Avatar billede ml67 Nybegynder
25. januar 2009 - 20:00 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Trojan: w32/onlinegames - hjælp til antispywareprogrammer

Jeg har fået trojan w32/onlinegames.ehgz på min pc.

Jeg bruger Norman Security Suite (TDC sikkerhedspakke) og har forsøgt at rense min PC med Norman_Malware_Cleaner og Malwarebytes' Anti-Malware. Disse finder virus i filen c:\windows\system32\wizuyebi.dll og referencer i registry databasen og i andre programmer i folderen c:\windows\system32, men ingen af anti-malware programmerne kan fjerne problemet. Dvs. problemet er der igen efter genstart.

Jeg har set at bl.a. Proland Software og PC Tools (Spyware Doctor) siger, at deres programmer kan fjerne w32/onlinegames. Kan man stole på disse programmer eller er der en anden måde at løse problemet på?

Jeg er taknemmelig for al hjælp.
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. januar 2009 - 20:02 #1
Ved godt du HAR prøvet alwarebytes' Anti-Malware, men prøv lige igen og smid loggen herind.
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. januar 2009 - 20:02 #2
malwarebytes' Anti-Malware skulle der stå ;)
Avatar billede ml67 Nybegynder
25. januar 2009 - 20:14 #3
Det prøver jeg. Måske et dumt spørgsmål, men er det bedst at den kører mens PC'en er i safe mode eller "almindelig" mode? Og skal internet forbindelsen være frakoblet?
25. januar 2009 - 20:43 #4
Avatar billede ml67 Nybegynder
25. januar 2009 - 23:13 #5
Jeg har nu kørt Malwarebytes igen + HiJackThis. Jeg var lidt i tvivl om de skulle køres i PC'ens normale mode. Af nervøsitet for at få mere "snavs" på PC'en har jeg de seneste dage frakoblet min adsl forbindelse og primært kørt i safe mode, men denne gang har jeg "koblet alt til". Da jeg havde kørt Malwarebytes bad den om adgang til nettet, hvilket jeg tillod. Herefter har jeg ikke fået nogle alarmer fra mit virus system, men om jeg er sluppet af med mit problem ved jeg ikke.

Under alle omstændigheder vedlægger jeg de to logs og vil være meget taknemlig, hvis en af jer har tid til at kigge dem igennem.

På forhånd tak

-----------------------------------------------------

Log fra Malwarebytes' Anti-Malware:

Malwarebytes' Anti-Malware 1.33
Database version: 1654
Windows 5.1.2600 Service Pack 3

mbam-log-2009-01-25 (22-48-41).txt

Skan type: Fuldstændig skanning (C:\|D:\|E:\|F:\|G:\|H:\|I:\|J:\|K:\|)
Objekter skannet: 220005
Tid tilbagelagt: 1 hour(s), 27 minute(s), 24 second(s)

Inficerede Hukommelses Processer: 0
Inficerede Hukommelses Moduler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Nøgler: 5
Inficerede Registeringsdatabase Værdier: 4
Inficerede Registeringsdatabase Filer: 0
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 3

Inficerede Hukommelses Processer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Hukommelses Moduler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Nøgler:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{c6b2c311-05ac-44e8-8109-d551d38a85cb} (Trojan.Vundo.H) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{c6b2c311-05ac-44e8-8109-d551d38a85cb} (Trojan.Vundo.H) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\contim (Trojan.Vundo) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\dslcnnct (Trojan.Vundo) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\rdfa (Trojan.Vundo) -> Quarantined and deleted successfully.

Inficerede Registeringsdatabase Værdier:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\minumizaja (Trojan.Vundo.H) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\ShellServiceObjectDelayLoad\SSODL (Trojan.Agent) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\cpm330ab4bb (Trojan.Agent) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\30398727 (Trojan.Agent) -> Quarantined and deleted successfully.

Inficerede Registeringsdatabase Filer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Mapper:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Filer:
c:\WINDOWS\system32\sekelumo.dll (Trojan.Agent) -> Delete on reboot.
C:\WINDOWS\system32\nejefiju.dll (Trojan.Agent) -> Delete on reboot.
C:\WINDOWS\system32\pumuviba.dll (Trojan.Agent) -> Delete on reboot.

------------------------------------------------------------------------

Log fra HiJackThis:
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Program Files\TDCpakke\npm\bin\ELOGSVC.EXE
C:\Program Files\TDCpakke\Ngs\bin\NPROSEC.EXE
C:\Program Files\TDCpakke\Npm\Bin\Zanda.exe
C:\Program Files\TDCpakke\npm\bin\nvoy.exe
C:\Program Files\TDCpakke\npf\bin\npfsvc32.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
C:\Program Files\Common Files\Creative Labs Shared\Service\CreativeLicensing.exe
C:\WINDOWS\system32\CTsvcCDA.exe
C:\WINDOWS\eHome\ehRecvr.exe
C:\WINDOWS\eHome\ehSched.exe
C:\WINDOWS\System32\GEARSec.exe
C:\Program Files\Dell Network Assistant\hnm_svc.exe
C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\Iaantmon.exe
C:\Program Files\Java\jre6\bin\jqs.exe
C:\Program Files\Norton Ghost\Agent\VProSvc.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\ehome\mcrdsvc.exe
C:\Program Files\TDCpakke\npm\bin\NVCSCHED.EXE
C:\Program Files\TDCpakke\npm\bin\NJEEVES.EXE
C:\WINDOWS\system32\dllhost.exe
C:\Program Files\TDCpakke\nse\bin\NSESVC.EXE
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\Program Files\TDCpakke\nvc\bin\nvcoas.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\wbem\wmiprvse.exe
C:\Program Files\TDCpakke\npf\bin\npfuser.exe
C:\WINDOWS\ehome\ehtray.exe
C:\WINDOWS\stsystra.exe
C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\Iaanotif.exe
C:\Program Files\Dell\Media Experience\DMXLauncher.exe
C:\Program Files\Creative\SBAudigy\Surround Mixer\CTSysVol.exe
C:\WINDOWS\system32\Rundll32.exe
C:\Program Files\Creative\VoiceCenter\AndreaVC.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\DOCUME~1\MICHAE~1\LOCALS~1\Temp\clclean.0001
C:\Program Files\Norton Ghost\Agent\GhostTray.exe
C:\WINDOWS\eHome\ehmsas.exe
C:\Program Files\Common Files\InstallShield\UpdateService\issch.exe
C:\WINDOWS\System32\DLA\DLACTRLW.EXE
C:\Program Files\Dell Photo AIO Printer 924\dlccmon.exe
C:\Program Files\TDCpakke\npm\Bin\ZLH.EXE
C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Program Files\OLYMPUS\OLYMPUS Master 2\MMonitor.exe
C:\Program Files\TDCpakke\nvc\Bin\Nip.exe
C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Program Files\TDCpakke\nvc\Bin\cclaw.exe
C:\Program Files\Java\jre6\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\system32\dlcccoms.exe
C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Program Files\Creative\MediaSource5\Go\CTCMSGoU.exe
C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
C:\Program Files\Dell Network Assistant\ezi_hnm2.exe
C:\Program Files\WinZip\WZQKPICK.EXE
C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Documents and Settings\Michael Laursen\Desktop\HiJackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = www.google.dk/ig/dell?hl=da&client=dell-row&channel=dk&ibd=4060918
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.united.no/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,Default_Page_URL = www.google.dk/ig/dell?hl=da&client=dell-row&channel=dk&ibd=4060918
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: RealPlayer Download and Record Plugin for Internet Explorer - {3049C3E9-B461-4BC5-8870-4C09146192CA} - C:\Program Files\Real\RealPlayer\rpbrowserrecordplugin.dll
O2 - BHO: DriveLetterAccess - {5CA3D70E-1895-11CF-8E15-001234567890} - C:\WINDOWS\System32\DLA\DLASHX_W.DLL
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\program files\google\googletoolbar4.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\3.1.807.1746\swg.dll
O2 - BHO: (no name) - {c6b2c311-05ac-44e8-8109-d551d38a85cb} - C:\WINDOWS\system32\segudedu.dll
O2 - BHO: Browser Address Error Redirector - {CA6319C0-31B7-401E-A518-A07C3DB8F777} - C:\Program Files\BAE\BAE.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: JQSIEStartDetectorImpl - {E7E6F031-17CE-4C07-BC86-EABFE594F69C} - C:\Program Files\Java\jre6\lib\deploy\jqs\ie\jqs_plugin.dll
O3 - Toolbar: Pictures - {8E929F51-5914-11D6-971F-0050FC3F9161} - C:\Program Files\Pictures Toolbar\Pictures.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\program files\google\googletoolbar4.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ehTray] C:\WINDOWS\ehome\ehtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [SigmatelSysTrayApp] stsystra.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IAAnotif] C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\Iaanotif.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DMXLauncher] C:\Program Files\Dell\Media Experience\DMXLauncher.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CTSysVol] C:\Program Files\Creative\SBAudigy\Surround Mixer\CTSysVol.exe /r
O4 - HKLM\..\Run: [MBMon] Rundll32 CTMBHA.DLL,MBMon
O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] C:\WINDOWS\UpdReg.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [VoiceCenter] "C:\Program Files\Creative\VoiceCenter\AndreaVC.exe" /tray
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Norton Ghost 10.0] "C:\Program Files\Norton Ghost\Agent\GhostTray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ISUSPM Startup] "C:\Program Files\Common Files\InstallShield\UpdateService\isuspm.exe" -startup
O4 - HKLM\..\Run: [ISUSScheduler] "C:\Program Files\Common Files\InstallShield\UpdateService\issch.exe" -start
O4 - HKLM\..\Run: [DLA] C:\WINDOWS\System32\DLA\DLACTRLW.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [MSKDetectorExe] C:\Program Files\McAfee\SpamKiller\MSKDetct.exe /uninstall
O4 - HKLM\..\Run: [dlccmon.exe] "C:\Program Files\Dell Photo AIO Printer 924\dlccmon.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Norman ZANDA] "C:\Program Files\TDCpakke\npm\Bin\ZLH.EXE" /LOAD /SPLASH
O4 - HKLM\..\Run: [DLCCCATS] rundll32 C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\DLCCtime.dll,_RunDLLEntry@16
O4 - HKLM\..\Run: [OM2_Monitor] "C:\Program Files\OLYMPUS\OLYMPUS Master 2\FirstStart.exe" /OM
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [AppleSyncNotifier] C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleSyncNotifier.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Program Files\Java\jre6\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [minumizaja] Rundll32.exe "C:\WINDOWS\system32\nejefiju.dll",s
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SetDefaultMIDI] MIDIDef.exe
O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Creative MediaSource Go] "C:\Program Files\Creative\MediaSource5\Go\CTCMSGoU.exe" /SCB
O4 - HKCU\..\Run: [OM2_Monitor] "C:\Program Files\OLYMPUS\OLYMPUS Master 2\MMonitor.exe"
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [minumizaja] Rundll32.exe "C:\WINDOWS\system32\nejefiju.dll",s (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [minumizaja] Rundll32.exe "C:\WINDOWS\system32\nejefiju.dll",s (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\RunOnce: [FlashPlayerUpdate] C:\WINDOWS\system32\Macromed\Flash\GetFlash.exe (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\RunOnce: [FlashPlayerUpdate] C:\WINDOWS\system32\Macromed\Flash\GetFlash.exe (User 'Default user')
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Dell Network Assistant.lnk = ?
O4 - Global Startup: WinZip Quick Pick.lnk = C:\Program Files\WinZip\WZQKPICK.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2iexp.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2iexp.dll
O9 - Extra button: (no name) - {9239E4EC-C9A6-11D2-A844-00C04F68D538} - (no file)
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1230911994906
O16 - DPF: {D821DC4A-0814-435E-9820-661C543A4679} (CRLDownloadWrapper Class) - http://drmlicense.one.microsoft.com/crlupdate/en/crlocx.ocx
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netpension.danicapension.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O20 - AppInit_DLLs: C:\WINDOWS\system32\zuyuyubu.dll c:\windows\system32\sekelumo.dll
O22 - SharedTaskScheduler: STS - {EC43E3FD-5C60-46a6-97D7-E0B85DBDD6C4} - c:\windows\system32\sekelumo.dll (file missing)
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple Inc. - C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: Bonjour-tjeneste (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: Creative Labs Licensing Service - Creative Labs - C:\Program Files\Common Files\Creative Labs Shared\Service\CreativeLicensing.exe
O23 - Service: Creative Service for CDROM Access - Creative Technology Ltd - C:\WINDOWS\system32\CTsvcCDA.exe
O23 - Service: dlcc_device -  - C:\WINDOWS\system32\dlcccoms.exe
O23 - Service: Norman eLogger service 6 (eLoggerSvc6) - Norman ASA - C:\Program Files\TDCpakke\npm\bin\ELOGSVC.EXE
O23 - Service: GEARSecurity - GEAR Software - C:\WINDOWS\System32\GEARSec.exe
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: Advanced Networking Service (hnmsvc) - SingleClick Systems - C:\Program Files\Dell Network Assistant\hnm_svc.exe
O23 - Service: Intel(R) Matrix Storage Event Monitor (IAANTMON) - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\Iaantmon.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Sun Microsystems, Inc. - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jqs.exe
O23 - Service: Norman NJeeves - Norman ASA - C:\Program Files\TDCpakke\npm\bin\NJEEVES.EXE
O23 - Service: Norman ZANDA - Norman ASA - C:\Program Files\TDCpakke\Npm\Bin\Zanda.exe
O23 - Service: Norton Ghost - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton Ghost\Agent\VProSvc.exe
O23 - Service: Norman Personal Firewall Service (NPFSvc32) - Norman ASA - C:\Program Files\TDCpakke\npf\bin\npfsvc32.exe
O23 - Service: Norman Security service (NPROSECSVC) - Norman ASA - C:\Program Files\TDCpakke\Ngs\bin\NPROSEC.EXE
O23 - Service: Norman Scanner Engine Service (nsesvc) - Norman ASA - C:\Program Files\TDCpakke\nse\bin\NSESVC.EXE
O23 - Service: Norman Virus Control on-access component (nvcoas) - Norman ASA - C:\Program Files\TDCpakke\nvc\bin\nvcoas.exe
O23 - Service: Norman Virus Control Scheduler (NVCScheduler) - Norman ASA - C:\Program Files\TDCpakke\npm\bin\NVCSCHED.EXE
O23 - Service: Norman's Very Own supplY of resources (NVOY) - Norman ASA - C:\Program Files\TDCpakke\npm\bin\nvoy.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia. - C:\Program Files\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe

