Avatar billede jberiksen Nybegynder
25. januar 2009 - 15:11 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

kun vist relevante i combobox

Jeg har en Combobox hvis jeg kun vil have den til at vise de poster der indeholder det jeg ahr skrevet.

Der er skrevet et eller andet og så skal den kun vise dem der indeholder det alle andre skal være skjult
Avatar billede mugs Novice
25. januar 2009 - 15:18 #1
"der indeholder det jeg ahr skrevet"

Hvor har du skrevet det?
Avatar billede jberiksen Nybegynder
25. januar 2009 - 15:22 #2
i den combobox
Avatar billede mugs Novice
25. januar 2009 - 16:26 #3
Jeg er usikker på, hvordan du bruger din combo.

En combo bruges jo normalt til at slå værdier op i andre tabeller. D.v.s. at combo'en har en postkilde. Og nu vil du skrive noget i den. Hvad vil du skrive og hvorfra kommer den værdi du vil skrive?

Kan du prøve at forklare hvad du vil med andre ord?
Avatar billede jberiksen Nybegynder
25. januar 2009 - 16:43 #4
Det kan godt være det er forkert at bruge en combobox så.

Jeg har en stor tabel over kunder.
Så ønsker jeg at kunne slå en kunde op ud fra kundenummeret.
Men da der er nogle firmaer her i landet, der kører med samme telefonnummer (vi bruger telefonnummer som kundenummer) på flere forskellige afdelinger, tilføjer vi en en binde streg og et tal for at kunne adskille afdelingerne.

Dvs at kundenummerne kan hedde

Det jeg så ønsker er, at når jeg i min textbox eller combobox eller hvad i nu anbefaler indtaster 54265432 skal jeg kunne se at der er 3 forskellige der starter med det og så kunne vælge en af dem.
Avatar billede mugs Novice
25. januar 2009 - 18:48 #5
Prøv at indsætte denne i en kommandoknap:

Dim VARA As String
Me.Filter = "kundenr like '*" & InputBox(Prompt:="Indtast kundens tlfnr.", Title:="Find kunde", Default:="") & "*'"
Me.FilterOn = True
Avatar billede jberiksen Nybegynder
25. januar 2009 - 19:29 #6
jeg får ikke noget at vide om at der er flere der starter med det samme, når jeg bruger den knap
Avatar billede mugs Novice
25. januar 2009 - 19:55 #7
Hvis du indtaster kundens telefonnr. vil du i en fortløbende formular se det antal poster der har samme telefonnr evt. efterfulgt af -1, -2 o.s.v.

Hvordan havde du tænkt dig, at numrerne skulle vises?

Jeg har indsat koden i en testdb. Blot læg din e-mail så sender jeg den som en .zip fil.
Avatar billede jberiksen Nybegynder
28. januar 2009 - 20:19 #8
Vil du ikke kaste et svar mugs
Avatar billede mugs Novice
28. januar 2009 - 20:24 #9
Et svar.