Avatar billede nielspt Nybegynder
09. januar 2009 - 22:22 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Min rejseside

Hej eksperter!

Jeg har givet min rejseside en ordenligt overhaling, og vil meget gerne høre, hvad I siger til det nu:

http://www.godtur.dk

Tak for hjælpen. :-)

/Niels
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2009 - 00:05 #1
Hej Niels.

Jeg kan godt lide dit design. Farverne er indbydende og passer godt til temaet.
Lidt svært på forsiden at læse teksten på billederne dog...

Du har en sej funktion under "Rejsebilleder" med et flot verdenskort lavet i Flash. Det virker rimelig godt, og det er umuligt at være i tvivl om, hvordan det virker. Jeg undrer mig dog over, at du har placeret Island under Nordamerika... Og selvom du siger, at man først vælger et kontinent, så er det alligevel muligt at klikke på USA alene allerede her.

Under "Rejsetips" bør din søg-knap nok hellere hedde "Søg" fremfor "Send".
Og du har skrevet følgende som "Tip"-tekst i højre side:

    "Bare indtast et bynavn til højre, og dukker byen frem ..."

Hvorfor skal bynavnet indtastes til højre?

Under menupunktet "Rejsenyheder" står der stadig "Rejsebilleder" ved den dér grønne fod, eller hvad det er, hvor overskrifterne står på hver side. Det er vist en forglemmelse.

Under menupunktet "Rejselinks": Lad hellere være med at bruge smiley'er her og dér og rundt omkring. Det virker meget uprofessionelt.

Generelt et rigtig flot og gennemtænkt site. Det virker som et spændende projekt.

  // Steeven
Avatar billede nielspt Nybegynder
10. januar 2009 - 08:50 #2
Hej Steeven.

Mange tak for dit grundige svar! Det er rigtig brugbart. Og tak for at påpege fejlene - man ser sig selv blind på siden på et tidspunkt, så de var rare at få rettet.

Mht. USA som jo er et land - så har du helt ret. Det var lavet for at øge overblikket, så måske man bare skulle skrive "verdensdele", eller lignende..

Mht. søg vs. send, så valgte jeg send, eftersom man ikke kan foretage en egentlig søgning, men derimod kun vælge det, som dukkre frem i listen under feltet. Er der andre, der har meninger om dette?

Mht. Smileyer - så har du ret! Jeg har dog implementeret muligheden for indsætte smileyer i kommentarer til billeder - se f.eks. http://www.godtur.dk/billede.php?id=66519 ..Hvad synes du om det?

Er der andre der har kommentarer?

På forhånd tak.
/Niels
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2009 - 12:49 #3
Hej Niels

Ja, man ser sig blind på sit eget arbejde :) Altid godt med udefrakommende kritik, det kender jeg også godt til.

Jeg er enig i, at du hellere bør bruge ordet "Verdensdele" frem for "Kontinenter", når det ikke kun er kontinenter, der kan klikkes på. Måske ville der være et mere passende ord, men jeg kan ikke lige komme på noget. "Verdensdele" er i hvert fald brugbart.

Jeg synes stadig, at teksten "Send" på knappen virker forkert. Jeg kan godt se, at man egentlig ikke søger efter noget, som du siger, men hvad med at bruge en tekst som "Vælg" fx i stedet?

Mht. smiley'er:
Der er ingen problemer i, at brugere kan lave så mange smiley'er i deres kommentarer og tekster, som de har lyst til. Det er heller ikke hensigten, at kommentarer og brugerinput skal virke professionelt og være i et formelt sprog. Så smiley-funktionen i kommentarerne er god nok - de fleste kan jo godt lide at sætte lidt stemning på deres tekst.
Selve siden derimod bør være så professionel som muligt, for at brugerne overhovedet indbydes til at benytte siden. Man må ikke få indtrykket af et halvgennemtænkt og amatøragtigt websted. Det ville være uheldigt.

  // Steeven
Avatar billede nielspt Nybegynder
10. januar 2009 - 19:56 #4
Ja da - "Vælg" er helt perfekt efter min mening - har lige ændret det!
Og tak for uddybning mht. smileyer - og også for roserne i dit første indlæg!

Nu skal jeg så forsøge at øge et generelt kendskab til siden. Det kan vidst også blive  noget af en udfordring. ;-)

Tak for dit svar, steeven!
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2009 - 22:53 #5
Det var så lidt.

Det ser ud til, at du har arbejdet rimelig meget på søgemaskineoptimering, så din synlighed skal nok komme med tiden. Dit site er professionelt designmæssigt, så det giver et godt førstehåndsindtryk, efter min mening. Og det er egentlig en spændende idé.

Der har ikke været så mange forskellige indlæg med kritik af din side :) men jeg håber du har kunnet bruge min vurdering.

Held og lykke med projektet.

  // Steeven
Avatar billede nielspt Nybegynder
11. januar 2009 - 09:08 #6
Det kunne jeg i hvert fald - Tak.

Og ja, har arbejdet en del med SEO - og opdagede lige i går, at siden har en page rank på 3 :-) Så det er jo et godt nok udgangspunkt.

Tak for svarene endnu en gang.
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2009 - 12:31 #7
Så er det bare med at annoncere eller gøre reklame rundt omkring på forummer eller andre sider. Og du kan kontakte andre lignende sider og anmode om linkbytte og sådan nogle ting.
Det hele hjælper jo på din Google-rangering. Og en page-rank på 3 fra start er RIMELIG godt, synes jeg.

