Avatar billede dennism Nybegynder
11. december 2008 - 01:12 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

C#: WPF Window med interface

Jeg har et WPF Window der som alle andre extender Window. Det der er anderledes ved mit, er at det også implementeret et interface, lad os sige IWindow:

public partial class myWindow : Window, IWindow {
...

Mit interface indeholder nogle metoder og properties som mit vindue skal have. Mit problem er, at jeg et sted i min kode f.eks. skriver:

IWindow aWindow = new myWindow();
aWindow.Loaded += new RoutedEventHandler(aWindow_Loaded);

Dette virker jo fint på alle alm. vinduer som bare extender Windos, men det går jo galt her, fordi mit interface IWindow ikke siger, at der skal være en Loaded.

Jeg har derfor prøvet at sætte denne properti i mit interface:
        RoutedEventHandler Loaded {
            get;
            set;
        }

Men jeg får stadig en fejl. Hvordan løser jeg dette problem? Hvordan beskriver jeg i mit interface at det skal være muligt at lave en Loaded-event?
Avatar billede dennism Nybegynder
11. december 2008 - 08:26 #1
Sig endelig til, hvis I ikke forstår problemet!
Avatar billede aaberg Nybegynder
11. december 2008 - 09:13 #2
Du skal sætte følgende ind i dit interface:

event RoutedEventHandler Loaded;

Det du prøvede at lave i interfacet er en property, ovenstående er et event.
Avatar billede dennism Nybegynder
11. december 2008 - 09:56 #3
Tusind tak.
Vil du smide et svar?
Avatar billede aaberg Nybegynder
11. december 2008 - 10:00 #4
:-)