--
End of file - 14356 bytes
26. januar 2009 - 08:11 #6
Malwarebytes' Anti-Malware 1.33
Database version: 1654 (din)
Database version: 1695 (opdateret!)

Så - opdatér din Malwarebytes' og en ny scanning... så få vi se om den automatisk napper det sidste (?) ...
Ellers skal der andre midler til...
Avatar billede ml67 Nybegynder
27. januar 2009 - 00:19 #7
Så prøver jeg lige igen :-)

Log fra Malwarebytes:

Malwarebytes' Anti-Malware 1.33
Database version: 1696
Windows 5.1.2600 Service Pack 3

mbam-log-2009-01-27 (00-05-25).txt

Skan type: Fuldstændig skanning (C:\|D:\|E:\|F:\|G:\|H:\|I:\|J:\|)
Objekter skannet: 220524
Tid tilbagelagt: 1 hour(s), 23 minute(s), 35 second(s)

Inficerede Hukommelses Processer: 0
Inficerede Hukommelses Moduler: 3
Inficerede Registeringsdatabase Nøgler: 6
Inficerede Registeringsdatabase Værdier: 5
Inficerede Registeringsdatabase Filer: 3
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 10

Inficerede Hukommelses Processer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Hukommelses Moduler:
C:\WINDOWS\system32\zuyuyubu.dll (Trojan.Vundo.H) -> Delete on reboot.
C:\WINDOWS\system32\kogekebe.dll (Trojan.Vundo) -> Delete on reboot.
C:\WINDOWS\system32\salizuya.dll (Trojan.Vundo) -> Delete on reboot.

Inficerede Registeringsdatabase Nøgler:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{c6b2c311-05ac-44e8-8109-d551d38a85cb} (Trojan.Vundo.H) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{c6b2c311-05ac-44e8-8109-d551d38a85cb} (Trojan.Vundo.H) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{ec43e3fd-5c60-46a6-97d7-e0b85dbdd6c4} (Trojan.BHO) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\contim (Trojan.Vundo) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\dslcnnct (Trojan.Vundo) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\rdfa (Trojan.Vundo) -> Quarantined and deleted successfully.

Inficerede Registeringsdatabase Værdier:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\minumizaja (Trojan.Vundo.H) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\SharedTaskScheduler\{ec43e3fd-5c60-46a6-97d7-e0b85dbdd6c4} (Trojan.BHO) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\ShellServiceObjectDelayLoad\SSODL (Trojan.Agent) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\cpm330ab4bb (Trojan.Agent) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\30398727 (Trojan.Agent) -> Quarantined and deleted successfully.

Inficerede Registeringsdatabase Filer:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows\AppInit_DLLs (Trojan.Vundo.H) -> Data: c:\windows\system32\zuyuyubu.dll -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\LSA\Notification Packages (Trojan.Vundo.H) -> Data: c:\windows\system32\zuyuyubu.dll  -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows\AppInit_DLLs (Trojan.Vundo.H) -> Data: system32\zuyuyubu.dll -> Quarantined and deleted successfully.

Inficerede Mapper:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Filer:
C:\WINDOWS\system32\segudedu.dll (Trojan.Vundo.H) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\system32\zuyuyubu.dll (Trojan.Vundo.H) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\System Volume Information\_restore{0FF1F8C9-94F8-4F81-A453-F4312233C9DC}\RP2\A0000047.dll (Trojan.Vundo.H) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\System Volume Information\_restore{0FF1F8C9-94F8-4F81-A453-F4312233C9DC}\RP2\A0000048.dll (Trojan.Vundo.H) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\system32\liyobinu.dll (Trojan.Vundo.H) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\system32\segudedu.dll.tmp (Trojan.Vundo.H) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\system32\zuyuyubu.dll.tmp (Trojan.Vundo.H) -> Delete on reboot.
c:\WINDOWS\system32\hovebozi.dll (Trojan.Agent) -> Delete on reboot.
C:\WINDOWS\system32\salizuya.dll (Trojan.Agent) -> Delete on reboot.
C:\WINDOWS\system32\kogekebe.dll (Trojan.Agent) -> Delete on reboot.

