Avatar billede leandernielsen Nybegynder
20. januar 2009 - 14:28 Der er 2 kommentarer

Pop up i excel med information/instruktioner

Hej experter.

Jeg har en stoerre fil med en masse groupings paa fire tabs. Naar brugeren aabner filen er det umiddelbart ikke noget data, da man foerst skal klikke paa groupings plusserne. Problemet er at der er relativt mange der ikke er klar over det.

Derfor har jeg taenkt paa at lave en pop up tekst box hvori der staar hvad man skal goere for at se data.

Ideelt set skal den poppe op efter f.eks. 4-5 sekunders inaktivitet. Brugerne skal selv aktivt lukke pop up boksen, og den skal kun poppe op en gang per aabning.

Er der nogen der ved hvordan man kan lave det?

Stefan
Avatar billede jkrons Professor
20. januar 2009 - 15:17 #1
Hvis du se bort fra det med inaktiviteten, som jeg faktisk ikke tror, kan styres i Excel, så kan ud lave en rutine i ThisWorkbook modulet:

Private Sub Workbook_Open()
MsgBox "Skriv den tekst, du vil have vist,når filen åbnes", vbOKOnly + VBInformation
End Sub

Skal der være flere linier, kan du lave disse med

Private Sub Workbook_Open()
MsgBox "Skriv den tekst, du vil have vist,når filen åbnes" _
& vbcrlf "Næste tekstlinie" _
& vbcrlf "Næste tekstline", vbOKOnly + vbInformation

End Sub
Avatar billede leandernielsen Nybegynder
03. august 2009 - 10:44 #2
Jeg lukker spm