Avatar billede Slettet bruger
24. december 2008 - 14:11 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Anbefalinger af C# Bøger

Hej allesammen.
Jeg har arbejdet lidt på at lære C#. Jeg har læst bogen "Teach Yourself Visual C# 2008 in 24 Hours", den var virkelig god og har lært en masse af den! Inden jeg læste den havde jeg lidt erfaring fra PHP og andre små bøger om programmering (Basic).

Desværre er jeg allerede færdig med "Teach Yourself Visual C#" og kunne godt tænke mig en ny bog, men hvad kan I anbefale?
Jeg har selv tænkt på emner som Database programmering med C# eller noget med C# OOP programmering. Jeg er ligeglad med om det er dansk eller engelsk, men det kunne være godt hvis bøgerne I anbefaler er gode til C# Begyndere (den behøver dog ikke være total til dummies).

På forhånd tak.
Rigtig glædeligjul til jer allesammen.
Terkel
Avatar billede arne_v Ekspert
24. december 2008 - 15:17 #1
Professional C# / Wrox gaar gennem sproget på en 50-75 sider og går derefter igennem
en hel stribe specialiserede emner: ADO.NET (databaser), XML, remoting, ASP.NET etc..
Avatar billede Slettet bruger
24. december 2008 - 16:44 #2
Fantastisk! Lyder godt, glæder mig til at læse mere om ADO.NET og Remoting.
Men efter hvad jeg kan læse, er den seneste version af bogen (3rd Edition) bygget på .NET Framework 1.1. Har det nogen betydning, at det er en så gammel version?
Tak:)
Avatar billede martinbk Nybegynder
24. december 2008 - 17:17 #3
jeg kan varmt anbefale: http://www.amazon.com/2008-NET-Platform-Fourth-Windows-Net/dp/1590598849/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=books&qid=1230134954&sr=1-1

Bogen starter med en introduktion til .NET platformen (CLR, CTS, CLS etc.)
Herefter et afsnit om selve. C# sproget
Så er der en lang række kapitler omhandlende forskellige Class Libraries, så som I/O, Serialization, ADO.NET, LINQ, WCF, WWF, Windows Forms, WPF, ASP.NET

Til sidst er der lidt omkring COM og .NET og generel intoperbilitiet (dette er dog kun meget meget overfladisk og slet ikke nok til at komme omkring emnet, men det er også et ret avanceret emne)
Avatar billede arne_v Ekspert
24. december 2008 - 18:12 #4
Professional C# er kommet i en C# 3.0 .NET 3.5 VS 2008 udgave:
  http://www.wrox.com/WileyCDA/WroxTitle/Professional-C-2008.productCd-0470191376.html

(Wrox har ioevert mange .NET boeger)
Avatar billede Slettet bruger
24. december 2008 - 23:37 #5
Hvordan er sværhedsgraden i Wrox bøgerne?
Avatar billede arne_v Ekspert
24. december 2008 - 23:49 #6
Den er meget forskellig mellem de forskellige bøger.

Ofte har de en Beginning Xxxx for begyndere og Professional Xxxx for dem som kan noget.

Generelt vil jeg anbefale dig at slå bøgerne op på Amazon og læse reviews. Du skal ikke gå så meget op i stjernerne, men læse folks begrundelser.
Avatar billede Slettet bruger
25. december 2008 - 14:31 #7
Tak Arne og Martin.

Professional C# fra Wrox Bliver den næste bog jeg skal læse.
Den virker som en kæmpe mundfuld hvis man skal læse den til ende,
men kan bruge den når jeg foreksempel vil lære mere om Databaser, OOP osv:)

Smid et svar Arne, så du kan få dine velfortjente point
Avatar billede arne_v Ekspert
25. december 2008 - 15:07 #8
svar