Avatar billede teepee Nybegynder
15. januar 2009 - 14:47 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fejl: unable to obtain table information

Jeg har oprettet en user+system dsn odbc.
Begge siger succes, når jeg tester dem, mod min oracleXE som ligger på min egenmaskine.
I et prorammet Enterprise Architect 7.1 prøver jeg nu at benytte denne dsn til at trække skemaobjecterne ud til et diagram, men den siger hele tiden: "unable to obtain table information".
Hvad sker der?
Avatar billede teepee Nybegynder
15. januar 2009 - 14:53 #1
benytter windows vista ultimate sp1
Avatar billede arne_v Ekspert
16. januar 2009 - 03:10 #2
Har det brugernavn du benytter adgang til den meta info ?
Avatar billede teepee Nybegynder
16. januar 2009 - 09:19 #3
Jeg har oprettet en ny bruger test pw:test som jeg benytter i dsn. Brugeren er tildelt connect og resource privilegier. I skemaet har jeg oprettet et par demo tsbeller som jeg håbede at kunne se. Kan se dem i XE interfacet.
PS: benytter XE's odbc, skal måske prøve en "rigtig"?
Avatar billede arne_v Ekspert
18. januar 2009 - 05:31 #4
Jeg har svært ved at tro at det er driveren. Det må være brugernavnet.
Avatar billede teepee Nybegynder
02. april 2009 - 14:18 #5
fandt aldrig ud af det...