Avatar billede ismar Nybegynder
14. januar 2009 - 13:19 Der er 5 kommentarer

Genskabe slettet indhold i Word

Min ven(ikke særlig erfaren Word-bruger) har gjort følgende:

Åbnede og arbejdede i en word-dokument(65 sider). Uden, at vide fik han markeret hele teksten (ctrl+a), og vil gerne fjerne markering. Derfor, klikkede han på ’space’, som resulterede i, at alt blev slettet.
Derefter, vil han lukke for dokumentet (for sikkerhedsskyld), men da Word spurgte om ændringerne skal gemmes, svarer han ’ja’. Dvs. nu har han gemt tomme dokument i samme fil.

Kan man finde frem til en Words auto kopi eller lignede? Er der nogen der har forslag?

OS: Windows Vista
Word 2003
14. januar 2009 - 13:27 #1
Hvis Word er afsluttet reglementeret efter uheldet, slettes filen med en kopi af indholdet (den som bruges til at genskabe indholdet efter et nedbrud).

Hvis Word ikke er sat op til automatisk at oprette en sikkerhedskopi når et dokument ændres, er indholdet tabt. Dette er ikke standard slået til.
Findes Under Funktioner->Indstillinger, fanen Gem
14. januar 2009 - 13:42 #2
PS: [Ctrl]Z  (fortryd foregående handling i WORD) - den er pænt smart at kende *S* !!!

Men nu er det nok for sent...
Avatar billede ismar Nybegynder
14. januar 2009 - 13:54 #3
>erikjuul
Dvs. kun hvis auto sikkerhedskopi er slået til, så kan man genskabe indholdet?
Kender du noget til de metoder politi bruger til at finde slettet data?
14. januar 2009 - 14:00 #4
Filer der er slettet kan genskabes. Men denne fil er ikke slettet, den er overskrevet af et andet dokument.

Der findes en del programmer (f.eks. GetDataBack), der kan søge efter slettede data på en disk; men jeg tror chancerne er meget små for at få noget godt resultat med det, der er hændt her.
Avatar billede ismar Nybegynder
14. januar 2009 - 14:07 #5
Ok, tak for svaret.