Avatar billede mikmakmuk Nybegynder
24. december 2008 - 13:29 Der er 3 kommentarer

webservice/AJAX

Hej Eksperter,

Jeg sidder og skal lave en række webservices. Jeg bruger netbeans, som jeg desværre ikke rigtigt kan få til at virke. Nå men anyway så var det jeg tænkte, når jeg nu returnerer data fra min webservice, kan jeg så leverer det tilbage som et objekt eller vil det altid bare være xml. Hvis svaret er ja så vil jeg meget gerne se et eksempel.
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
24. december 2008 - 13:43 #1
Hvad har det med AJAX at gøre? En web-service sender som udgangspunkt altid XML som så omdannes til et objekt af modtageren. Alt andet giver vist ikke så meget mening. Deserialiseringen kan man dog for det meste automatisere.
Avatar billede arne_v Ekspert
24. december 2008 - 15:00 #2
AJAX er en af:
  browser<----(custom XML)----server
  browser<----(JSON)----server

Web service er en af:
  client app<----(SOAP XML)----server
  client app<----(RESTful XML)----server
  client app<----(XMP-RPC XML)----server

Medmindre man vil goere livet surt for sig selv, saa er XML kun et transport format
for web services - ikke noget man ser. D.v.s.:

din client kode--(object)--genereret stub kode----(XML)----genereret skeleton kode--(object)--din server kode
Avatar billede mikmakmuk Nybegynder
25. december 2008 - 09:55 #3
Tak for svarene og glædelig Jul.

Jeg er bestemt ikke ude på at gøre livet surt for mig selv, skal bare have fod på det og have det grundlæggende til at spille.