Avatar billede sprock_hunter Nybegynder
20. december 2008 - 12:06 Der er 4 kommentarer

Forsikring på Zepto bærbar

Hej Alle
Ville bare dele en lidt ringe oplevelse jeg har haft med Zepto computers. Jeg købte for 3år siden en bærbar fra Zepto med 4års forsikring, fed computer og det kørte derud af. Den går dog fuldstændig i sort for omkring 1½ måned siden. Og jeg gør det naturlige og kontakter Zepto som beder mig sende den ind, med en rep tid på max 15 arbejdsdage. 10 dage senere ringer jeg for at høre til den, og får af vide at de tester den. 7 dage efter det, bliver jeg ringet op og der bliver sagt at de ikke kan begynde på den fordi jeg ikke har udfyldt en skadesanmeldelse, hvilket jeg aldrig har fået af vide jeg skulle. Nå men den udfylder jeg og sender ind og får samtidig af vide, at jeg kan risikere en at min computer først er klar efter 2½ måned. Nu har jeg lige fået en mail om at de har erklæret den toltalskadet. Og tilbyder mig en ny computer for 800kr det er i og for sig lækkert nok. Men jeg skal dog betale et depositum på 500kr for at få min gamle harddisk med, og de 500kr får jeg tilbage når jeg sender min harddisk tilbage til dem. Hvorfor i alverden skal de have min harddisk som jeg har betalt, som de siger ikke virker, tilbage?
Mit råd lad være med at købe Zepto
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. december 2008 - 13:02 #1
Fordi, du får en ny pc for 800 kr.
Derfor er alt hvad der tilhørte den gamle pc deres.
Avatar billede sprock_hunter Nybegynder
20. december 2008 - 13:08 #2
Ja, men skal man bare acceptere deres vandvittige reperationstid, og sige nå ja? Også undvære mine gamle data på harddisken. Og nu tænkte jeg på, hvad skal de bruge min smadrede harddisk til, hvis de siger den ikke virker.
Avatar billede milter Ekspert
21. december 2008 - 20:26 #3
Hvis du havde brugt lidt tid på at læse betingelserne i din forsikring igennem, er jeg (næsten) sikker på, at intet af det her burde komme som en overraskelse,

De forlængede forsikringer, som mange firmaer tilbyder, har været genstand for mange kritiske artikler. I mange af dem er konklusionen, at de er så dyre og behæftede med så mange undtagelser , at det i de fleste tilfælde er bedre at lægge penge tilside til anskaffelse af en ny, hvis lor... bryder sammen.

Depositumet på 500 kr kan sagtens skyldes, at de skal have en eller anden form for håndfast dokumentation at vise til forsikringsselskabet som bevis på, at maskinen virkeligt har lidt en voldsom død. De giver dig trods alt på denne måde en mulighed for at overføre filer fra den gamle.

Det samme gælder, hvis en bil bliver totalskadet. Ejeren får en anden i samme stand og til samme pris som den smadrede, men den smadrede bil tilhører forsikringsselskabet.
Avatar billede sexpac Nybegynder
24. december 2008 - 19:46 #4
Du skal betale for den HDD fordi du får en erstatnings computer, hvilket betyder at de beholder den gamle og giver en ny til dig. Lige som når du ringer til din forsikring g får noget dækket via din indboforsikringen, de tager regningen og den defekte vare.

Hvis vi normalt skal tage backup til kunder koster det 720kr +mom pr. dvd skive vi bruger, hvilket der også skal betales hvis den fejlbrænder (surt for kunden) men du har til en hver tid ret til at købe din hdd tilbage og stadig beholde den oprindelige der sidder i den nye ombytnings maskine du får. Ved ikke om det kun er dell men hos dem kan man betale et lille beløb så kan man få harddisken hvis man skulle få en erstatningscompuer eller en ny hdd.