Avatar billede leandernielsen Nybegynder
12. december 2008 - 15:49 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Importer/link text file til access

Jeg har en tekst fil med denne type linjer:

2248.37.99    VECTOR FP/RB CLIP PRE-COAT EXPORT  0056000000060000

Jeg vil gerne have det linket/importeret saa den foerste del "2248.37.99" importeres til felt1, saa "VECTOR FP/RB CLIP PRE-COAT EXPORT " importeres til felt2, og saa "0056000000060000" deles op i to dele paa hver 8 ciffre, og saa foranstillede nuller fjernes.

Dermed skal det saaledes ud:
2248.37.99    VECTOR FP/RB CLIP PRE-COAT EXPORT  560000 60000

Kan det lade sig goere?
Avatar billede terry Ekspert
12. december 2008 - 16:21 #1
If the fields are fixed length then the import wizard should be able to import the file.

Fixed length means that each of the three parts you want to import always take up the
same number of characters.
If they dont then you will need to import into a TEMP table and then split the data up using.

If you cant import using the wizard and you dont get other assistance then your welocme to send me a copy of the file and I'll see if I can put some code/SQL together to do it. Over the weekend.

ekspertenATsanthell.dk
AT = @

a
Avatar billede leandernielsen Nybegynder
12. december 2008 - 16:35 #2
Terry. I have tried what you said before and after your reply. But know it works. It must be because of your inspirations. Thanks.
Stefan
Avatar billede terry Ekspert
13. december 2008 - 10:55 #3
:o)
Should I place an answer then ?
Avatar billede terry Ekspert
15. december 2008 - 10:18 #4
mange tak