Avatar billede dingelrepsen20 Nybegynder
27. januar 2009 - 09:57 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ændre outlook til ikke at håndtere RSS feeds?

Er ved at blive sindssyg =)

Jeg har sagt ja, til at microsoft office outlook skal håndtere RSS feeds som standard og nu gider jeg ikke bruge outlook til det. Vil hellere benytte mig af et plugin til firefox, men jeg kan dæft saft ædder *#¤"*¤"# ikke finde ud af, hvor jeg ændrer det i outlook!!!
Det ikke helt sandt, kan godt finde, under funktioner - indstillinger - andet - standardprogrammer, at outlook håndterer rss som standard, men kan/må ikke fjerne fluebenet derinde og jeg ER logget på som administrator, men det er ikke altid vista fatter det eller hva...? Er helt lost, hader når tingene ikke er lige til =)

Nogle gode råd?
Avatar billede be_nice Juniormester
27. januar 2009 - 11:06 #1
Som udgangspunkt kan du annullere en RSS-kilde og fjerne alt indhold fra kilden ved at slette den mappe, der er tilknyttet RSS-kilden. Hvis du gør det, slettes alle de hentede emner i mappen, og RSS-kilden annulleres:
--> Udvid mappen RSS-kilder i navigationsruden i Post.
--> Marker den RSS-kilde, du vil slette.
--> Tryk på DELETE.
--> Klik på Ja for at bekræfte sletningen.
/Be_Nice
Avatar billede dingelrepsen20 Nybegynder
27. januar 2009 - 11:44 #2
Ja, men det kunne jeg godt selv finde frem til, mit problem er, at outlook VIL håndtere ALLE rss feeds, når jeg åbner en. Jeg vil gerne bruge mit firefox plugin til rss feeds, men jeg kom til at sige ja til at outlook skulle håndtere rss feeds som standardprogram, det er det jeg gerne vil deaktivere eller ophæve, så jeg selv kan vælge igen?

Ellers tak for det gode råd be_nice ;)
Avatar billede ptj_11 Forsker
27. januar 2009 - 21:28 #3
Prøv denne her, og se, om det hjælper:

Net user administrator /active:yes, fra \\Start/Kør

/ptj_11
Avatar billede dingelrepsen20 Nybegynder
31. maj 2009 - 01:31 #4
Hmm, jeg kom vist lidt væk fra den her i sin tid =) sorry...

Er kommet helt væk fra rss feeds igen, så, jeg ved ikke, jeg vil gerne dele pointene ud imellem jer 2 fordi I gad at komme med et godt bud, hvis I selv syntes det er fint?

Så smid et svar...

Og god varm pinse =P
Avatar billede ptj_11 Forsker
31. maj 2009 - 04:00 #5
Hej dingelrepsen20

Det er lige meget med points, men var der noget der hjalp på dit problem. Det er lidt mere interessant.
/ptj_11
Avatar billede dingelrepsen20 Nybegynder
28. september 2009 - 10:22 #6
Jeg må være ærlig og indrømme at jeg jo kom helt væk fra det igen, altså mit problem og gerne vil lukke dette spørgsmål, så hvis I 2 gider smide et svar, så jeg kan fordele point imellem jer, det er kun rimeligt, dejligt når nogen gider bruge sin tid på et svar og især dejligt når jeg så ikke gider bruge min tid på at prøve at bruge svaret =S =)

Men jeg kan nu godt lide at der er orden i tingene og at jeg lige får afsluttet det her spørgsmål...
Avatar billede ptj_11 Forsker
12. oktober 2009 - 14:09 #7
Som Skrevet, så er jer her ikke for points. Fornuftig tankegang du giver udtryk for.
Har du prøvet at lege lidt med regedit?. Kan være, at der re en markering deri, som styrer, hvilket program, der håndterer rss feeds.
/ptj_11
Avatar billede dingelrepsen20 Nybegynder
04. juni 2011 - 12:13 #8
Du var ikke ude efter point, så jeg rydder lige bordet for en god ordens skyld =)