--------------------------------------

HiJackThis Log file:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Program Files\TDCpakke\npm\bin\ELOGSVC.EXE
C:\Program Files\TDCpakke\Ngs\bin\NPROSEC.EXE
C:\Program Files\TDCpakke\Npm\Bin\Zanda.exe
C:\Program Files\TDCpakke\npm\bin\nvoy.exe
C:\Program Files\TDCpakke\npf\bin\npfsvc32.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
C:\Program Files\Common Files\Creative Labs Shared\Service\CreativeLicensing.exe
C:\WINDOWS\system32\CTsvcCDA.exe
C:\WINDOWS\eHome\ehRecvr.exe
C:\WINDOWS\eHome\ehSched.exe
C:\WINDOWS\System32\GEARSec.exe
C:\Program Files\Dell Network Assistant\hnm_svc.exe
C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\Iaantmon.exe
C:\Program Files\Java\jre6\bin\jqs.exe
C:\Program Files\Norton Ghost\Agent\VProSvc.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\ehome\mcrdsvc.exe
C:\Program Files\TDCpakke\npm\bin\NVCSCHED.EXE
C:\Program Files\TDCpakke\npm\bin\NJEEVES.EXE
C:\WINDOWS\system32\dllhost.exe
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\Program Files\TDCpakke\nse\bin\NSESVC.EXE
C:\Program Files\TDCpakke\npf\bin\npfuser.exe
C:\WINDOWS\system32\wbem\wmiprvse.exe
C:\Program Files\TDCpakke\nvc\bin\nvcoas.exe
C:\WINDOWS\ehome\ehtray.exe
C:\WINDOWS\eHome\ehmsas.exe
C:\WINDOWS\stsystra.exe
C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\Iaanotif.exe
C:\Program Files\Dell\Media Experience\DMXLauncher.exe
C:\Program Files\Creative\SBAudigy\Surround Mixer\CTSysVol.exe
C:\Program Files\Creative\VoiceCenter\AndreaVC.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Program Files\Norton Ghost\Agent\GhostTray.exe
C:\Program Files\Common Files\InstallShield\UpdateService\issch.exe
C:\WINDOWS\System32\DLA\DLACTRLW.EXE
C:\Program Files\Dell Photo AIO Printer 924\dlccmon.exe
C:\Program Files\TDCpakke\npm\Bin\ZLH.EXE
C:\Program Files\TDCpakke\nvc\Bin\Nip.exe
C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Program Files\TDCpakke\nvc\Bin\cclaw.exe
C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Program Files\Java\jre6\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\system32\dlcccoms.exe
C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Program Files\Creative\MediaSource5\Go\CTCMSGoU.exe
C:\Program Files\OLYMPUS\OLYMPUS Master 2\MMonitor.exe
C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
C:\Program Files\Dell Network Assistant\ezi_hnm2.exe
C:\Program Files\WinZip\WZQKPICK.EXE
C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Documents and Settings\Michael Laursen\Desktop\HiJackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = www.google.dk/ig/dell?hl=da&client=dell-row&channel=dk&ibd=4060918
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.united.no/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,Default_Page_URL = www.google.dk/ig/dell?hl=da&client=dell-row&channel=dk&ibd=4060918
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: RealPlayer Download and Record Plugin for Internet Explorer - {3049C3E9-B461-4BC5-8870-4C09146192CA} - C:\Program Files\Real\RealPlayer\rpbrowserrecordplugin.dll
O2 - BHO: DriveLetterAccess - {5CA3D70E-1895-11CF-8E15-001234567890} - C:\WINDOWS\System32\DLA\DLASHX_W.DLL
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\program files\google\googletoolbar4.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\3.1.807.1746\swg.dll
O2 - BHO: (no name) - {c6b2c311-05ac-44e8-8109-d551d38a85cb} - C:\WINDOWS\system32\gavewuwu.dll
O2 - BHO: Browser Address Error Redirector - {CA6319C0-31B7-401E-A518-A07C3DB8F777} - C:\Program Files\BAE\BAE.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: JQSIEStartDetectorImpl - {E7E6F031-17CE-4C07-BC86-EABFE594F69C} - C:\Program Files\Java\jre6\lib\deploy\jqs\ie\jqs_plugin.dll
O3 - Toolbar: Pictures - {8E929F51-5914-11D6-971F-0050FC3F9161} - C:\Program Files\Pictures Toolbar\Pictures.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\program files\google\googletoolbar4.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ehTray] C:\WINDOWS\ehome\ehtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [SigmatelSysTrayApp] stsystra.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IAAnotif] C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\Iaanotif.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DMXLauncher] C:\Program Files\Dell\Media Experience\DMXLauncher.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CTSysVol] C:\Program Files\Creative\SBAudigy\Surround Mixer\CTSysVol.exe /r
O4 - HKLM\..\Run: [MBMon] Rundll32 CTMBHA.DLL,MBMon
O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] C:\WINDOWS\UpdReg.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [VoiceCenter] "C:\Program Files\Creative\VoiceCenter\AndreaVC.exe" /tray
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Norton Ghost 10.0] "C:\Program Files\Norton Ghost\Agent\GhostTray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ISUSPM Startup] "C:\Program Files\Common Files\InstallShield\UpdateService\ISUSPM.exe" -startup
O4 - HKLM\..\Run: [ISUSScheduler] "C:\Program Files\Common Files\InstallShield\UpdateService\issch.exe" -start
O4 - HKLM\..\Run: [DLA] C:\WINDOWS\System32\DLA\DLACTRLW.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [MSKDetectorExe] C:\Program Files\McAfee\SpamKiller\MSKDetct.exe /uninstall
O4 - HKLM\..\Run: [dlccmon.exe] "C:\Program Files\Dell Photo AIO Printer 924\dlccmon.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Norman ZANDA] "C:\Program Files\TDCpakke\npm\Bin\ZLH.EXE" /LOAD /SPLASH
O4 - HKLM\..\Run: [DLCCCATS] rundll32 C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\DLCCtime.dll,_RunDLLEntry@16
O4 - HKLM\..\Run: [OM2_Monitor] "C:\Program Files\OLYMPUS\OLYMPUS Master 2\FirstStart.exe" /OM
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [AppleSyncNotifier] C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleSyncNotifier.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Program Files\Java\jre6\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [minumizaja] Rundll32.exe "C:\WINDOWS\system32\salizuya.dll",s
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SetDefaultMIDI] MIDIDef.exe
O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Creative MediaSource Go] "C:\Program Files\Creative\MediaSource5\Go\CTCMSGoU.exe" /SCB
O4 - HKCU\..\Run: [OM2_Monitor] "C:\Program Files\OLYMPUS\OLYMPUS Master 2\MMonitor.exe"
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [minumizaja] Rundll32.exe "C:\WINDOWS\system32\salizuya.dll",s (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [minumizaja] Rundll32.exe "C:\WINDOWS\system32\salizuya.dll",s (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\RunOnce: [FlashPlayerUpdate] C:\WINDOWS\system32\Macromed\Flash\GetFlash.exe (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\RunOnce: [FlashPlayerUpdate] C:\WINDOWS\system32\Macromed\Flash\GetFlash.exe (User 'Default user')
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Dell Network Assistant.lnk = ?
O4 - Global Startup: WinZip Quick Pick.lnk = C:\Program Files\WinZip\WZQKPICK.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2iexp.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2iexp.dll
O9 - Extra button: (no name) - {9239E4EC-C9A6-11D2-A844-00C04F68D538} - (no file)
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1230911994906
O16 - DPF: {D821DC4A-0814-435E-9820-661C543A4679} (CRLDownloadWrapper Class) - http://drmlicense.one.microsoft.com/crlupdate/en/crlocx.ocx
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netpension.danicapension.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O20 - AppInit_DLLs: C:\WINDOWS\system32\sehaniju.dll c:\windows\system32\hovebozi.dll
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple Inc. - C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: Bonjour-tjeneste (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: Creative Labs Licensing Service - Creative Labs - C:\Program Files\Common Files\Creative Labs Shared\Service\CreativeLicensing.exe
O23 - Service: Creative Service for CDROM Access - Creative Technology Ltd - C:\WINDOWS\system32\CTsvcCDA.exe
O23 - Service: dlcc_device -  - C:\WINDOWS\system32\dlcccoms.exe
O23 - Service: Norman eLogger service 6 (eLoggerSvc6) - Norman ASA - C:\Program Files\TDCpakke\npm\bin\ELOGSVC.EXE
O23 - Service: GEARSecurity - GEAR Software - C:\WINDOWS\System32\GEARSec.exe
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: Advanced Networking Service (hnmsvc) - SingleClick Systems - C:\Program Files\Dell Network Assistant\hnm_svc.exe
O23 - Service: Intel(R) Matrix Storage Event Monitor (IAANTMON) - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\Iaantmon.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Sun Microsystems, Inc. - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jqs.exe
O23 - Service: Norman NJeeves - Norman ASA - C:\Program Files\TDCpakke\npm\bin\NJEEVES.EXE
O23 - Service: Norman ZANDA - Norman ASA - C:\Program Files\TDCpakke\Npm\Bin\Zanda.exe
O23 - Service: Norton Ghost - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton Ghost\Agent\VProSvc.exe
O23 - Service: Norman Personal Firewall Service (NPFSvc32) - Norman ASA - C:\Program Files\TDCpakke\npf\bin\npfsvc32.exe
O23 - Service: Norman Security service (NPROSECSVC) - Norman ASA - C:\Program Files\TDCpakke\Ngs\bin\NPROSEC.EXE
O23 - Service: Norman Scanner Engine Service (nsesvc) - Norman ASA - C:\Program Files\TDCpakke\nse\bin\NSESVC.EXE
O23 - Service: Norman Virus Control on-access component (nvcoas) - Norman ASA - C:\Program Files\TDCpakke\nvc\bin\nvcoas.exe
O23 - Service: Norman Virus Control Scheduler (NVCScheduler) - Norman ASA - C:\Program Files\TDCpakke\npm\bin\NVCSCHED.EXE
O23 - Service: Norman's Very Own supplY of resources (NVOY) - Norman ASA - C:\Program Files\TDCpakke\npm\bin\nvoy.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia. - C:\Program Files\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe

--
End of file - 14150 bytes
27. januar 2009 - 07:16 #8
Hmmm... la' lige [Malwarebytes] køre en tur mere. Genstart et par gange. Check med [Malwarebytes] at den ikke finder mere ...

