Avatar billede mbpedersen Nybegynder
27. januar 2009 - 13:09 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kører version 1.3.1 selv om 6 update 11 er installeret

Når jeg går i en kommandoprompt og skriver java -version får jeg svaret: java version "1.3.1_01". Jeg fik af vide, at jeg for at komme op og køre version 1.6 skulle afinstallere de gamle versioner, men det har desværre ikke hjulpet - hvad kan jeg så gøre for at få den til at afvikle 1.6.

Der er tale om en Windows2003 server, men jeg har såmænd samme problemstilling på min xp maskine.
Avatar billede mbpedersen Nybegynder
27. januar 2009 - 13:19 #1
Nå, jeg satte stien til den nye version ind i filen der kalder java.exe, så havde jeg succes, men det ændrer desværre ikke, at maskinen som standard vil bruge version 1.3.1, så hvis nogen kender svaret vil jeg stadig gerne vide det, så jeg ikke løber i det problem en anden gang...
Avatar billede mbpedersen Nybegynder
27. januar 2009 - 14:22 #2
Det var PATH'en der skulle rettes.
Avatar billede arne_v Ekspert
27. januar 2009 - 20:40 #3
JAVA_HOME = \hvor\java\ligger
PATH = %JAVA_HOME%\bin;...........................

er fornuftigt.

Bemaerk at hvis du slet ikke har et Java dir i PATH saa smider en JRE installation en
kopi af java.exe i C:\WINDOWS\system32 som saa bruges - og nogen gange oensker man
simpelthen at overskrive den med en anden version.
Avatar billede mbpedersen Nybegynder
28. januar 2009 - 17:16 #4
Hej Arne

Tak for kommentaren! Det, der var sket på både serveren og min XP var, at jeg havde installeret en oracleklient, som selv havde sin egen version af java til at ligge under oracle folderen, og som den så havde sat ind i PATH'en. Derfor gik det galt.

Endnu engang tak for dit input.