Avatar billede learner Praktikant
10. december 2008 - 00:41 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

kan man leje en webserver ?

Hejsa, jeg vil høre om man kan leje en linux webserver et sted. Jeghar nemlig forsøgt at få regnskabsprogrammet Saldi (open source) til at køre på mit webhotel, men det lykkedes ikke helt desværre, for jeg manglede nogle enkelte ting som skulle installeres. Så jeg vil høre hvilke andre muligheder man har hvis man ikke selv vil installere det på sin egen pc.
Avatar billede learner Praktikant
10. december 2008 - 00:44 #1
Link til Saldi regnskabsprogram (http://saldi.dk)

Link til mit indlæg i deres forum
http://forum.saldi.dk/viewtopic.php?p=1219#1219
det hjalp mig desværre ikke videre så jeg prøver herinde nu
Avatar billede arne_v Ekspert
10. december 2008 - 01:09 #2
Du kan leje en VPS.
Avatar billede welcor Nybegynder
10. december 2008 - 01:21 #3
Kort sagt, ja - det kan man.

Når det så er sagt, er det måske nemmere at tage kontakt med Surftown og bede dem om at installere ps2pdf for dig - det er kun en kommando (sudo apt-get install ps2pdf)for dem.

Hvis du gerne vil prøve med en anden løsning, findes der disse muligheder:
- Find et andet webhotel, som inkluderer ps2pdf som en del af standardpakken. Dette er en enkel løsning.
- Lej en virtuel server, f. eks. fra http://www.jakobjp.com/ (dansk/tysk) eller http://www.slicehost.com/ (amerikansk). Her har du adgang til selv at bestemme præcis hvad du vil køre, hvilke programmer, du vil bruge og alt det andet. Det koster fra ca. kr. 100,- pr. måned, alt efter hvor kraftig belastning du laver. En almindelig webserver er ikke en stor belastning på maskinen, og kan sagtens være indenfor den mindste løsning. Dette er en vanskelig løsning på dit problem - når man gør dette, bliver man systemadministrator på sin egen server. Det er ikke alle, som ønsker sig det ansvar.
Avatar billede welcor Nybegynder
10. december 2008 - 01:22 #4
Øv - jeg skriver for langsomt...
Avatar billede learner Praktikant
10. december 2008 - 01:46 #5
:o) endelig et gennembrud. I tænder lys i mørket :o)

Er det virkelig bare at surftown skal køre den kommando (sudo apt-get install ps2pdf) ??

Korrekt med ansvar og jeg er også helt newbie mht linux, så jeg vil helst se om jeg kan løse det og lade det ligge på mit linux webhotel ved surftown.
Avatar billede welcor Nybegynder
10. december 2008 - 06:49 #6
-i udgangspunktet er det alt de behøver at gøre.

Naturligvis er jeg ikke sysadmin hos surftown, så jeg kan ikke garantere at deres systemer ikke er mere komplicerede, men en af de ting som virkelig er forskellige mellem windows og linux er den enkle mulighed for at tilføje programmer med en enkelt kommando.
Avatar billede learner Praktikant
10. december 2008 - 11:42 #7
smart :o)