Avatar billede jagdos Nybegynder
05. december 2008 - 17:31 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Er det et godt tilbud?

Jeg sidder og har akut brug for en ny bærbar computer, og så faldt jeg over et, i mine øjne, godt tilbud. Men jeg vil gerne vide om det nu også ER så godt et tilbud, for jeg har ikke tid til at kigge 100 andre steder for at finde et tilbud.

Link til computeren: http://viewer.zmags.com/showmag.php?linksid=1153#/page44/ (øverst til venstre)

Specs:
HP compaq presario Turion X2 2,0 GZ

Processer: AMD Turion X2 RM-70 2,0 GZ
RAM: 3072 MB DDR2
Harddisk: 200 GB
Grafikkort: op til 1407 MB GeForce 8200M (delt) m4ed HDMI
skærm: 15,4"
Avatar billede jagdos Nybegynder
05. december 2008 - 17:31 #1
Nåja, og prisen er 4200 :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. december 2008 - 20:47 #2
Det kommer an på hvad du regner med at bruge den til.
Gaming? Nej!
alm. surf og kontorbrug Ja!
Avatar billede jagdos Nybegynder
05. december 2008 - 21:48 #3
hm, umiddelbart vil jeg sige en mellemting. Dvs, lidt warcraft 3, og måske lidt Trackmania - behøver nok ikke at kunne køre med den allerbedste opløsning. Hvad gør den SÅ dårlig til gaming?
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. december 2008 - 22:10 #4
Onboard grafik
8200 chippen er ikke god til 3D.
Avatar billede jagdos Nybegynder
06. december 2008 - 09:51 #5
Og jeg som eller troede at det var et godt grafikkort... :P
Findes der computere der kan klare mine behov for under 4500,- ?
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2008 - 23:46 #6
jagdos det er et godt tilbud! og du kan sagtens spille spil som warcraft of div du ville sikkert også kunne spille hl2 og cs source uden problemer i moderat opløsning

john_stigers er et fjols og har åbentbart aldrig haft en bærbar i hænderne fordi han er fra den årgang der ikke vil være med til udviklingen som sikkert ikke vil bruge onboard lyd eller netkort (for de er dårlige :P).. sådan nogle folk som hænger sig i ting og bliver ved med det fordi det engang var rigtigt, skal man styre uden om og bare overhøre!!!

alle laptops har onbord gfk... det er for at spare plads og mindske varme fordi de skal være så kompakte som muligt.. det er ikke et minus i den forstand fordi chippen er udviklet til det... det betyder ikke at de er lige så kraftige som deres modpart pc gfk.. men de er heller ikke dårlige
Avatar billede corleonedk Nybegynder
19. december 2008 - 23:52 #7
John stigers aldrig haft en bærbar i hænderne....Den var ny ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. december 2008 - 11:45 #8
j_rawen - hils på admin. Dig gider jeg ikke høre på.

Jeg har solgt en del bærbare nok til at vide hvad jeg taler om :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. december 2008 - 12:36 #9
"alle laptops har onbord gfk"

Forkert.
Nutidens bærbare med eget grafikkort, er via PCI Express x16. Disse kort har også deres egen ram at tage af (det er ikke ensbetydende med at kortet "bare" kan udskiftes!!). Der findes modeller der har onboard grafik ja, men disse er ikke egnet til det spørger skal bruge den til.

"det er ikke et minus i den forstand fordi chippen er udviklet til det..."
Ikke til det spørger skal bruge den til.

"det betyder ikke at de er lige så kraftige som deres modpart pc gfk.. men de er heller ikke dårlige"
De er ikke dårlige nej, men grafikkortet der er i den nævnte model er ikke egnet til gaming, og vil kunne køre spillene, men KUN med ALT grafisk lir sat til et absolut minimum.
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2008 - 00:26 #10
"jeg har solgt en del bærbare nok til at vide hvad jeg taler om"

nøøøj det må vel gøre dig til president..

"Ikke til det spørger skal bruge den til."

ømm warcraft 3...

Windows® 98/ME/2000/XP:
400 MHz Pentium II or equivalent
128 MB of RAM
8 MB 3D video card (TNT, i810, Voodoo 3, Rage 128 equivalent or better) with DirectX® 8.1 support
700 MB HD space
4X CD-ROM drive

Jeg tager alt i mig igen!! han kan ikke bruge computeren til det han nu engang skal bruge den til war3 er nemlig sådan et kraftigt spil at computeren ville eksplodere!!! af bare overanstrengelse

og så igen.. så sælger fona medarbejderne utroligt mange computerer om året uden at vide noget om deres produkter...
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. december 2008 - 13:32 #11
Jeg ved ikke om Fona medarbejderne ved noget om det de sælger, det håber jeg da!
Jeg arbejder ikke ved Fona, så det kan jeg ikke udtale mig om.

Warcraft 3 vil køre uden problemer, men Trackmania er også et mere krævende spil.

j_rawen du bedes stoppe nu, mens du har din ære i nogenlunde behold, for du begynder at blive desperat for at opretholde den smule du har tilbage.
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2008 - 21:44 #12
ej nu bliver du så for meget.. min ære :P hvad fabler du om :P kan du ikke klare at jeg er uenig med dig.. at jeg påstår at det du siger er noget vrøvel... altså efter hvad jeg læser hans behov er:

"hm, umiddelbart vil jeg sige en mellemting. Dvs, lidt warcraft 3, og måske lidt Trackmania - behøver nok ikke at kunne køre med den allerbedste opløsning."

OG måske lidt Trackmania - BEHØVER nok ikke at kunne køre med den allerbedste opløsning.. hvad er det du ikke forstår ved det!!

i forhold til hvad han skriver, er computeren perfekt til ham og prisen kommer utroligt godt efter!!!

Jeg syntes at du skal læse og hjælpe i stedet for at bedømme før du har hørt brugerns behov!! Min mening er at du ikke er til meget hjælp og som jeg siger.. et fjols som binder sig om i ting der var en gang.. 8200m chippen er en god chip!! ikke en chip til at spille crysis på men til så meget andet!!!

Brugerns krav er heller ikke kun gaming det er en MELLEMTING så er der heller ikke nogen grund til at bruge flere penge end nødvendigt!
Avatar billede corleonedk Nybegynder
21. december 2008 - 22:16 #13
Det kunne jo være jagdos fandt på at spille andet end lige de 2 spil,lidt ude i fremtiden..
Jeg ville lytte til John jagdos hvis jeg var dig..
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. december 2008 - 22:42 #14
"ej nu bliver du så for meget.. "

Stop mens legen er god.
Avatar billede snowball Novice
28. december 2008 - 19:37 #15
j_rawen: Og jeg synes du skulle lade være med at kalde folk navne og nedgøre dem!

Det er helt i orden at du ikke er enig med de andre, men derfor skal du alligevel holde dine indlæg i en sober og god tone, hvilket du har accepteret via reglerne - http://www.eksperten.dk/regler.phtml punkt 2.2

Tak.

Snowball / Admin
Avatar billede jagdos Nybegynder
17. januar 2009 - 14:15 #16
På baggrund af diskussionerne her og lidt yderligere søgning efter computere med bedre grafikkort, så har jeg nu købt en FSC Amilo Pa3553 ( https://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=391558 ) for 4500 kroner.

Og pointene går nok til john stigers, da han gjorde mig opmærksom på at 8200 chippen ikke var bedre.

Så smid et svar hvis du vil have point :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. januar 2009 - 20:46 #17
ok :)