 4050 A4 er ikke en grafisk printerdriver (GUI)"
"Vælg Venligst en GUI-printerdriver i opsætningen af brugerprinteren HP4050A"

Hvis jeg nu vælger HP 4050 som min standard printer i windows og derefter går ind i C5 i opsætningen af brugerprintere og vælger printeren til at være windows standard i stedet for "HP Laserjet 4050 A4" og derefter trykker print, så kommer der fint nok 3 kopier ud på printeren, men alle sider kommer ud fra bakke1, desuden passer udskriften ikke længere til faktura-papiret.

Er der en venlig sjæl der ved hvordan jeg kan rette mit problem
Avatar billede glconsult Nybegynder
29. januar 2009 - 12:42 #1
I skærmbilledet, hvor du vælger at udskrive til printer og standard windows,  skal du vælge knappen Format og herefter knappen Egenskaber, så får du vist egenskaberne for din printer, og her vil du kunne vælge hvilken bakke, der skal udskrives fra.
mvh. Gitte
www.glconsult.dk
Avatar billede jesperbaldur Nybegynder
29. januar 2009 - 12:55 #2
Sikrer jeg mig så at de to første tokpier altid kommer ud fra bakke1 og den sidste kopi fra bakke3? Eller skal jeg ind og vælge dette hver gang jeg printer? Det er midlertidig fint nok, bare jeg kan få den til at printe ud fra bakken.

Hvad der er værre, er at jeg kan også se at udskriften ikke længere passer til fakturapapiret? Har du nogen idé om hvor jeg kan opsætte dette. Det eneste der er galt er at topmargin ikke længere passer. Det hele skal blot flyttes ca 1 cm ned.
Avatar billede snowball Novice
29. januar 2009 - 13:00 #3
Gitte: Jf. punkt 2.1.6 i reglerne - http://www.eksperten.dk/regler.phtml - bedes du venligst stoppe med at skrive din hjemmeside som en del af din signatur, tak :)

Snowball / Admin
Avatar billede glconsult Nybegynder
29. januar 2009 - 13:02 #4
Den skulle gerne huske dit sidste valg, næste gang du skriver ud, så hvis de første 2 kopier er valgt til den ene bakke og den sidste kopi til den anden bakke, så skulle dette også ske fremover.
Det burde der jo ikke være ændret på, når det er den samme printer. Måske det er skriftstørrelsen eller skrifttypen eller andet du har ændret på? Alternativt kan du prøve under Format-knappen af scalere og se om dette løser problemet.
Alternativt skal du ind under udviklingsmenuen og lave ændringen her.
mvh. Gitte
www.glconsult.dk
Avatar billede glconsult Nybegynder
29. januar 2009 - 13:03 #5
okay. Det skal jeg nok. Beklager.
mvh. Gitte
Avatar billede jesperbaldur Nybegynder
29. januar 2009 - 18:04 #6
+
Avatar billede jesperbaldur Nybegynder
29. januar 2009 - 18:08 #7
jeg har siddet og rodet lidt med det og fundet ud af at oprette en ny printerdriver. Derinde har jeg s] valgt A4 st]ende som papirstype og sat topmargin. Ved ikke om det er maaden at goere det paa men det ser umiddelbart ud til at virke.

Jeg kan se at n]r jeg trykker print s] kommer der foerst 2 kopierer ud hvorefter der printes 1 kopi ud. Ved du hvor jeg kan aendre denne opsaetning henne saa jeg for eksempel kan aendre det til at der foerst kommer 3 kopier ud og dernaest 1 kopi ud?

Jeg har ogsaa ledt efter hvor jeg kan faa lov at aendre i faktura layouttet, ved du hvor man kan goere det henne?

paa Forhaand Tak

//Jesper