Specielt disse banditter ->
C:\WINDOWS\system32\zuyuyubu.dll.tmp
c:\WINDOWS\system32\hovebozi.dll
C:\WINDOWS\system32\salizuya.dll
C:\WINDOWS\system32\kogekebe.dll
Avatar billede ml67 Nybegynder
28. januar 2009 - 20:34 #9
Der ser ud til (7-9-13), at Malwarebytes har klaret problemet :-). Jeg gjorde som foreslået og kørte Malwarebytes nogle gange med et par genstarter imellem. De første to gange fandt Malwarebytes en hel del, men tredie gang fandt den intet. Jeg vedlægger dog lige for en sikkerheds skyld den seneste Malwarebytes og HiJackThis log.

Malwarebytes log:

Malwarebytes' Anti-Malware 1.33
Database version: 1696
Windows 5.1.2600 Service Pack 3

mbam-log-2009-01-28 (19-23-33).txt

Skan type: Fuldstændig skanning (C:\|D:\|E:\|F:\|G:\|H:\|I:\|J:\|)
Objekter skannet: 220629
Tid tilbagelagt: 1 hour(s), 24 minute(s), 59 second(s)

Inficerede Hukommelses Processer: 0
Inficerede Hukommelses Moduler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Nøgler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Værdier: 0
Inficerede Registeringsdatabase Filer: 0
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 0

Inficerede Hukommelses Processer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Hukommelses Moduler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Nøgler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Værdier:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Filer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Mapper:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Filer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

-----------------------------------------------

HiJackThis log:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Program Files\TDCpakke\npm\bin\ELOGSVC.EXE
C:\Program Files\TDCpakke\Ngs\bin\NPROSEC.EXE
C:\Program Files\TDCpakke\Npm\Bin\Zanda.exe
C:\Program Files\TDCpakke\npm\bin\nvoy.exe
C:\Program Files\TDCpakke\npf\bin\npfsvc32.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\ehome\ehtray.exe
C:\WINDOWS\stsystra.exe
C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\Iaanotif.exe
C:\Program Files\Dell\Media Experience\DMXLauncher.exe
C:\Program Files\Creative\SBAudigy\Surround Mixer\CTSysVol.exe
C:\WINDOWS\system32\Rundll32.exe
C:\Program Files\Creative\VoiceCenter\AndreaVC.exe
C:\DOCUME~1\MICHAE~1\LOCALS~1\Temp\clclean.0001
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Program Files\Norton Ghost\Agent\GhostTray.exe
C:\Program Files\Common Files\InstallShield\UpdateService\issch.exe
C:\WINDOWS\System32\DLA\DLACTRLW.EXE
C:\Program Files\Dell Photo AIO Printer 924\dlccmon.exe
C:\Program Files\TDCpakke\npm\Bin\ZLH.EXE
C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Program Files\Java\jre6\bin\jusched.exe
C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Program Files\Creative\MediaSource5\Go\CTCMSGoU.exe
C:\Program Files\OLYMPUS\OLYMPUS Master 2\MMonitor.exe
C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
C:\Program Files\Common Files\Creative Labs Shared\Service\CreativeLicensing.exe
C:\WINDOWS\system32\CTsvcCDA.exe
C:\WINDOWS\eHome\ehRecvr.exe
C:\WINDOWS\eHome\ehSched.exe
C:\WINDOWS\System32\GEARSec.exe
C:\Program Files\TDCpakke\npf\bin\npfuser.exe
C:\Program Files\Dell Network Assistant\hnm_svc.exe
C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\Iaantmon.exe
C:\Program Files\Java\jre6\bin\jqs.exe
C:\Program Files\Norton Ghost\Agent\VProSvc.exe
C:\Program Files\Dell Network Assistant\ezi_hnm2.exe
C:\Program Files\WinZip\WZQKPICK.EXE
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\ehome\mcrdsvc.exe
C:\Program Files\TDCpakke\npm\bin\NJEEVES.EXE
C:\Program Files\TDCpakke\npm\bin\NVCSCHED.EXE
C:\WINDOWS\system32\dlcccoms.exe
C:\WINDOWS\system32\dllhost.exe
C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\Program Files\TDCpakke\nse\bin\NSESVC.EXE
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\WINDOWS\eHome\ehmsas.exe
C:\Program Files\TDCpakke\nvc\bin\nvcoas.exe
C:\Program Files\TDCpakke\nvc\Bin\Nip.exe
C:\Program Files\TDCpakke\nvc\Bin\cclaw.exe
C:\Documents and Settings\Michael Laursen\Desktop\HiJackThis.exe
C:\WINDOWS\system32\wbem\wmiprvse.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = www.google.dk/ig/dell?hl=da&client=dell-row&channel=dk&ibd=4060918
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.united.no/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,Default_Page_URL = www.google.dk/ig/dell?hl=da&client=dell-row&channel=dk&ibd=4060918
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: RealPlayer Download and Record Plugin for Internet Explorer - {3049C3E9-B461-4BC5-8870-4C09146192CA} - C:\Program Files\Real\RealPlayer\rpbrowserrecordplugin.dll
O2 - BHO: DriveLetterAccess - {5CA3D70E-1895-11CF-8E15-001234567890} - C:\WINDOWS\System32\DLA\DLASHX_W.DLL
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\program files\google\googletoolbar4.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\3.1.807.1746\swg.dll
O2 - BHO: Browser Address Error Redirector - {CA6319C0-31B7-401E-A518-A07C3DB8F777} - C:\Program Files\BAE\BAE.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: JQSIEStartDetectorImpl - {E7E6F031-17CE-4C07-BC86-EABFE594F69C} - C:\Program Files\Java\jre6\lib\deploy\jqs\ie\jqs_plugin.dll
O3 - Toolbar: Pictures - {8E929F51-5914-11D6-971F-0050FC3F9161} - C:\Program Files\Pictures Toolbar\Pictures.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\program files\google\googletoolbar4.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ehTray] C:\WINDOWS\ehome\ehtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [SigmatelSysTrayApp] stsystra.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IAAnotif] C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\Iaanotif.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DMXLauncher] C:\Program Files\Dell\Media Experience\DMXLauncher.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CTSysVol] C:\Program Files\Creative\SBAudigy\Surround Mixer\CTSysVol.exe /r
O4 - HKLM\..\Run: [MBMon] Rundll32 CTMBHA.DLL,MBMon
O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] C:\WINDOWS\UpdReg.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [VoiceCenter] "C:\Program Files\Creative\VoiceCenter\AndreaVC.exe" /tray
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Norton Ghost 10.0] "C:\Program Files\Norton Ghost\Agent\GhostTray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ISUSPM Startup] "C:\Program Files\Common Files\InstallShield\UpdateService\ISUSPM.exe" -startup
O4 - HKLM\..\Run: [ISUSScheduler] "C:\Program Files\Common Files\InstallShield\UpdateService\issch.exe" -start
O4 - HKLM\..\Run: [DLA] C:\WINDOWS\System32\DLA\DLACTRLW.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [MSKDetectorExe] C:\Program Files\McAfee\SpamKiller\MSKDetct.exe /uninstall
O4 - HKLM\..\Run: [dlccmon.exe] "C:\Program Files\Dell Photo AIO Printer 924\dlccmon.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Norman ZANDA] "C:\Program Files\TDCpakke\npm\Bin\ZLH.EXE" /LOAD /SPLASH
O4 - HKLM\..\Run: [DLCCCATS] rundll32 C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\DLCCtime.dll,_RunDLLEntry@16
O4 - HKLM\..\Run: [OM2_Monitor] "C:\Program Files\OLYMPUS\OLYMPUS Master 2\FirstStart.exe" /OM
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [AppleSyncNotifier] C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleSyncNotifier.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Program Files\Java\jre6\bin\jusched.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SetDefaultMIDI] MIDIDef.exe
O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Creative MediaSource Go] "C:\Program Files\Creative\MediaSource5\Go\CTCMSGoU.exe" /SCB
O4 - HKCU\..\Run: [OM2_Monitor] "C:\Program Files\OLYMPUS\OLYMPUS Master 2\MMonitor.exe"
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [minumizaja] Rundll32.exe "C:\WINDOWS\system32\yafodini.dll",s (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [minumizaja] Rundll32.exe "C:\WINDOWS\system32\yafodini.dll",s (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\RunOnce: [FlashPlayerUpdate] C:\WINDOWS\system32\Macromed\Flash\GetFlash.exe (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\RunOnce: [FlashPlayerUpdate] C:\WINDOWS\system32\Macromed\Flash\GetFlash.exe (User 'Default user')
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Dell Network Assistant.lnk = ?
O4 - Global Startup: WinZip Quick Pick.lnk = C:\Program Files\WinZip\WZQKPICK.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2iexp.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2iexp.dll
O9 - Extra button: (no name) - {9239E4EC-C9A6-11D2-A844-00C04F68D538} - (no file)
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1230911994906
O16 - DPF: {D821DC4A-0814-435E-9820-661C543A4679} (CRLDownloadWrapper Class) - http://drmlicense.one.microsoft.com/crlupdate/en/crlocx.ocx
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netpension.danicapension.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O20 - AppInit_DLLs: c:\windows\system32\hovebozi.dll  c:\windows\system32\tehomake.dll
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple Inc. - C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: Bonjour-tjeneste (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: Creative Labs Licensing Service - Creative Labs - C:\Program Files\Common Files\Creative Labs Shared\Service\CreativeLicensing.exe
O23 - Service: Creative Service for CDROM Access - Creative Technology Ltd - C:\WINDOWS\system32\CTsvcCDA.exe
O23 - Service: dlcc_device -  - C:\WINDOWS\system32\dlcccoms.exe
O23 - Service: Norman eLogger service 6 (eLoggerSvc6) - Norman ASA - C:\Program Files\TDCpakke\npm\bin\ELOGSVC.EXE
O23 - Service: GEARSecurity - GEAR Software - C:\WINDOWS\System32\GEARSec.exe
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: Advanced Networking Service (hnmsvc) - SingleClick Systems - C:\Program Files\Dell Network Assistant\hnm_svc.exe
O23 - Service: Intel(R) Matrix Storage Event Monitor (IAANTMON) - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\Iaantmon.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Sun Microsystems, Inc. - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jqs.exe
O23 - Service: Norman NJeeves - Norman ASA - C:\Program Files\TDCpakke\npm\bin\NJEEVES.EXE
O23 - Service: Norman ZANDA - Norman ASA - C:\Program Files\TDCpakke\Npm\Bin\Zanda.exe
O23 - Service: Norton Ghost - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton Ghost\Agent\VProSvc.exe
O23 - Service: Norman Personal Firewall Service (NPFSvc32) - Norman ASA - C:\Program Files\TDCpakke\npf\bin\npfsvc32.exe
O23 - Service: Norman Security service (NPROSECSVC) - Norman ASA - C:\Program Files\TDCpakke\Ngs\bin\NPROSEC.EXE
O23 - Service: Norman Scanner Engine Service (nsesvc) - Norman ASA - C:\Program Files\TDCpakke\nse\bin\NSESVC.EXE
O23 - Service: Norman Virus Control on-access component (nvcoas) - Norman ASA - C:\Program Files\TDCpakke\nvc\bin\nvcoas.exe
O23 - Service: Norman Virus Control Scheduler (NVCScheduler) - Norman ASA - C:\Program Files\TDCpakke\npm\bin\NVCSCHED.EXE
O23 - Service: Norman's Very Own supplY of resources (NVOY) - Norman ASA - C:\Program Files\TDCpakke\npm\bin\nvoy.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia. - C:\Program Files\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe

