Avatar billede homers Nybegynder
03. december 2008 - 10:29 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Trådløs internet via router på router

Jeg har netop fået en erhvervs-adsl (tdc) installeret. Den medfølgende router har fire udgange (1 krypteret til min arbejdspc og 3 til privat brug). Routeren tråløse funktion er ikke slået til og der er ikke mulighed for at få det slået til, da der er tale om en standardopsætning alle medarbejdere får.

Spørgsmålet er så om det alligevel kan lade sig gøre at få en af de private linjer til at blive trådløs internet?

Kan det eksempelvis lade sig gøre at koble en router på den medfølgende router og derigennem opnå trådløs internet?

Eller findes der andre hardware-'dimser' der i den givne situation kan anvendes til at  konvertere en kabelbåret internetforbindelse til at blive trådløs?
Avatar billede sleeper Nybegynder
03. december 2008 - 10:36 #1
Det burde kunne lade sig gøre, dog kender jeg ikke opsætningen af din router.

Jeg har lavet noget tilsvarende ved en kollega.

Du skal have et kabel fra din TDC Router, en af de 3 private porte, sæt den til en Lan port i en ny router
instil den nye router med følgende

ipadresse et nummer højere end den anden router
DHCP slået fra

Så fungere din nye router som et accespoint, og din TDC router som Gateway og DHCP server
Avatar billede homers Nybegynder
03. december 2008 - 11:25 #2
Mange tak for svaret. Det vil jeg prøve. Jeg kender ikke så meget til opsætning af routere, så det kan være jeg vender tilbage når jeg har mulighed for at afprøve din løsning.
Avatar billede homers Nybegynder
03. december 2008 - 12:25 #3
Andre potentielle løsninger er velkomne...

Hvordan tildeler jeg egentlig de point jeg har udsat for svar?
Avatar billede sleeper Nybegynder
03. december 2008 - 14:28 #4
Når der er en person der har giver dig en løsning du kan bruge, skal du bede personen/personerne om at ligge et svar.
Når der ligger et svar, kan du uddele point
Avatar billede homers Nybegynder
03. december 2008 - 14:48 #5
Da dit løsningsforslag lyder plausibelt, vil jeg gerne tildele dig pointene.
Avatar billede sleeper Nybegynder
03. december 2008 - 15:07 #6
Så er der et svar her
Avatar billede homers Nybegynder
03. december 2008 - 15:47 #7
hmm kan ikke se, hvordan jeg tildeler pointene...
Avatar billede homers Nybegynder
03. december 2008 - 15:48 #8
Nu dukkede der en accepterknap op - den har jeg selvfølgelig trykket på
Avatar billede homers Nybegynder
03. december 2008 - 15:49 #9
Formoder, at du nu har fået pointene
Avatar billede sleeper Nybegynder
03. december 2008 - 16:24 #10
Hej

Du fik selv dine point, jeg havde ikke fået lagt et svar