Avatar billede spikebox Nybegynder
27. januar 2009 - 15:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke få den til at flytte data

Hej har et problem kan ikke få den til at insætte de data jeg overfører med GET Hjææælp men slet funktionen virker fint

Kode:

<?php

// Forbinder til database
include( 'db.php' );

$id = $_GET [ 'id' ];

// Ser om der er valgt en id
if(!isset( $id )){

}

// Hvis der er valgt en id

else{

// Slætter i databasen eller udskriver fejl

mysql_query ( "DELETE FROM errorlist WHERE id='$id'" ) or die( "Kunne ikke slette nyhed, hvis det forsætter kontakt Webmaster" );

}

if(isset($_GET['hostid'])) {

$move_id = $_GET['movelinkid'];

$move_hostname = $_GET['hostname'];

mysql_query("INSERT INTO hostlist (id, hostname) VALUES ('$move_id', '$move_hostname')");
}

$result = mysql_query ( "SELECT * FROM $table ORDER BY id ASC LIMIT $visantal" ) or die(mysql_error()); // Henter fra databasen

// Kører igennem alle rækkerne
while( $row = mysql_fetch_array ( $result )){

$linkid = $row [ "id" ];

$movelinkid = $row [ "id" ];

$hostname = $row [ "hostname" ];

$port = $row [ "port" ];

// Udskriver til skærm
print "<table width=\"100%\" cellspacing=\"2\"><tr>
<td>LinkID=$linkid  <a href=\"http://$hostname:$port\" target=\"_blank\">http://$hostname:$port</a>&nbsp;&nbsp;&nbsp;    <a href=\"display.php?id=$linkid\">Slet</a>&nbsp;&nbsp;&nbsp;    <a href=\"display.php?hostid=$movelinkid&$hostname\">Move</a>  </td></tr>
<tr><td>$body</td></tr>
</table>" ;

}

// Lukker database
mysql_close ( $hopap );

?>
Avatar billede jakobdo Ekspert
27. januar 2009 - 15:57 #1
Din link ser sådan her ud:

hostid=$movelinkid&$hostname
Hvilket måske kan ende med:
hostid=123&eksperten.dk

Du forsøger så at hente følgende ud af linket:
hostid
movelinkid
hostname

Hostid = 123
De 2 andre findes ikke.
Ret dit link til:
display.php?hostid=$linkid&movelinkid=$movelinkid&hostname=$hostname
Avatar billede jakobdo Ekspert
27. januar 2009 - 16:04 #2
Og her er en fuld kode tror jeg, dog utestet.

<?php
// Forbinder til database
include( 'db.php' );

// Ser om der er valgt en id
if(isset($_GET['id']) && is_numeric($_GET['id'])){
    $id = intval($_GET['id']);
    // Sletter i databasen eller udskriver fejl
    mysql_query ( "DELETE FROM errorlist WHERE id='$id' LIMIT 1" ) or die( "Kunne ikke slette nyhed, hvis det forsætter kontakt Webmaster" );
}

if(isset($_GET['hostid']) && is_numeric($_GET['hostid']) && isset($_GET['hostname'])) {
    $move_id      = intval($_GET['hostid']);
    $move_hostname = mysql_real_escape_string($_GET['hostname']);
    mysql_query("INSERT INTO hostlist (id, hostname) VALUES ('$move_id', '$move_hostname')");
}

$result = mysql_query ( "SELECT * FROM $table ORDER BY id ASC LIMIT $visantal" ) or die(mysql_error()); // Henter fra databasen

// Kører igennem alle rækkerne
while( $row = mysql_fetch_array ( $result )){
    $linkid    = $row['id'];
    $movelinkid = $row['id'];
    $hostname  = $row['hostname'];
    $port      = $row['port'];

    // Udskriver til skærm
    echo '<table width="100%" cellspacing="2"><tr>';
    echo '<td>LinkID='.$linkid.'  <a href="http://'.$hostname.':'.$port.'" target="_blank">http://'.$hostname.':'.$port.'</a>&nbsp;&nbsp;&nbsp;';
    echo '<a href="display.php?id='.$linkid.'">Slet</a>&nbsp;&nbsp;&nbsp;';
    echo '<a href="display.php?hostid='.$movelinkid.'&hostname='.$hostname.'">Move</a>  </td></tr>';
    echo '<tr><td>'.$body.'</td></tr>';
    echo '</table>';
}

// Lukker database
mysql_close ( $hopap );

?>
Avatar billede spikebox Nybegynder
27. januar 2009 - 16:17 #3
Supper mange tak det virkede fint lige hvad jeg skulle bruge send mig et svar ,,, og tak for den hurtige respons
Avatar billede jakobdo Ekspert
27. januar 2009 - 16:52 #4
Svar!
Avatar billede jakobdo Ekspert
27. januar 2009 - 17:25 #5
Takker for point.