Avatar billede tigerdyr2007 Praktikant
15. december 2008 - 19:11 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

'Død' formular

Hej

Jeg har en formular, med diverse kommando-knapper, den ene åbner en formular. Pludselig virkede denne ikke længere. Prøver så at åbne formular manuelt, men hverken i design mode eller normal mode virker det. Formularen er bare helt død.
Ved at omdøbe den, og importere den fra en backup kom den til at virke igen.
I formularen åbnes resultaterne fra en søgning, og den er blevet brugt i 100-vis af gange uden problemer, og den påkrævede situation var ikke anderledes.
Hvad kan være årsag i sådan en fejl?
(der har IKKE været foretaget nogen ændringen noget sted i databasen/formularen)
Avatar billede jesperfjoelner Nybegynder
15. december 2008 - 22:56 #1
Når en knap er død er årsagen ofte at den har været klippet ut og sat ind i igen.

Så forsvinder teksten

[hændelsesprocedure]

f.eks. i egenskab VedKlik og så virker den ikke.
Bare indsæt [hændelsesprocedure] igen under Egenskaber > Vedklik og så kører det.

Ovenstående i hvert fald en mulighed.
Avatar billede tigerdyr2007 Praktikant
16. december 2008 - 09:20 #2
Det er ikke knappen som er død, men hele formularen. Kan heller ikke åbne formularen i Access oversigt over database elementer. Hverken i design eller normal. Det er altså selve formular objektet, og ikke en knap.
Avatar billede jesperfjoelner Nybegynder
16. december 2008 - 09:53 #3
har du prøvet en komprimér og reparér?
Avatar billede tigerdyr2007 Praktikant
09. september 2009 - 18:12 #4
Jeg endte med at kopiere den over i en ny database - luk tråd