--
End of file - 14066 bytes
28. januar 2009 - 21:12 #10
NOPE - 'banditerne' er der endnu / kommer igen!!!

-- Hent Combofix fra et af disse links, og gem den på dit skrivebord:

http://download.bleepingcomputer.com/sUBs/ComboFix.exe
http://download.bleepingcomputer.com/sUBs/Beta/ComboFix.exe

-- Kør så combofix.exe, som du hentede tidligere, og følg anvisningerne.
Du bør ikke klikke på vinduet imens værktøjet kører, idet det kan få din computer til at fryse.
Når combofix er færdig, og efter det har genstartet, skulle der gerne åbnes en logfil: combofix.txt
Indholdet af denne fil må du gerne lægge herind.
Avatar billede ml67 Nybegynder
28. januar 2009 - 22:04 #11
Damn!!!

Combofix loggen kommer her:

ComboFix 09-01-21.04 - Michael Laursen 2009-01-28 21:35:51.1 - NTFSx86
Microsoft Windows XP Professional  5.1.2600.3.1252.1.1033.18.2046.1445 [GMT 1:00]
Kører fra: c:\documents and settings\Michael Laursen\Desktop\ComboFix.exe
AV: TDC Sikkerhedspakke ver. 7.00 *On-access scanning enabled* (Updated)
FW: Personlig firewall *enabled*
* Dannede nyt systemgendannelsespunkt

advarsel -DENNE MASKINE HAR IKKE GENOPRETTELSESKONSOL INSTALLERET !!
.

(((((((((((((((((((((((((((((((((((((((  Andet, der er slettet  )))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
.

c:\documents and settings\All Users\Application Data\Microsoft\Network\Downloader\qmgr0.dat
c:\documents and settings\All Users\Application Data\Microsoft\Network\Downloader\qmgr1.dat

----- BITS: Mulige inficerede internetsteder -----

hxxp://77.74.48.105
.
(((((((((((((((((((((((((((((((((((((((  Drivers/Tjenester  )))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
.

-------\Legacy_PACKET
-------\Service_Packet

(((((((((((((((((((((((((((((  Filer skabt fra 2008-12-28 til 2009-01-28  )))))))))))))))))))))))))))))))))))
.

2009-01-28 20:10 . 2009-01-28 20:10    <DIR>    d--------    c:\program files\HjJackThis
2009-01-28 20:09 . 2009-01-28 20:09    <DIR>    d--------    c:\program files\Norman
2009-01-25 20:37 . 2009-01-25 20:37    2,713    ---hs----    c:\windows\system32\zayiveva.dll
2009-01-25 20:28 . 2009-01-28 20:10    <DIR>    d--------    c:\program files\CCleaner
2009-01-25 02:13 . 2009-01-25 02:13    2,713    ---hs----    c:\windows\system32\duyovaha.exe
2009-01-24 02:13 . 2009-01-24 02:13    2,713    ---hs----    c:\windows\system32\viwafinu.exe
2009-01-23 22:26 . 2009-01-28 20:11    <DIR>    d--------    c:\program files\Malwarebytes' Anti-Malware
2009-01-23 22:26 . 2009-01-23 22:26    <DIR>    d--------    c:\documents and settings\Michael Laursen\Application Data\Malwarebytes
2009-01-23 22:26 . 2009-01-23 22:26    <DIR>    d--------    c:\documents and settings\All Users\Application Data\Malwarebytes
2009-01-23 22:26 . 2009-01-14 16:11    38,496    --a------    c:\windows\system32\drivers\mbamswissarmy.sys
2009-01-23 22:26 . 2009-01-14 16:11    15,504    --a------    c:\windows\system32\drivers\mbam.sys
2009-01-20 20:39 . 2009-01-20 20:39    2,713    ---hs----    c:\windows\system32\wenijalu.exe
2009-01-20 18:52 . 2009-01-20 18:52    4,352    --a------    c:\windows\system32\drivers\cleanhelper.sys
2009-01-20 13:38 . 2006-09-18 21:04    <DIR>    d--------    c:\documents and settings\ML bruger\Application Data\Symantec
2009-01-20 13:38 . 2006-09-18 21:06    <DIR>    d--------    c:\documents and settings\ML bruger\Application Data\Corel
2009-01-20 13:38 . 2009-01-20 13:38    <DIR>    d--------    c:\documents and settings\ML bruger
2009-01-10 18:20 . 2009-01-28 21:53    2,206    --a------    c:\windows\system32\wpa.dbl
2009-01-10 18:13 . 2009-01-27 23:12    6,456    --ah-----    c:\windows\system32\yuhododi
2009-01-02 15:59 . 2009-01-02 15:59    7,771,584    --a------    c:\program files\windows-kb890830-v2.5.exe
2009-01-02 15:03 . 2009-01-02 15:03    2,552,176    --a------    c:\program files\IE7-WindowsXP-KB960714-x86-ENU.exe
2008-12-31 13:45 . 2008-12-31 13:45    15,452,536    --a------    c:\program files\IE7-WindowsXP-x86-enu.exe
2008-12-29 00:15 . 2008-12-29 00:15    2,713    ---hs----    c:\windows\system32\tenoheze.dll

.
((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((  Find3M Rapport  ))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
.
2009-01-28 20:54    ---------    d---a-w    c:\documents and settings\All Users\Application Data\TEMP
2009-01-28 20:41    ---------    d-----w    c:\program files\TDCpakke
2009-01-07 19:00    ---------    d-----w    c:\program files\Dl_cats
2008-12-27 16:21    ---------    d-----w    c:\program files\Java
2008-12-27 16:04    ---------    d-----w    c:\documents and settings\All Users\Application Data\Symantec
2008-12-18 16:21    ---------    d-----w    c:\program files\Google
2008-12-11 10:57    333,952    ----a-w    c:\windows\system32\drivers\srv.sys
2008-08-29 21:14    4,891,216    -c--a-w    c:\program files\Silverlight.2.0.exe
2007-01-20 14:15    21,252,552    -c--a-w    c:\program files\NIC-setup.exe
2006-12-17 22:04    18,705,736    -c--a-w    c:\program files\TDCSikkerhedspakkeR4_dan.exe
2008-01-19 23:35    56    --sh--r    c:\windows\system32\50FE22BBA7.sys
2008-09-18 17:25    32,768    -csha-w    c:\windows\system32\config\systemprofile\Local Settings\History\History.IE5\MSHist012008091820080919\index.dat
.

