Avatar billede moddi100 Seniormester
07. januar 2009 - 18:45 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Tekst til tale (lyd)

Hej,

Jeg ved at windows (vista) har programmet Oplæser installeret som standard. Den læser fint tekst op (omend det lyder lidt forvrænget). Kan jeg på nogen måde udnytte dette programs funktionalitet fra mit, eller findes der et gratisprogram til at læse tekst op som tale?
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2009 - 19:42 #1
Det kan du vha. Microsofts Speech SDK: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=5e86ec97-40a7-453f-b0ee-6583171b4530&displaylang=en
Der er nogle eksempler inkluderet i pakken.
Avatar billede moddi100 Seniormester
07. januar 2009 - 20:25 #2
Vil den virke på et dansk windows vista home premium system? Kunne se C++ var supported, hvad med c#?
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2009 - 20:35 #3
C# skulle også gerne være supported. Det er lang tid siden jeg havde den fremme, men dengang havde jeg ingen problemer med at bruge den i C# (der står også at der er c# eksempler med). Jeg har ikke prøvet den på en windows vista home premium, men jeg er temmelig sikker på at den virker. Desuden skader det vel ikke at prøve :-)
Avatar billede moddi100 Seniormester
07. januar 2009 - 20:41 #4
Nej forhåbentlig skader det ikke! Men får nok først tid en gang i morgen....
Avatar billede moddi100 Seniormester
17. januar 2009 - 19:32 #5
Det varede så lidt længere tid en forventet før jeg fik tid :D

Tekst til tale delen virker perfekt. Jeg kan dog ikke få det til at virke den modsatte vej, eller hvad man skal kalde det. ListBoxCSharp eksemplet som de har kaldt det virker ikke.
Jeg får fejl i funktionen InitializeSpeech():

Oprettelse af en forekomst af COM-Komponenten fra IClassFactory mislykkedes pga følgende fejl: 80045077.

Har du nogen ide om hvorfor den opstår?
Avatar billede Slettet bruger
23. januar 2009 - 15:18 #6
Nej, desværre. Jeg er som sagt ikke inde i speech - jeg vidste bare at det fandtes og (burde) kunne bruges.
Avatar billede moddi100 Seniormester
23. januar 2009 - 18:48 #7
Oplæser delen virker upåklageligt
Avatar billede Slettet bruger
26. januar 2009 - 15:37 #8
Linket virker ikke, hvor kan man ellers få det?
jeg har ligesom moddi100 brug for at kunne lave et tekst til tale program.
Personligt kan jeg dog ikke få den til at snakke dansk? Nogen som har en løsning?
Avatar billede moddi100 Seniormester
26. januar 2009 - 16:27 #9
Linket virker fint for mig. Og hvis du læser, vil du se, at det er en engelsk version du downloader. Den kan altså kun tale engelsk...

Men vil da gerne hører andres forslag...
Avatar billede Slettet bruger
26. januar 2009 - 19:14 #10
Jeg kan desværre ikke læse det da jeg får besked "Vi beklager, men den side du har forespurgt, kan ikke findes."
Kan ikke finde grunden til hvorfor linket ikke virker.

Fik du din oplæser til at læse på dansk?
Avatar billede moddi100 Seniormester
26. januar 2009 - 20:12 #11
Min oplæser kan ikke læse dansk.

Jeg downloadede en af de listede søgeresultater, og ja, den øverste virker ikke. Men husker ikke hvilken.
Avatar billede moddi100 Seniormester
20. februar 2009 - 14:03 #12
Ligger du et svar kaloer?
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2009 - 14:19 #13
Ja.. Værsgo'