Avatar billede -anders- Juniormester
04. januar 2009 - 16:47 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Dynamisk forspørgsel, datokriterier, kvartaler (del 2)

Hej eksperter

Dette spørgsmål er i forlængelse af denne tråd:

http://www.eksperten.dk/spm/858167

Nu er jeg næsten færdig med alt det datoberegning, men mangler endnu en enkelt forspørgsel.

Forspørgslen jeg mangler skal vise alle poster i det næste kvartal for det aktuelle år, jeg har forløbig nedenstående kvartals forspørgsler som virker: (terry)

Aktuelt kvartal:
>=DateSerial(Year(Date());Int((Month(Date())-1)/3)*3+1;1) And <DateAdd("m";3;DateSerial(Year(Date());Int((Month(Date())-1)/3)*3+1;1))

Sidste kvartal:
>=DateAdd("m";-3;DateSerial(Year(Date());Int((Month(Date())-1)/3)*3+1;1)) And <DateSerial(Year(Date());Int((Month(Date())-1)/3)*3+1;1)

Jeg mangler så en forspørgsel der viser mig alle poster for næste kvartal. Jeg har rodet en del med det, men kan altså ikke se mig til rette på syntaksen. Nogen der kan hjælpe med den rette syntaks.

Hilsen Anders.
Avatar billede terry Ekspert
04. januar 2009 - 17:04 #1
HI Anders
Hope this works
>= DateAdd("m";3;DateSerial(Year(Date());Int((Month(Date())-1)/3)*3+1;1)) AND <
DateAdd("m";6;DateSerial(Year(Date());Int((Month(Date())-1)/3)*3+1;1))
Avatar billede -anders- Juniormester
04. januar 2009 - 17:07 #2
Hej terry

Tak for svaret, jeg har testet det, og det virker perfekt. JEg havde selv fundet frem til noget der ligende din syntaks, men der manglede lige det sidste. Igen tusind tak for hurtigt hjælp :o)

Hilsen Anders
Avatar billede terry Ekspert
04. januar 2009 - 17:11 #3
selv tak