Avatar billede mega1 Nybegynder
02. juli 2001 - 16:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Konvertering af 97 til 2000

HEJ Jeg har konverteret en Access 97 database til 2000 og så virker mit asp script ikke:

-: ( Indhold af default.asp ) :-
------------------------------------------------------

<%
SET rs = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
rs.Open \"Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=\" & Server.MapPath(\"DB.mdb\")

If Request(\"mode\") = \"Check\" then

Sql = \"Select Count(*) as Found from users where (username = \'\" & Request(\"username\") & \"\') and (password =\'\" & Request(\"password\") & \"\')\"
Set Login = Rs.Execute(Sql)
if Login(\"Found\") = 0 then
Session(\"login\") = 0
error = \"Du blev ikke godkendt af systemet\"
else
Session(\"Login\") = 1
Session(\"password-session\") = Request(\"username\")
Response.Redirect \"beskyt.asp\"
end if
else
end if

%>
<HTML>
<HEAD>
</HEAD>
<BODY>

<form method=\"POST\" action=\"Default.asp\">
<input type=\"hidden\" name=\"mode\" VALUE=\"Check\">
  <div align=\"center\">
    <center>
    <table border=\"0\" width=\"20%\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"2\">
      <tr>
        <td width=\"50%\"><font face=\"Tahoma\" size=\"2\">Username:</font></td>
        <td width=\"50%\"><font face=\"Tahoma\" size=\"2\"><input type=\"text\" name=\"username\" size=\"20\" style=\"font-family: Verdana; font-size: 8 pt\"></font></td>
      </tr>
      <tr>
        <td width=\"50%\"><font face=\"Tahoma\" size=\"2\">Password</font></td>
        <td width=\"50%\"><font face=\"Tahoma\" size=\"2\"><input type=\"text\" name=\"password\" size=\"20\" style=\"font-family: Verdana; font-size: 8 pt\"></font></td>
      </tr>
      <tr>
        <td width=\"50%\"><font face=\"Tahoma\" size=\"2\"><input type=\"submit\" value=\"Login\" name=\"submit\" style=\"font-family: Verdana; font-size: 8 pt\"></font></td>
        <td width=\"50%\"><font face=\"Tahoma\" size=\"1\"><%=error%></td>
      </tr>
    </table>
    </center>
  </div>
</form>

</BODY>
</HTML>

------------------------------------------------------
-: ( Indhold slutter her! ) :-

-: ( Indhold af beskyttet side (beskyt.asp) ) :-
------------------------------------------------------

<%
Response.Buffer = True
SET rs = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
rs.Open \"Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=\" & Server.MapPath(\"DB.mdb\")

if request(\"Mode\") = \"logaf\" then
session.Abandon
Response.Redirect(\"default.asp\")
end if

\' Chekker om brugeren har en session.
\' Hvis ikke så smides han af
IF Session(\"password-session\") = \"\" Then
Response.Redirect(\"Default.asp\")
end if

Sql = \"Select * FROM users WHERE username = \'\" & session(\"password-session\") & \"\'\"
set rs = rs.Execute(SQL) %>

Hej <% = rs(\"Name\") %> <br>
Du er nu logget ind!
<a href=\"u-default.asp?mode=logaf\">Log af</a>

------------------------------------------------------
-: ( Indhold slutter her! ) :-

På forhånd TAK!!!!!!
Avatar billede keysersoze Guru
02. juli 2001 - 16:11 #1
der burde ikke være nogen forskel på om det er 97 eller 2000... hvad siger den af fejl?
Avatar billede mega1 Nybegynder
02. juli 2001 - 16:23 #2
den vil bare ikke vise asp siden den siger sidan kan ikke loades og ligeså snart jeg smider den gamle database fil ind igen virker det fint såå :) jeg har ingen ide om hvorfor
Avatar billede keysersoze Guru
02. juli 2001 - 17:33 #3
gør lige dette:

Tools>Internet Options>Advanced>Uncheck \"Show friendly HTTP-errors\"
Funktioner>Internet Instillinger>Avanceret>Fjern kryds i \"Vis uskadelige HTTP-fejl\"

og se om der kommer en fejl
Avatar billede mega1 Nybegynder
02. juli 2001 - 20:43 #4
Jeg har fået det til at fungere! :)
Avatar billede keysersoze Guru
03. juli 2001 - 01:28 #5
hvordan?
Avatar billede mega1 Nybegynder
03. juli 2001 - 01:39 #6
jeg fandt en opdatering af samme script til db2000 access