Avatar billede abrjonline Nybegynder
26. december 2008 - 14:49 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

importer en fil på ekstern hjemmeside

Hej eksperter.

Jeg står og skal importeret oplysninger fra en hjemmeside på en aden, men hvordan gør jeg?

Jeg har rodet lidt med PHP include og lidt med SHTML men kan ikke få det til at køre.

Det drejer sig om at jeg har en nyhedsside hvor jeg skal lave en include fra en partner side i min nyhedsbar sådan at vores sider kører sammen, lidt alla RSS.

EKSEMPEL: Det kunne fx være en include af http://newz.dk/ i mit særskilte news vindue sådan at jeg havde min hovedside og fik så vist newz.dk i en særskilt ramme...
Avatar billede olebole Juniormester
26. december 2008 - 17:40 #1
<ole>

Du kan ikke afvikle 'hans' php-kode på dit site - men du kan vise, hvad et af hans php-dokumenter spytter ud af HTML

/mvh
</bole>
Avatar billede abrjonline Nybegynder
28. december 2008 - 00:14 #2
ja. Kan jeg dette med en import af en eller anden art?
Avatar billede olebole Juniormester
28. december 2008 - 11:41 #3
Kan du, hvad?
Avatar billede roenving Novice
28. december 2008 - 13:32 #4
Du kan serverside hente outputtet med en http-request, f.eks. i PHP, men så skal du til at parse det output før du indsætter det ...
Avatar billede abrjonline Nybegynder
28. december 2008 - 14:09 #5
og så skal jeg lige have det igen... På en let forsråelig måde og gerne med noget kode???

Er GRØN på området
Avatar billede abrjonline Nybegynder
28. december 2008 - 14:10 #6
Olebole det var sådan set et svar til dig sprøgsmål...

hvordan gør jeg så det du omtaler?
Avatar billede olebole Juniormester
28. december 2008 - 19:41 #7
<?php
$sHtml = file_get_contents("http://www.domain.dk/sti/til/fil.php");
print $sHtml;
?>
Avatar billede olebole Juniormester
28. december 2008 - 19:42 #8
- men husk, du må kun ende op med ét HTML-, BODY- og HEAD-tag, når du kikker i kildekoden i browseren. Begge filer må altså ikke indeholde disse ... kun den ene  ;o)
Avatar billede abrjonline Nybegynder
04. januar 2009 - 21:32 #9
skal det så gemmes som php eller?
Avatar billede abrjonline Nybegynder
04. januar 2009 - 22:02 #10
Jeg kan ikke hente det med Shtml. Den vælger bare at skrive
[an error occurred while processing this directive]...

jeg har dog fundet en lidt primitiv løsning men det er der vist, den ehnter dog kun teksten i dokumtent ikke hele strukturen som egentlig er meningen. Det vil sige at jeg får den rå tekst men ikke layout.

noget jeg gør galt?
Avatar billede olebole Juniormester
04. januar 2009 - 22:44 #11
Skriv koden fra (28/12-2008 19:41:08) i et dokument, du kalder 'test.php' og læg det på en server, som understøtter PHP
Avatar billede abrjonline Nybegynder
04. januar 2009 - 22:54 #12
har jeg prøvet.. Det virker og den henter filens tekst, ikke css mv.

jeg har forsøgt mig med en iframe i stedet og det fungere faktisk, forbløffende nok...
Avatar billede abrjonline Nybegynder
06. marts 2010 - 19:49 #13
lukketid