Avatar billede torbenkoch Nybegynder
01. juli 2001 - 17:21 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

UML gruppe?

Hej alle sammen,

Tænkte på, om der måske kunne være brug for en UML-gruppe på eksperten? Skal nok placeres under Programmering.
Avatar billede cautoo Nybegynder
01. juli 2001 - 17:24 #1
hva bruge man UML til????
Avatar billede torbenkoch Nybegynder
01. juli 2001 - 17:30 #2
Hmmm - relevant spørgsmål - og lad være med at besvare det ved at søge på UML på google, så bliver du aldrig færdig ;-)

UML = (Unified Modeling Language) bruges til at modellere og definere et edb-system. Det har efterhånden nået en stor udbredelse og er derfor meget bredt accepteret.

Fordelen ved at bruge det fremfor så mange andre er at det har et anerkendt notationssystem, så man kan diskutere designet af sit system med mange andre uden først at skulle fortælle, hvad de forskellige symboler står for. Det har endvidere den fordel, at man kan anskue sit system fra mange sider, både bruger og kodesider - og disse kan man så også vende lidt rundt på.

Et godt sted at begynde, hvis man vil lære noget om det er : http://www.rational.com/uml/index.jsp

Avatar billede torbenkoch Nybegynder
15. juli 2001 - 22:05 #3
Ok, ingen kommentarer til det - kan anbefale jer at kigge lidt på, ganske interessant!

Lukker spørgsmålet!
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
18. juli 2001 - 09:58 #4
Kan du ikke starte med at stille nogle spørgsmål i \"Generelt\", hvis der er mange deltagere, vil jeg gerne sætte den på.