Avatar billede sigyn Seniormester
07. december 2008 - 11:32 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Skærmbilleder i Access (og Excel) i 2007udg

Jeg sidder or roder med Access og Excel i 2007 udg, og jeg er frygteligt irriteret over skærmbilledet.
I Excel kan jeg som standard se 15 kolonner på min 19" skærm, når den står til 100%. Hvis jeg sætter det ned til f.eks 75% passer det mig meget bedre, men næste gang jeg åbner, står den igen til 100%. Word kan underligt nok, godt huske det.
Men i Acces kan jeg slet ikke finde ud af at få det til at fylde lidt mindre ???
Min skærmindstilling står på 1280x1024 og kan ikke blive højere.
Nogen der har nogle fif ?
Avatar billede jesperfjoelner Nybegynder
09. december 2008 - 15:12 #1
Du kan ændre kolonnebredder i tabellerne, hvilket vist nok huskes.

Under funktioner > indstillinger
kan du ændre hvordan tabeller vises inkl. skriftstørrelse m.m.
Avatar billede sigyn Seniormester
17. august 2010 - 12:16 #2
Jeg er ved at rydde op i gamle spørgsmål. Dette er stadig aktuelt.
Jeg er blevet lidt bedre til 2007 Excel, men de 100% driller stadig. Et gemt ark sat til 75% huskes, men hver gang jeg åbner et nyt er det igen 100% Access synes jeg er rigtig træls, også med skærmindstillingen, så den har jeg ikke rigtigt gidet endnu.
Opfølgning følger.
Avatar billede sigyn Seniormester
25. januar 2013 - 08:51 #3
Lukker