Avatar billede desparato Nybegynder
23. januar 2009 - 23:18 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Front højtaler/mikrofon stik virker ik

Tjah, det er som overskriften lyder, de to forreste stik virker ikke, kan finde dem på computeren, men de registrere ikke nogen input, når jeg sætter fx headset til.
Nogle bud på en løsning?
Avatar billede milter Ekspert
24. januar 2009 - 00:30 #1
Mener du stikkene på fronten af kabinettet? Har de virket før? Virker stikkene bagpå? Hvilket bundkort eller computer? Hvilket styresystem? Er det onboard lyd eller separat lydkort?
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2009 - 08:27 #2
stiller man spørgsmål herinde starter du med styresystem. det er vigtigt for ellers bliver det gætteri. hvis du ved det hvilket lyd er der på den - intern onboard eller isat lydkort.

der er måske ikke isat ledninger til dem eller det er driveren til "lyden" der er forkert eller mangler. der er muligheder nok at gætte på.

m.v.h
Avatar billede desparato Nybegynder
24. januar 2009 - 15:15 #3
Ja stikkene foran på kabinettet, de virkede før jeg skiftede bundkort, dem bagpå virker, bundkortet er et Gigabyte GA-EP45-DS3, og det er onboard på Windows Vista (32-bit)
Avatar billede desparato Nybegynder
24. januar 2009 - 15:16 #4
Så vidt jeg ved er der intet der mangler at blive forbundet, da den er som gør jeg udskiftede mit MB.
Avatar billede desparato Nybegynder
24. januar 2009 - 15:17 #5
som før*
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2009 - 15:55 #6
http://www.gigabyte.com.tw/Support/Motherboard/Driver_Model.aspx?ProductID=2843

der er nok af lyd drivere at tage af.
det kunne jo være en opdatering af den - det er så bare hvorfor en du skal bruge.

på mange producenter af bundkort kan man når man kender lydproducentns navn gå på deres side og hente en måske bedre lyddriver men ikke altid.

m.v.h
Avatar billede milter Ekspert
24. januar 2009 - 16:13 #7
Har du forbundet stikket til frontlyden til stikket på bundkortet? Det kan ses på side 46 i din manual.
Avatar billede milter Ekspert
24. januar 2009 - 16:15 #8
Hvis lyden virker korrekt på bagpanelet, er det sikkert ikke et driverproblem.
24. januar 2009 - 16:18 #9
99% sikker på at det er nogle jumper settings på MB som skal ændres

http://europe.giga-byte.com/FileList/Manual/motherboard_manual_ga-ep45-ds3(r)_e.pdf
(Nærlæs side 28...)
Avatar billede milter Ekspert
24. januar 2009 - 16:22 #10
Det med sidenummeret ser ud til at afhænge af, hvor man downloader manualen fra. Det er den sektion, som hedder: "Front Panel Audio Header"
Avatar billede milter Ekspert
24. januar 2009 - 16:26 #11
"Karise Larry.

Ifølge de manualer, jeg har set, er der ingen BIOS-indstillinger eller jumpere til lyden.
24. januar 2009 - 16:32 #12
http://europe.giga-byte.com/FileList/Manual/motherboard_manual_ga-ep45-ds3(r)_e.pdf - der står [ - 28 - ] nederst på siden.
Det må være noget der omkring...
Avatar billede milter Ekspert
24. januar 2009 - 16:44 #13
@karise larry.

Ja, det er den ""Front Panel Audio Header", jeg nævnte tidligere, men der er ingen jumpere til at skifte mellem forskellige tilslutninger, kun et stik til at skabe forbindelse til frontpanelet.
Avatar billede milter Ekspert
24. januar 2009 - 16:52 #14
Og der kan måske også være noget at hente på side 101 ang. aktivering af lyd på frontpanelet: "C. Activating an AC'97 Front Panel Audio Module".
Avatar billede desparato Nybegynder
24. januar 2009 - 18:21 #15
Hvad bliver i enige om ? Lader til der er delte meninger om løsningen :P
Men har forbundet ledningerne rigtigt, og har installeret alle drivere...
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. januar 2009 - 20:37 #16
Og du skal ikke fortælle driveren at du bruger front lyd?
Avatar billede desparato Nybegynder
24. januar 2009 - 20:42 #17
Tror slet ikke der var mulighed for det, bruger jo også de bagerste til alm højtalere, og de forreste til headset, så ville gerne at begge dele virkede...
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. januar 2009 - 20:56 #18
C. Activating an AC'97 Front Panel Audio Module:
If you want to connect an AC'97 front panel audio
module, click the tool icon on the Audio I/O tab On
the Global Connector Settings box, select the Disable
front panel jack detection check box. Click
OK to activiate the AC'97 functionality.
Avatar billede milter Ekspert
24. januar 2009 - 22:09 #19
Har du kigget på det, jeg skrev 16:52:05, og som john stigers også nævner 20:56:29?
Avatar billede desparato Nybegynder
25. januar 2009 - 13:23 #20
Nu har jeg, jeg må ha overset det sidst, vil lige kigge nærmere på det.
Avatar billede desparato Nybegynder
25. januar 2009 - 22:50 #21
Problemet løst gutter, downloadede Realtek HD igen (det var forsvundet :O). Og rodede lidt med det, det havde byttet rundt for for og bag, og en masse ting. Men fik det til at virke til slut :D
Avatar billede desparato Nybegynder
25. januar 2009 - 22:50 #22
.
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. januar 2009 - 20:10 #23
Som du skriver løsningen er det underligt at tage point selv, da karise vist ledte dig på sporet :)
Avatar billede KLS Novice
26. januar 2009 - 20:14 #24
ja man skal virkelig passe på de 30 point, at man ikke Øser dem ud af vinduet..

Pas på der kommer en point grib.
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. januar 2009 - 20:34 #25
klshp dn kommentar fatter jeg ikke...
Avatar billede KLS Novice
26. januar 2009 - 20:36 #26
jeg mente bare, at der er nogle folk der har lagt tid i at svare, også passer han så godt på sølle 30 point uden nogen rigtig grund
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. januar 2009 - 20:48 #27
Så er vi enige ;)