Avatar billede dizzy11 Nybegynder
04. januar 2009 - 11:25 Der er 4 kommentarer

disklæsnings fejl

jeg har et problem..

jeg kan ikke starte min computer fordi den siger der er "disklæsningsfejl" så siger den jeg skal trykke ctrl+alt+delete for at genstarte.. men den siger det samme efter den er genstartet.. så den kører nærmest i ring.. og jeg ved ikke hvordan jeg laver den igen..

Nogen som kan hjælpe?
Avatar billede collin Nybegynder
04. januar 2009 - 16:32 #1
Er der noget som helst andet info - eller bare et sort skærm med tryk Ctrl - Alt - Del for at Genstarte? Kan du åbne BIOS og se hvad der stå om disken der?
Avatar billede collin Nybegynder
04. januar 2009 - 16:35 #2
.. og .. hvilke slags disk er det, hvor gammel og hvornår har den sidst virket?
Avatar billede dizzy11 Nybegynder
04. januar 2009 - 17:36 #3
altså der er ikke noget med en disk.. fordi der er ingen disk i cd drevet.. så det er det som er det mærkelige..
men jeg har prøvet at gestarte min computer men det kan den heller ikke fordi den siger der er ingen harddisk drev tilsluttet så den siger jeg skal lave en diagnosticerings af den.. men det kan jeg jo ikke da computeren ikke vil starte ind til skrivebordet..
Avatar billede collin Nybegynder
06. januar 2009 - 18:34 #4
Ja jeg mener selvfølgelig HARDdisk - er der overhovedet en harddisk i maskinen? Det lyder til at enten er der ingen harddisk, eller er harddisken ikke forbundet, (kablen fejler?) eller at harddisken er kaput.