  // Steeven
Avatar billede kurdo Novice
12. januar 2009 - 01:52 #8
Hej Nielspt.

jeg kan jo se steeven har klaret det meste, det er flot klaret af ham. :) men jeg har lige lidt ris og ros herfra..

jeg vil starte med at sige, at jeg synes designet er rigtig flot.. lige noget hvad man skal bruge.. den tiltrækker folk.. jeg starter allerede med at oprette en bruger der og uploade nogle billeder fra irak - kurdistan.. (da jeg var på ferie i 2007) :)

Rejsebilleder:
Rejsebilleder siden er fantastisk. som steeven  siger, så kan man ikke tage fejl af den.. dog hvis det var muligt at hvergang man trykkede på "Europa" så rullede den scrolleren ned til alle de lande man kan vælge. for man kan godt blive forvirret af, hvorfor der ikke sker noget.. og især hvis man har en lille skærm. :)

Rejsetips og Rejselinks:
i begge sider sker der noget mærkeligt for mig, og det provokere mig. :) når man fx klikker sig ind på en af de nævnte sider, så sker der det, at den grå felt i bunden med godtur.dk 2008 og copyright flyver helt op under "menu" feltet.. også efter 1 sek flyver den tilbage til sit rigtig plads. jeg kunne ikke tage et screenshot af det, fordi det går for hurtigt.. :)

og sådan ser søgfeltet ud i rejsetips: læg mærke til g,p,q, osv.. de ses ikke ordenligt + at der er 2 små firekanter..

http://img66.imageshack.us/my.php?image=billede2ef1.png

Rejseforum:
jeg kunne godt undvære den "tip" felt, og så ville jeg hellere have et større width..

hvis du skulle sidde derhjemme og undre dig over, hvilke browser jeg kører, så kører jeg den nyeste FF på en osx maskine. :)

mvh kurdo
håber du kan bruge min vurdering..
Avatar billede kurdo Novice
12. januar 2009 - 01:53 #9
hvis du ikke kan se billedet, så har jeg et direkte link her:
http://img66.imageshack.us/img66/3048/billede2ef1.png
Avatar billede nielspt Nybegynder
12. januar 2009 - 08:18 #10
Hej Kurdo.

Mange tak for din ris og ros!
- Men synes nu ikke jeg kan se dine uploadede billeder derinde? :-)

Rejsebilleder:
Tak for det, og ja du har helt ret - sidder man på en mindre skærm, kan det være svært at opdage, at der sker det. Det retter jeg snarest muligt, så man automatisk scroller lidt ned på siden, når man vælger en verdensdel (ligesom du foreslår)

Rejetips og Rejselinks:
Det lyder underligt - det har jeg desværre aldrig selv set. Hmm - det burde ikke ske, men det kunne måske være nogle div'er, der er forvirrede. Underligt det kun er på de sider du ser det - men tak for oplysningen!

Mht. de to firkanter, så kan jeg godt se, at de mangler. Det må jeg lige få rettet. Dog kan jeg ikke se nogle problemer med g,p eller q. Men jeg vil lige prøve at teste siden på en række andre computere inden længe.

- Jeg bruger også FF3 - dog på en Windows-maskine. :-) Måske er det der, at forskellen ligger..

Mange tak for din fine vurdering - sig endelig til, hvis du finder noget mere, som undrer dig!

Mvh. Niels
Avatar billede kurdo Novice
12. januar 2009 - 12:00 #11
Hej igen Niels.

billederne kommer idag. læg mærke til hvornår jeg skrev den overstående besked, og indtil jeg oprettede en bruger og lige fik ændret nogle informationer, var det meget sent. :)

mvh kurdo.
Avatar billede nielspt Nybegynder
12. januar 2009 - 17:17 #12
Hehe - ja, det kan jeg se.. :-)

Har rettet det du foreslog, dvs. verdenskortet centreres ved interaktion, og de små firkanter er væk. Tak fordi du var opmærksom..
___

Hvis der er andre, der har kommentarer til www.godtur.dk, er jeg fortsat meget lydhør.

Mvh. Niels
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2009 - 18:41 #13
Jeg vil nok også råde dig til lige at gennemgå alle tekster på siderne igen. Der bør laves lidt grundig korrekturlæsning flere steder. Det er bare så ærgeligt med hyppige komma- og stavefejl, når nu resten af siden udgør sig så flot og professionelt.

  // Steeven
Avatar billede nielspt Nybegynder
12. januar 2009 - 19:52 #14
Det har du helt ret i! Det gør jeg.
Avatar billede challenge Praktikant
22. januar 2009 - 15:44 #15
Blot en hurtig kommentar;

Flot side, konsekvent. Jeg har dog lidt problemer med 'verdensdelgrænserne' og landegrænserne der ikke helt passer til hvordan grænserne er i virkeligheden - eksempelvis USA/Canada, eller hvor du skærer det vestlige Rusland fra resten af Rusland.

Eller super flot...!
Avatar billede nielspt Nybegynder
23. januar 2009 - 10:00 #16
Hej challenge,
Tak for ros, og du har helt ret i det med landegrænserne. :-)
Godt spottet. ;-)

Mvh. Niels
Avatar billede troelsbay Nybegynder
25. januar 2009 - 20:10 #17
Hvis du gerne vil se hvordan din side ser ud i forskellige browsere kan du benytte dig af http://browsershots.org/