(((((((((((((((((((((((((((((((((((  Start steder i reg.basen  ))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
.
*Bemærk* tomme linier & lovlige standard linier vises ikke
REGEDIT4

[HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]
"ctfmon.exe"="c:\windows\system32\ctfmon.exe" [2008-04-14 15360]
"swg"="c:\program files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe" [2007-07-27 68856]
"Creative MediaSource Go"="c:\program files\Creative\MediaSource5\Go\CTCMSGoU.exe" [2005-12-12 143360]
"OM2_Monitor"="c:\program files\OLYMPUS\OLYMPUS Master 2\MMonitor.exe" [2008-05-15 95536]
"SetDefaultMIDI"="MIDIDef.exe" [2004-12-22 c:\windows\MIDIDEF.EXE]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]
"ehTray"="c:\windows\ehome\ehtray.exe" [2005-09-29 67584]
"NvCplDaemon"="c:\windows\system32\NvCpl.dll" [2006-04-01 7561216]
"IAAnotif"="c:\program files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\Iaanotif.exe" [2006-07-06 151552]
"DMXLauncher"="c:\program files\Dell\Media Experience\DMXLauncher.exe" [2005-10-05 94208]
"CTSysVol"="c:\program files\Creative\SBAudigy\Surround Mixer\CTSysVol.exe" [2005-10-31 57344]
"UpdReg"="c:\windows\UpdReg.EXE" [2000-05-11 90112]
"VoiceCenter"="c:\program files\Creative\VoiceCenter\AndreaVC.exe" [2006-02-16 1118208]
"ccApp"="c:\program files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe" [2004-12-13 58992]
"Norton Ghost 10.0"="c:\program files\Norton Ghost\Agent\GhostTray.exe" [2005-12-07 1537696]
"ISUSPM Startup"="c:\program files\Common Files\InstallShield\UpdateService\ISUSPM.exe" [2005-06-10 249856]
"ISUSScheduler"="c:\program files\Common Files\InstallShield\UpdateService\issch.exe" [2005-06-10 81920]
"DLA"="c:\windows\System32\DLA\DLACTRLW.EXE" [2005-09-08 122940]
"MSKDetectorExe"="c:\program files\McAfee\SpamKiller\MSKDetct.exe" [2005-08-12 1121792]
"dlccmon.exe"="c:\program files\Dell Photo AIO Printer 924\dlccmon.exe" [2005-10-21 430080]
"Norman ZANDA"="c:\program files\TDCpakke\npm\Bin\ZLH.EXE" [2008-06-02 277616]
"DLCCCATS"="c:\windows\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\DLCCtime.dll" [2005-09-14 73728]
"OM2_Monitor"="c:\program files\OLYMPUS\OLYMPUS Master 2\FirstStart.exe" [2008-05-15 54576]
"TkBellExe"="c:\program files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe" [2008-04-16 185896]
"QuickTime Task"="c:\program files\QuickTime\QTTask.exe" [2008-11-04 413696]
"AppleSyncNotifier"="c:\program files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleSyncNotifier.exe" [2008-11-07 111936]
"iTunesHelper"="c:\program files\iTunes\iTunesHelper.exe" [2008-11-20 290088]
"SunJavaUpdateSched"="c:\program files\Java\jre6\bin\jusched.exe" [2008-12-13 136600]
"SigmatelSysTrayApp"="stsystra.exe" [2006-07-24 c:\windows\stsystra.exe]
"MBMon"="CTMBHA.DLL" [2006-06-29 c:\windows\system32\CTMBHA.DLL]

[HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]
"CTFMON.EXE"="c:\windows\system32\CTFMON.EXE" [2008-04-14 15360]

c:\documents and settings\All Users\Start Menu\Programs\Startup\
Adobe Reader Speed Launch.lnk - c:\program files\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe [2008-04-23 29696]
Dell Network Assistant.lnk - c:\windows\Installer\{0240BDFB-2995-4A3F-8C96-18D41282B716}\Icon0240BDFB3.exe [2006-09-18 7168]
WinZip Quick Pick.lnk - c:\program files\WinZip\WZQKPICK.EXE [2006-10-07 389120]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\windows nt\currentversion\drivers32]
"VIDC.MJPG"= pvmjpg21.dll

[HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\security center]
"UpdatesDisableNotify"=dword:00000001

[HKLM\~\services\sharedaccess\parameters\firewallpolicy\standardprofile]
"EnableFirewall"= 0 (0x0)

[HKLM\~\services\sharedaccess\parameters\firewallpolicy\standardprofile\AuthorizedApplications\List]
"%windir%\\system32\\sessmgr.exe"=
"c:\\Program Files\\Messenger\\msmsgs.exe"=
"%windir%\\Network Diagnostic\\xpnetdiag.exe"=
"c:\\Program Files\\Dell Network Assistant\\ezi_hnm2.exe"=
"c:\\Program Files\\Bonjour\\mDNSResponder.exe"=
"c:\\Program Files\\Itunes\\iTunes.exe"=
"c:\\Program Files\\TDCpakke\\npf\\Bin\\npfuser.exe"=
"c:\\Program Files\\iPod\\bin\\iPodService.exe"=
"c:\\Program Files\\Intel\\Intel Matrix Storage Manager\\IAANTmon.exe"=
"c:\\Program Files\\TDCpakke\\Ngs\\Bin\\nprosec.exe"=
"c:\\WINDOWS\\system32\\CTSVCCDA.EXE"=
"c:\\Program Files\\Common Files\\Symantec Shared\\ccEvtMgr.exe"=
"c:\\Program Files\\TDCpakke\\Npm\\Bin\\nvcsched.exe"=
"c:\\Program Files\\TDCpakke\\npf\\Bin\\npfsvc32.exe"=
"c:\\Program Files\\Common Files\\Apple\\Mobile Device Support\\bin\\AppleMobileDeviceService.exe"=
"c:\\Program Files\\Common Files\\Symantec Shared\\CCPD-LC\\symlcsvc.exe"=

[HKLM\~\services\sharedaccess\parameters\firewallpolicy\standardprofile\GloballyOpenPorts\List]
"10421:UDP"= 10421:UDP:SingleClick Discovery Protocol
"10426:UDP"= 10426:UDP:SingleClick ICC

R0 NDIS_RD;Norman Firewall NDIS driver;c:\windows\system32\drivers\ndis_rd.sys [2007-01-20 79752]
R1 NPROSEC;Norman Security driver;c:\program files\TDCpakke\Ngs\Bin\nprosec.sys [2007-11-16 53816]
R1 TDI_RD;Norman Firewall TDI driver;c:\windows\system32\drivers\tdi_rd.sys [2007-01-20 74624]
R3 nsesvc;Norman Scanner Engine Service;c:\program files\TDCpakke\nse\Bin\Nsesvc.exe [2008-06-26 322616]
R3 NvcMFlt;NvcMFlt;c:\windows\system32\drivers\nvcw32mf.sys [2007-11-16 19512]
R3 nvcoas;Norman Virus Control on-access component;c:\program files\TDCpakke\nvc\bin\Nvcoas.exe [2007-01-20 191544]
R3 NVCScheduler;Norman Virus Control Scheduler;c:\program files\TDCpakke\Npm\Bin\nvcsched.exe [2007-11-16 154680]
R4 IAANTMON;Intel(R) Matrix Storage Event Monitor;c:\program files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\IAANTmon.exe [2006-09-18 90112]
R4 Ndiskio;Ndiskio;c:\program files\TDCpakke\nse\Bin\Ndiskio.sys [2007-01-20 20448]
R4 NPFSvc32;Norman Personal Firewall Service;c:\program files\TDCpakke\npf\Bin\npfsvc32.exe [2008-09-19 597104]
R4 NPROSECSVC;Norman Security service;c:\program files\TDCpakke\Ngs\Bin\nprosec.exe [2007-11-16 121912]
R4 NVOY;Norman's Very Own supplY of resources;c:\program files\TDCpakke\Npm\Bin\nvoy.exe [2007-01-20 121912]
S3 nvcfsr;nvcfsr;c:\program files\TDCpakke\nvc\bin\Nvcfsr.sys [2007-01-20 6712]
S3 nvcoafl51;nvcoafl51;c:\program files\TDCpakke\nvc\bin\Nvcoafl51.sys [2007-01-20 30264]
S3 nvcoaft51;nvcoaft51;c:\program files\TDCpakke\nvc\bin\Nvcoaft51.sys [2007-01-20 129848]
S3 nvcoarc51;nvcoarc51;c:\program files\TDCpakke\nvc\bin\Nvcoarc51.sys [2007-01-20 23224]
S3 USBAAPL;Apple Mobile USB Driver;c:\windows\system32\drivers\usbaapl.sys [2007-12-30 32000]
S3 Wdm1;USB Bridge Cable Driver;c:\windows\system32\drivers\usbbc.sys [2006-10-01 15576]

--- Andre Services/Drivers i Hukommelsen ---

*Deregistered* - mchInjDrv
.
Indhold af mappen 'Planlagte Opgaver'

2008-12-03 c:\windows\Tasks\AppleSoftwareUpdate.job
- c:\program files\Apple Software Update\SoftwareUpdate.exe [2008-07-30 12:34]
.
- - - - TOMME GENVEJE FJERNET - - - -

HKU-Default-RunOnce-FlashPlayerUpdate - c:\windows\system32\Macromed\Flash\GetFlash.exe

.
------- Yderligere scanning -------
.
uStart Page = hxxp://www.united.no/
uSearchMigratedDefaultURL = hxxp://www.google.com/search?q={searchTerms}&sourceid=ie7&rls=com.microsoft:en-US&ie=utf8&oe=utf8
uInternet Settings,ProxyOverride = *.local
uSearchURL,(Default) = hxxp://www.google.com/search?q=%s
IE: E&ksporter til Microsoft Excel - c:\progra~1\MICROS~3\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
IE: {{9239E4EC-C9A6-11D2-A844-00C04F68D538}
DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} - hxxps://netpension.danicapension.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
FF - ProfilePath - c:\documents and settings\Michael Laursen\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\9jvsmf89.default\
FF - prefs.js: browser.search.defaulturl - hxxp://www.google.com/search?lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=
FF - prefs.js: browser.startup.homepage - hxxp://www.united.no/
FF - plugin: c:\program files\Mozilla Firefox\plugins\np-mswmp.dll
.

**************************************************************************

catchme 0.3.1367 W2K/XP/Vista - rootkit/stealth malware detector by Gmer, http://www.gmer.net
Rootkit scan 2009-01-28 21:55:22
Windows 5.1.2600 Service Pack 3 NTFS

scanner skjulte processer ...

scanner skjulte autostarter ...

HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
  DLCCCATS = rundll32 c:\windows\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\DLCCtime.dll,_RunDLLEntry@16???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

scanner skjulte filer ...

scanning gennemført med succes
skjulte filer: 0

**************************************************************************
.
------------------------ Andre kørende processer ------------------------
.
c:\program files\TDCpakke\Npm\Bin\elogsvc.exe
c:\program files\TDCpakke\Npm\Bin\Zanda.exe
c:\program files\Common Files\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
c:\program files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
c:\program files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
c:\program files\Bonjour\mDNSResponder.exe
c:\program files\Common Files\Creative Labs Shared\Service\CreativeLicensing.exe
c:\windows\system32\CTSVCCDA.EXE
c:\windows\ehome\ehrecvr.exe
c:\windows\ehome\ehSched.exe
c:\windows\system32\gearsec.exe
c:\program files\Dell Network Assistant\hnm_svc.exe
c:\program files\Java\jre6\bin\jqs.exe
c:\program files\Norton Ghost\Agent\VProSvc.exe
c:\windows\system32\nvsvc32.exe
c:\windows\ehome\mcrdsvc.exe
c:\program files\TDCpakke\Npm\Bin\Njeeves.exe
c:\windows\system32\dllhost.exe
c:\program files\TDCpakke\npf\Bin\npfuser.exe
c:\windows\system32\rundll32.exe
c:\windows\ehome\ehmsas.exe
c:\docume~1\MICHAE~1\LOCALS~1\Temp\clclean.0001
c:\windows\system32\dlcccoms.exe
c:\program files\TDCpakke\nvc\bin\Nip.exe
c:\program files\TDCpakke\nvc\bin\CClaw.exe
c:\program files\iPod\bin\iPodService.exe
c:\windows\system32\wscntfy.exe
.
**************************************************************************
.
Gennemført tid: 2009-01-28 21:59:27 - maskinen blev genstartet
ComboFix-quarantined-files.txt  2009-01-28 20:59:23

Pre-Kørsel: 8.953.466.880 bytes free
Post-Kørsel: 8,869,761,024 byte ledig

218    --- E O F ---    2009-01-28 18:39:40
29. januar 2009 - 10:47 #12
-- Hent Avenger her:
http://swandog46.geekstogo.com/avenger2/avenger.zip

-- Pak Avenger-programmet ud og dobbeltklik på avenger.exe

-- Der dukker et vindue op, hvor du skal kopiere indholdet mellem ~~~ skrift ind:

~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Files to delete:
C:\WINDOWS\system32\zuyuyubu.dll.tmp
C:\WINDOWS\system32\zuyuyubu.dll
c:\WINDOWS\system32\hovebozi.dll
C:\WINDOWS\system32\salizuya.dll
C:\WINDOWS\system32\kogekebe.dll
c:\windows\system32\tehomake.dll
C:\WINDOWS\system32\yafodini.dll

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

-- Klik på EXECUTE - og la' PC'en selv genstarte.

-- Efter genstarten vil der dukke et notepad-vindue op, med en log for Avengers handlinger. Den må du gerne lægge ind i dit næste svar.

-- Kør Hijackthis, vælg "Do a system scan only", sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked.

O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe"

O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [minumizaja] Rundll32.exe "C:\WINDOWS\system32\yafodini.dll",s (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [minumizaja] Rundll32.exe "C:\WINDOWS\system32\yafodini.dll",s (User 'NETVÆRKSTJENESTE')

O4 - Global Startup: WinZip Quick Pick.lnk = C:\Program Files\WinZip\WZQKPICK.EXE
O9 - Extra button: (no name) - {9239E4EC-C9A6-11D2-A844-00C04F68D538} - (no file)

O20 - AppInit_DLLs: c:\windows\system32\hovebozi.dll  c:\windows\system32\tehomake.dll

Genstart computeren, og lav en ny log med Hijackthis, som du lægger herind sammen med loggen fra Avenger.
Avatar billede ml67 Nybegynder
29. januar 2009 - 23:09 #13
Hej igen

Jeg forsøgte at gøre som beskrevet og nedenfor er de to logger.

Da PC'en genstartede efter første step (Avenger) fik jeg en windows fejlmeddelelse "Windows - ingen diskette. Exeption Processing Message c0000013 Parameters 75b6bf7c 4 75b6bf7c 75b6bf7c".

I step to kunne jeg ikke finde disse tre linier i HiJackThis:
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [minumizaja] Rundll32.exe "C:\WINDOWS\system32\yafodini.dll",s (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [minumizaja] Rundll32.exe "C:\WINDOWS\system32\yafodini.dll",s (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O20 - AppInit_DLLs: c:\windows\system32\hovebozi.dll  c:\windows\system32\tehomake.dll

--------------------------

Avenger loggen:

Logfile of The Avenger Version 2.0, (c) by Swandog46
http://swandog46.geekstogo.com

Platform:  Windows XP

*******************

Script file opened successfully.
Script file read successfully.

Backups directory opened successfully at C:\Avenger

*******************

Beginning to process script file:

Rootkit scan active.
No rootkits found!

Error:  file "C:\WINDOWS\system32\zuyuyubu.dll.tmp" not found!
Deletion of file "C:\WINDOWS\system32\zuyuyubu.dll.tmp" failed!
Status: 0xc0000034 (STATUS_OBJECT_NAME_NOT_FOUND)
  --> the object does not exist

Error:  file "C:\WINDOWS\system32\zuyuyubu.dll" not found!
Deletion of file "C:\WINDOWS\system32\zuyuyubu.dll" failed!
Status: 0xc0000034 (STATUS_OBJECT_NAME_NOT_FOUND)
  --> the object does not exist

Error:  file "c:\WINDOWS\system32\hovebozi.dll" not found!
Deletion of file "c:\WINDOWS\system32\hovebozi.dll" failed!
Status: 0xc0000034 (STATUS_OBJECT_NAME_NOT_FOUND)
  --> the object does not exist

Error:  file "C:\WINDOWS\system32\salizuya.dll" not found!
Deletion of file "C:\WINDOWS\system32\salizuya.dll" failed!
Status: 0xc0000034 (STATUS_OBJECT_NAME_NOT_FOUND)
  --> the object does not exist

Error:  file "C:\WINDOWS\system32\kogekebe.dll" not found!
Deletion of file "C:\WINDOWS\system32\kogekebe.dll" failed!
Status: 0xc0000034 (STATUS_OBJECT_NAME_NOT_FOUND)
  --> the object does not exist

Error:  file "c:\windows\system32\tehomake.dll" not found!
Deletion of file "c:\windows\system32\tehomake.dll" failed!
Status: 0xc0000034 (STATUS_OBJECT_NAME_NOT_FOUND)
  --> the object does not exist

Error:  file "C:\WINDOWS\system32\yafodini.dll" not found!
Deletion of file "C:\WINDOWS\system32\yafodini.dll" failed!
Status: 0xc0000034 (STATUS_OBJECT_NAME_NOT_FOUND)
  --> the object does not exist

Completed script processing.

*******************

Finished!  Terminate.

