Avatar billede kasmort Nybegynder
23. december 2008 - 09:32 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

alle bruger adgang til Sme server ibay.

hejsa. jeg har sat en lille sme-server op på min arbejdsplads som server-only og vi har en masse skolebørn der kommer ind hver dag for at lave lektier. de maskiner vi har er alle windows xp og vista.

mit spørgsmål er så, om det kan lade sig gøre at logge ind på en i-bay som netværksdrev fra alle computerne, så børnene kan gemme deres lektier, uden at sku give dem individuelle brugere eller hver maskine dens egen bruger??

håber der er nogen der kan hjælpe..

Mvh Kasmort
Avatar billede langbein Nybegynder
25. december 2008 - 22:50 #1
Jo, det er vel, så vidt jeg husker, bare å klikke inn på ibay'en når man browser den på lan, og så ha en felles konto/passord. Problemet er jo at det blir mulig å overskrive hverandres oppgaver og innleveringer. Det blir vel ikke så mye sikkerhet i å la alle ha tilgang til det hele ?
Avatar billede kasmort Nybegynder
27. december 2008 - 02:02 #2
nej det ved jeg godt.. men der er næsten altid lektiehjælpere derinde sammen med dem..

tak for svaret.
Avatar billede kasmort Nybegynder
30. december 2008 - 01:54 #3
hejsa langbein.. læg lige et svar.. du havde ret. jeg  havde bare et problem fordi jeg ikke ville lave en server-bruger til hver computer i lektiecafeen. men hvis man sætter i-bay'en som åben for alle, så er det ikke noget problem.. mange tak for hjælpen..
Avatar billede langbein Nybegynder
30. december 2008 - 23:45 #4
Det var vel ikke så mye svar men ..