Avatar billede jpi Mester
18. december 2008 - 08:58 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Fejl i graf

Jeg har oplevet et par gange at data vist i et diagram i en rapport ikke opdateres. Dvs. de data det er vist (og evt. udskrevet) sidste gang rapporten var aktiv bliver vist igen næste gang rapporten åbnes. Dette selvom data i den underliggende tabel er ændret.

Jeg har lavet en requery på diagrammet når rapporten åbnes og det hjælper ikke umiddelbart.

Er der andre muligheder for at tvinge diagrammet til at opdatere ? Skal den requery ligge på en anden hændelse ?

Jeg bruger Access 2003
Avatar billede mugs Novice
18. december 2008 - 09:53 #1
Det er en kendt fejl, at der er en forsinkelse mellem Acces og Microsoft Graf programmet. Der er en rettelse, hvor du sikrer dig mod denne fejl. Jeg skal lige se at finde den.
Avatar billede mugs Novice
18. december 2008 - 09:57 #2
I rapportens VedÅbning:

Private Sub Detaljesektion_Format(Cancel As Integer, FormatCount As Integer)
Me.OLE_ubundet0.Requery
End Sub

Hvor OLE_ubundet0 er navnet på selve grafen. Jeg kan godt læse, at du har prøvet dette ved Rapportens åbning, menn jeg gør det Detaljesektionen før den formatteres.
Avatar billede jpi Mester
18. december 2008 - 10:01 #3
Jeg kigger på det og vender tilbage. Tak