---------------------------------

HiJackThis loggen:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 23:00, on 2009-01-29
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Program Files\TDCpakke\npm\bin\ELOGSVC.EXE
C:\Program Files\TDCpakke\Ngs\bin\NPROSEC.EXE
C:\Program Files\TDCpakke\Npm\Bin\Zanda.exe
C:\Program Files\TDCpakke\npm\bin\nvoy.exe
C:\Program Files\TDCpakke\npf\bin\npfsvc32.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\ehome\ehtray.exe
C:\WINDOWS\stsystra.exe
C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\Iaanotif.exe
C:\Program Files\Dell\Media Experience\DMXLauncher.exe
C:\Program Files\Creative\SBAudigy\Surround Mixer\CTSysVol.exe
C:\WINDOWS\system32\Rundll32.exe
C:\DOCUME~1\MICHAE~1\LOCALS~1\Temp\clclean.0001
C:\Program Files\Creative\VoiceCenter\AndreaVC.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Program Files\Norton Ghost\Agent\GhostTray.exe
C:\Program Files\Common Files\InstallShield\UpdateService\issch.exe
C:\WINDOWS\System32\DLA\DLACTRLW.EXE
C:\Program Files\Dell Photo AIO Printer 924\dlccmon.exe
C:\Program Files\TDCpakke\npm\Bin\ZLH.EXE
C:\Program Files\Java\jre6\bin\jusched.exe
C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Program Files\Creative\MediaSource5\Go\CTCMSGoU.exe
C:\Program Files\OLYMPUS\OLYMPUS Master 2\MMonitor.exe
C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
C:\Program Files\Common Files\Creative Labs Shared\Service\CreativeLicensing.exe
C:\WINDOWS\system32\CTsvcCDA.exe
C:\WINDOWS\eHome\ehRecvr.exe
C:\WINDOWS\eHome\ehSched.exe
C:\WINDOWS\System32\GEARSec.exe
C:\Program Files\Dell Network Assistant\hnm_svc.exe
C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\Iaantmon.exe
C:\Program Files\TDCpakke\npf\bin\npfuser.exe
C:\Program Files\Java\jre6\bin\jqs.exe
C:\Program Files\Norton Ghost\Agent\VProSvc.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\ehome\mcrdsvc.exe
C:\Program Files\TDCpakke\npm\bin\NJEEVES.EXE
C:\Program Files\TDCpakke\npm\bin\NVCSCHED.EXE
C:\WINDOWS\system32\dlcccoms.exe
C:\WINDOWS\system32\dllhost.exe
C:\Program Files\TDCpakke\nse\bin\NSESVC.EXE
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\WINDOWS\eHome\ehmsas.exe
C:\WINDOWS\system32\wbem\wmiprvse.exe
C:\Program Files\TDCpakke\nvc\bin\nvcoas.exe
C:\Program Files\TDCpakke\nvc\Bin\Nip.exe
C:\Program Files\TDCpakke\nvc\Bin\cclaw.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\Michael Laursen\Desktop\HiJackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.united.no/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,Default_Page_URL = www.google.dk/ig/dell?hl=da&client=dell-row&channel=dk&ibd=4060918
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: RealPlayer Download and Record Plugin for Internet Explorer - {3049C3E9-B461-4BC5-8870-4C09146192CA} - C:\Program Files\Real\RealPlayer\rpbrowserrecordplugin.dll
O2 - BHO: DriveLetterAccess - {5CA3D70E-1895-11CF-8E15-001234567890} - C:\WINDOWS\System32\DLA\DLASHX_W.DLL
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\program files\google\googletoolbar4.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\3.1.807.1746\swg.dll
O2 - BHO: Browser Address Error Redirector - {CA6319C0-31B7-401E-A518-A07C3DB8F777} - C:\Program Files\BAE\BAE.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: JQSIEStartDetectorImpl - {E7E6F031-17CE-4C07-BC86-EABFE594F69C} - C:\Program Files\Java\jre6\lib\deploy\jqs\ie\jqs_plugin.dll
O3 - Toolbar: Pictures - {8E929F51-5914-11D6-971F-0050FC3F9161} - C:\Program Files\Pictures Toolbar\Pictures.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\program files\google\googletoolbar4.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ehTray] C:\WINDOWS\ehome\ehtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [SigmatelSysTrayApp] stsystra.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IAAnotif] C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\Iaanotif.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DMXLauncher] C:\Program Files\Dell\Media Experience\DMXLauncher.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CTSysVol] C:\Program Files\Creative\SBAudigy\Surround Mixer\CTSysVol.exe /r
O4 - HKLM\..\Run: [MBMon] Rundll32 CTMBHA.DLL,MBMon
O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] C:\WINDOWS\UpdReg.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [VoiceCenter] "C:\Program Files\Creative\VoiceCenter\AndreaVC.exe" /tray
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Norton Ghost 10.0] "C:\Program Files\Norton Ghost\Agent\GhostTray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ISUSPM Startup] "C:\Program Files\Common Files\InstallShield\UpdateService\ISUSPM.exe" -startup
O4 - HKLM\..\Run: [ISUSScheduler] "C:\Program Files\Common Files\InstallShield\UpdateService\issch.exe" -start
O4 - HKLM\..\Run: [DLA] C:\WINDOWS\System32\DLA\DLACTRLW.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [MSKDetectorExe] C:\Program Files\McAfee\SpamKiller\MSKDetct.exe /uninstall
O4 - HKLM\..\Run: [dlccmon.exe] "C:\Program Files\Dell Photo AIO Printer 924\dlccmon.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Norman ZANDA] "C:\Program Files\TDCpakke\npm\Bin\ZLH.EXE" /LOAD /SPLASH
O4 - HKLM\..\Run: [DLCCCATS] rundll32 C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\DLCCtime.dll,_RunDLLEntry@16
O4 - HKLM\..\Run: [OM2_Monitor] "C:\Program Files\OLYMPUS\OLYMPUS Master 2\FirstStart.exe" /OM
O4 - HKLM\..\Run: [AppleSyncNotifier] C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleSyncNotifier.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Program Files\Java\jre6\bin\jusched.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SetDefaultMIDI] MIDIDef.exe
O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Creative MediaSource Go] "C:\Program Files\Creative\MediaSource5\Go\CTCMSGoU.exe" /SCB
O4 - HKCU\..\Run: [OM2_Monitor] "C:\Program Files\OLYMPUS\OLYMPUS Master 2\MMonitor.exe"
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\RunOnce: [FlashPlayerUpdate] C:\WINDOWS\system32\Macromed\Flash\GetFlash.exe (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\RunOnce: [FlashPlayerUpdate] C:\WINDOWS\system32\Macromed\Flash\GetFlash.exe (User 'Default user')
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Dell Network Assistant.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2iexp.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2iexp.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1230911994906
O16 - DPF: {D821DC4A-0814-435E-9820-661C543A4679} (CRLDownloadWrapper Class) - http://drmlicense.one.microsoft.com/crlupdate/en/crlocx.ocx
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netpension.danicapension.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple Inc. - C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: Bonjour-tjeneste (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: Creative Labs Licensing Service - Creative Labs - C:\Program Files\Common Files\Creative Labs Shared\Service\CreativeLicensing.exe
O23 - Service: Creative Service for CDROM Access - Creative Technology Ltd - C:\WINDOWS\system32\CTsvcCDA.exe
O23 - Service: dlcc_device -  - C:\WINDOWS\system32\dlcccoms.exe
O23 - Service: Norman eLogger service 6 (eLoggerSvc6) - Norman ASA - C:\Program Files\TDCpakke\npm\bin\ELOGSVC.EXE
O23 - Service: GEARSecurity - GEAR Software - C:\WINDOWS\System32\GEARSec.exe
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: Advanced Networking Service (hnmsvc) - SingleClick Systems - C:\Program Files\Dell Network Assistant\hnm_svc.exe
O23 - Service: Intel(R) Matrix Storage Event Monitor (IAANTMON) - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\Iaantmon.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Sun Microsystems, Inc. - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jqs.exe
O23 - Service: Norman NJeeves - Norman ASA - C:\Program Files\TDCpakke\npm\bin\NJEEVES.EXE
O23 - Service: Norman ZANDA - Norman ASA - C:\Program Files\TDCpakke\Npm\Bin\Zanda.exe
O23 - Service: Norton Ghost - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton Ghost\Agent\VProSvc.exe
O23 - Service: Norman Personal Firewall Service (NPFSvc32) - Norman ASA - C:\Program Files\TDCpakke\npf\bin\npfsvc32.exe
O23 - Service: Norman Security service (NPROSECSVC) - Norman ASA - C:\Program Files\TDCpakke\Ngs\bin\NPROSEC.EXE
O23 - Service: Norman Scanner Engine Service (nsesvc) - Norman ASA - C:\Program Files\TDCpakke\nse\bin\NSESVC.EXE
O23 - Service: Norman Virus Control on-access component (nvcoas) - Norman ASA - C:\Program Files\TDCpakke\nvc\bin\nvcoas.exe
O23 - Service: Norman Virus Control Scheduler (NVCScheduler) - Norman ASA - C:\Program Files\TDCpakke\npm\bin\NVCSCHED.EXE
O23 - Service: Norman's Very Own supplY of resources (NVOY) - Norman ASA - C:\Program Files\TDCpakke\npm\bin\nvoy.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia. - C:\Program Files\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe

--
End of file - 12957 bytes
30. januar 2009 - 08:51 #14
En vis grad BINGO - 'banditerne' er tihvertifald ikke lige så synlige som før ...

Kør en scanning med Hijackthis,
Du får herunder nogle filer, som du skal fixe. Det, du skal gøre, er at sætte et flueben ud for disse filer. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer ned. Det er meget vigtigt at det eneste vindue, som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue, når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix checked.

Det er disse, som skal fixes:

O2 - BHO: Browser Address Error Redirector - {CA6319C0-31B7-401E-A518-A07C3DB8F777} - C:\Program Files\BAE\BAE.dll

O2 - BHO: RealPlayer Download and Record Plugin for Internet Explorer - {3049C3E9-B461-4BC5-8870-4C09146192CA} - C:\Program Files\Real\RealPlayer\rpbrowserrecordplugin.dll

Er dette noget du bruger ->
O3 - Toolbar: Pictures - {8E929F51-5914-11D6-971F-0050FC3F9161} - C:\Program Files\Pictures Toolbar\Pictures.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Norton Ghost 10.0] "C:\Program Files\Norton Ghost\Agent\GhostTray.exe"

Genstart normalt...

------------------------------------------------------------------------

Registreringsdatabase oprydning kan anbefales ->
RegCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm (Specielt punktet [Register]...)
http://www.ccleaner.com/download/builds/downloading-slim
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.

http://vistaguide.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763

------------------------------------------------------------------------

Hvordan kører PC'en så nu ?
Avatar billede ml67 Nybegynder
30. januar 2009 - 18:54 #15
Jeg har fixet og ryddet op i registreringsdatabasen. Det virker som om PC'en kører normalt, så jeg håber det bedste. Du skal have mange tak for hjælpen.

Er der nogen måde jeg kan være helt sikker på, at "banditterne" er væk og er min PC godt nok beskyttet fremad med TDC sikkerhedspakke / Norman Security Suite?

Min firewall kommer af og til og spørger om f.eks. explorer.exe og andre windows programmer må få adgang til nettet. Jeg siger konsekvent nej til det. Er det korrekt eller har f.eks. explorer.exe / windows explorer en god grund til at skulle på nettet?
01. februar 2009 - 00:19 #16
... visse seriøse M$ programmer er i tide og utide ud og spørge via internettet om evt. opdateringer. Så hvis du anser et givent program som 'seriøst' så gi' tilladelse...
01. februar 2009 - 00:20 #17
Der er ikke mere 'snavs' ifølge din Log...

Du er velkommen en anden gang...

Efter sådan en tur er det altid en god ide og rydde op i systemgendannelsesfilerne.
Deaktiver systemgendannelse -> http://www.spywareinfo.dk/#/tip-og-tricks/deaktiver_systemgendannelse.htm
Genstart din computer - aktiver systemgendannelse. Dette gøres samme sted, hvor du deaktiverede, denne gang skal du blot aktivere.
Det vil også være en god idé manuelt at oprette et nyt punkt, som du kan navngive, og vende tilbage til, hvis du skulle få problemer af nogen art.

Safe Surfing...

Avatar billede ml67 Nybegynder
01. februar 2009 - 11:15 #18
Tusind tak for hjælpen :-)

Det var lidt et tilfælde, at jeg fandt eksperten.dk, men den ligger nu som et bookmark, da der er utrolig meget god information udover den stor hjælp jeg fik.