Avatar billede super-mann Juniormester
05. januar 2009 - 19:45 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

IE7 og IE8 Beta går på fejl

Hej

Jeg har forsøgt at installere IE7, men desværre uden held. Hele installationen kører fint, ind til den kommer frem og siger afslutter installation. Her går den så på fejl og siger at IE7 ikke kan installeres på computeren.

Har efter 3 forsøg, og 3 genstart prøvet at følge Microsoft's guide mht. at starte computeren i "ren start", men også uden held. Herefter har jeg prøvet at installere IE8 Beta for at se om fejlen lå i IE7 - men igen samme fejl.

Jeg har Win XP Prod, SP3.
Avatar billede vejmand Juniormester
05. januar 2009 - 21:08 #1
Avatar billede super-mann Juniormester
05. januar 2009 - 21:11 #2
vejmand --> Er linket jeg bliver henvist til, når fejlen opstår. De alle er afprøvet, også "ren start" som de virkelig anbefaler som den bedste løsning. Pt. virker ingen af dem. Alle andre ting på computeren køre uden problemer. Forsøgt at slå firewall m.m. fra, men uden held.
Avatar billede vejmand Juniormester
05. januar 2009 - 21:27 #3
Okay, metode D (Nulsille tilladelser .....) "plejer" ellers at virke.  :-(
Avatar billede super-mann Juniormester
05. januar 2009 - 21:49 #4
Desværre.. Godt man har betalt for XP, så ringer bare ind i morgen og så må de finde en løsning. For det er ikke holdbart i længden.

Tror du, at det ville hjælpe at fjerne IE helt. Altså via Start, Kontrolpanel, Tilføj eller Fjern programmer, og derefter i tilføj/fjern windows komponenter og vælge at fjerne EI helt. Kan altid install igen.

Og kan det evt. være SP 3 som gør det? For mener at EI7 er med i den, men jeg fravalgte den.
Avatar billede vejmand Juniormester
05. januar 2009 - 21:56 #5
Hmm, det ved jeg desværre ikke....håber du får problemet løst.
06. januar 2009 - 06:52 #6
Prøv nogle af trixene i dette program ->

Hent Dial-a-fix på dette link, og gem det på skrivebordet.

Direkte link
http://djlizard.net/software/Dial-a-fix-v0.60.0.24.zip

Brug kun nr. to link, hvis det første ikke virker.

Du får da lige et andet link hvis det ikke lykkedes med det første:
http://djlizard.net/Dial-a-fix-2006-09-19.exe

Sæt flueben i følgende, og klik herefter på "GO". Genstart og check om det har hjulpet:
Explorer/IE/OE/shell/WMP
Avatar billede Jensen DK Novice
06. januar 2009 - 07:36 #7
De fleste gange er det denne vejledning som løser problemet med installation af ie7 bare følg vejledningen, du mangler sikkert en tilladelse.

Stien til at ændre tilladelser for installering af ie7 er som følger.
Begynd med START, vælg KØR og indtast: regedit i den lille rude, klik på krydset ud for mappen
HKEY_CLASSES_ROOT find derefter Interface og klik på krydset ud for mappen, derefter skal denne
Findes,{34A715A0-6587-11D0-924A-0020AFC7AC4D Højre klik på mappen og vælg tilladelser nu
Skal du sætte flueben i nederste rudes felter, for fuld kontrol og for at læse, og du skal stå som administrator for oven, klik på tilføj, eller alle, og tilføj.
Du skal nu genstarte komputeren og lade Windows update installere ie7.
Avatar billede Jensen DK Novice
08. januar 2009 - 07:38 #8
Har du prøvet min kommentar 06/01-2009 07:36:55? eller har du opgivet.
Avatar billede Jensen DK Novice
20. januar 2009 - 08:05 #9
Sker der noget her?  Kan der afsluttes?
Du kan læse her hvordan man giver point / lukker sine spørgsmål.

http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede Jensen DK Novice
01. februar 2009 - 14:11 #10
Det er fantastisk, at dem med problemer kan finde ud af, at skrive her ind, men de kan ikke finde ud af, at markere et navn og klikke accepter for at give point for hjælpen.
Det er en ting der kan få betydning for hjælp en anden gang, hvor der er brug for det, det kan være at ingen
gider at hjælpe.
Avatar billede super-mann Juniormester
01. februar 2009 - 19:44 #11
silbidor --> Beklager den sene tilbagemelding. Ovenstående har ikke hjulpet, men da jeg heldigvis har en lovlig Microsoft version, har jeg oprettet en supportsag hos dem. De har dog ikke kunne finde nogen fejl, så min PC skal retur til producent i denne uge.

Så din løsning virkede desværre ikke :-(
Avatar billede Jensen DK Novice
02. februar 2009 - 07:17 #12
Jeg tror at du har kikset noget i vejledningen, var du også inde i avanceret?
Avatar billede super-mann Juniormester
24. august 2009 - 15:45 #13
Spørgsmål afsluttes. Jf. #11 måtte PC retur til rep., hvor der blev udskiftet forskellige dele. Computeren virkede efter en tur retur hos producenten. Der var tale om en hardware fejl.