Avatar billede alasport Novice
20. januar 2009 - 17:41 Der er 5 kommentarer

slet bruger på server2003

Hej
På min skole kører vi ugekurser, hvor kursisterne får et bruger login som hedder fra k1 til k33. Jeg vil gerne slette dem for at der ikke ligger noget fra den forrige bruger til den næste bruger. Jeg har på skolens server slettet alle user navne som hedder k1-k33. Jeg brugte "Active Directory Users and Computers" og forsøger med det samme program at oprette de samme bruger navne igen.
MEN DET KAN JEG IKKE.
Den skriver at brugerens homefolder allerede eksistere og at jeg derfor skal finde på et andet navn.

HER ER MIT SPØRGSMÅL: HVORDAN FÅR JEG SLETTET HOMEFOLDEREN? JEG HAR FORSØGT VIA STIFINDER, MEN DET ACCEPTERER DEN IKKE.

Tak for hjælpen
Alasport
Avatar billede riversen Nybegynder
20. januar 2009 - 18:22 #1
tag ejerskab over mapperne, så kan du slette dem.

Man kan via en GPO give admins rettigheder til mappen fremadrettet så du er fri for at tage ejerskab.
Avatar billede alasport Novice
27. januar 2009 - 16:36 #2
Jeg har forsøgt at tage ejerskab over mapperne. Jeg forsøger også at gå ind i 'security' men det må jeg heller ikke?

Jeg har været inde og rode rundt i GPO Editor. Men det lykkedes ikke rigtig for mig. Selv om at jeg synes at jeg har givet mig selv fuld adgang. Så kan jeg ikke slette profilen.
Kan du guide mig mere bestemt i hvor henne i GPI Editoren jeg skal lave en ændring?
tak
Avatar billede alasport Novice
27. januar 2009 - 16:50 #3
HEY
Nu lykkedes det mig at få ejerskab over en mappe via 'sharing and security' > security >  advanced > Owner > Replase all subfolders ..
Men det skal jeg gøre manuelt på alle mapper.  PUHA...

Så Please... hvordan kan jeg gøre det automatisk i fremtiden via GPO???
Avatar billede riversen Nybegynder
27. januar 2009 - 17:32 #4
beklager, jeg tænkte på roaming profiles.
Avatar billede alasport Novice
28. januar 2009 - 20:45 #5
Det er roaming profiles. Men er det ikke ligegyldigt?