Avatar billede nk905 Nybegynder
19. januar 2009 - 22:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke installere explorer 7

Hej, folkens!

Vi har ikke kunnet installere IE7 på min søsters computer og jeg har prøvet nogen forskellige ting, men det har ikke virket. Det ser ud til at når man skal installere, så går det galt ved ''værktøj til fjernelse af skadelig software'' eller noget i den stil. Vi har både prøvet at køre WU og hentet IE 7 og installere den manuelt, men uden held. Har også skannet computeren for vira og den ser ren ud, den er også meget ny. Jeg har også prøvet at køre en ''ren'' start, men det hjalp heller ikke. Ganske vist har microsoft (http://support.microsoft.com/kb/917925/da) stadig flere forslag til hvad man kan gøre, men ville høre om der var nogen der havde en bedre idé...
19. januar 2009 - 22:39 #1
kig på mulighederne her ->
Hent Dial-a-fix på dette link, og gem det på skrivebordet.

Direkte link
http://djlizard.net/software/Dial-a-fix-v0.60.0.24.zip

Brug kun nr. to link, hvis det første ikke virker.

Du får da lige et andet link hvis det ikke lykkedes med det første:
http://djlizard.net/Dial-a-fix-2006-09-19.exe

Sæt flueben i følgende, og klik herefter på "GO". Genstart og check om det har hjulpet:
Explorer/IE/OE/shell/WMP

-------- og/eller

1. Dobbeltklik det blå tandhjul.
2. Klik på knappen "Flush Softwaredistribution"
3. Sæt flueben i "Fix Windows update"
4. Klik på knappen GO i nederste venstre hjørne.
5. Lad den køre færdig.
6. Genstart maskinen.

Forklaring på fixet her:  http://wiki.djlizard.net/Dial-a-fix
Avatar billede Jensen DK Novice
20. januar 2009 - 07:25 #2
De fleste gange er det denne vejledning som løser problemet med installation af ie7 bare følg vejledningen, du mangler sikkert en tilladelse.

Stien til at ændre tilladelser for installering af ie7 er som følger.
Begynd med START, vælg KØR og indtast: regedit i den lille rude, klik på krydset ud for mappen
HKEY_CLASSES_ROOT find derefter Interface og klik på krydset ud for mappen, derefter skal denne
Findes,{34A715A0-6587-11D0-924A-0020AFC7AC4D Højre klik på mappen og vælg tilladelser nu
Skal du sætte flueben i nederste rudes felter, for fuld kontrol og for at læse, og du skal stå som administrator for oven, klik på tilføj, eller alle, og tilføj.
Du skal nu genstarte komputeren og lade Windows update installere ie7.
Avatar billede nk905 Nybegynder
20. januar 2009 - 18:05 #3
Hejsa! Jeg har prøvet begge ting, men har desværre ikke hjulpet...flere ting man kan prøve?
Avatar billede Jensen DK Novice
21. januar 2009 - 07:15 #4
Er du sikker på at du har gjort det som det står skrevet? Du kan nu læse resten af løsningen for som jeg skriver,De fleste gange er det denne vejledning som løser problemet med installation af ie7, så du skal måske finde en anden mappe og give tilladelse.

Hvis man forsøger at installere IE-7, og det ender med,
at "det ikke kunne fuldføres", så kig først i mappen
C:\ Windows efter den lille fil: IE7.log, åbn den og print ud,
så man kan se den lange streng af tal & bogstaver, der følger efter
"IECUSTOM: Unwriteable key". Det er den adresse man skal finde i registry.
Indledningen til strengen er: "HKCR" der betyder HKEY_CLASSES_ROOT
HKCR\Interface\{34A715A0-6587-11D0-924A-0020AFC7AC4D}. jeg tror at
det er denne som går igen på de fleste med installations fejl, der kan måske være
flere der skal ændres, det vil fremgå af loggen.
Gå ind i Registry, find adressen, og vælg "Tilladelser"
Så fik jeg et panel, som var til at forstå, og til at ændre i.
Som det stod, var det kun "Administrator" (på min PC, hvem det så er)
som måtte noget, og der var kun tilladelse til at læse - så her var fejlen.
Jeg har ændret til / sat flueben ved, at "Alle"/ eller dig som administrator, må få både
fuld kontrol og læse.

Det viste sig, at min rettelse / ændring af "Tilladelser"
som beskrevet lige ovenfor var det, der skulle til.
Ved start af PCen her til formiddag kom der helt uopfordret
en melding: Opdatering er klar, skal den installeres nu ?
  Jeg klikkede bare OK, så kørte hele installation.
Den sluttede uden nogen fejlmeldinger og bad kun om genstart.
Det lod jeg så PCen gøre - og nu fungerer Internet Explorer # 7.
Avatar billede mistico Nybegynder
21. januar 2009 - 21:34 #5
Har du installeret Adobe Reader 9, så prøv dette, det har lykkes for mig adskillige gange.
af-installere Adobe Reader 9.
(genstart gerne helst)
Prøv så at installere IE7.
Hvis det lykkedes, så installere Adobe Reader 9 igen.

end - >
Avatar billede nk905 Nybegynder
23. januar 2009 - 16:58 #6
Hej! Tak for hjælpen Sibildor og også I andre! Sibildors hjælp løste mit problem, skulle bare også gå ind i avanceret det sted Sibildor nævnte og så vælge ''arv rettigheder til undermapper'' eller noget i den stil...så gad den godt...Endnu engang mange tak for hjælpen!

Mvh

NK 905
Avatar billede Jensen DK Novice
24. januar 2009 - 08:09 #7
Glæder mig at det virker, har taget et godt stykke tid at finde ud af den løsning.