Avatar billede olm Nybegynder
04. december 2008 - 12:03 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Konverter mdb til cdb/csv og vise versa

Da den nye version af active sync (4.5) ikke giver mulighed for syncronisering af access filer har jeg behov for at finde et program som kan konvertere mdb-filer (access) til enten cdb pocketaccess) eller CSV, da det er den format jeg kan bruge i min PocketPC database. Hvor finder jeg et sådan program - gerne et freeware...

Vh Ole
Avatar billede terry Ekspert
04. december 2008 - 12:45 #1
Access can export data in CSV format if thats what your after?

http://forums.microsoft.com/MSDN/ShowPost.aspx?PostID=402908&SiteID=1
Avatar billede olm Nybegynder
04. december 2008 - 13:20 #2
Umiddelbart kan jeg ikke se at jeg kan eksportere filen som csv. Måske tager jeg fejl...
Avatar billede terry Ekspert
04. december 2008 - 14:54 #3
Have you read the comments in the link I gave?
Avatar billede terry Ekspert
04. december 2008 - 14:54 #4
What version of Access are you using?
Avatar billede olm Nybegynder
04. december 2008 - 16:46 #6
Dit andet link gav mere mening for mig - skal prøve det når jeg kommer hjem - men skal man eksportere hver enkelt tabel i filen? kan mna ikke eksportere hele filen på een gang? Det virket lidt omstændigt når det skal erstatten hyppig syncronisering. Findes der ikke bare et program som kan koverterer fra mdb til cdb/csv og fra cdb/csv til mdb?
Jeg bruger MS Office Enterprise.
Avatar billede terry Ekspert
04. december 2008 - 18:15 #7
"men skal man eksportere hver enkelt tabel i filen? kan mna ikke eksportere hele filen på een gang?"
If you want to export/import then you have to do it for each table but you could automate the task.

I know nothing about cdb pocketaccess. Can it attach Access (mdb files)?
Avatar billede terry Ekspert
04. december 2008 - 18:20 #8
Found this
http://www.pocketpcfreeware.mobi/download-access-converter-net-v1-0.html

I also found this comment
"In Access goto "open database" , select type "All files". Browse and find the CDB file, select it, and try to open it. "

So if Access can open CDB files then why not just rename your MDB file to CDB and then sync?