Avatar billede mcilvain Nybegynder
02. december 2008 - 21:35 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Crm - Access

Den har sikkert været hørt og læst tidligere, men alligevel:
Jeg sidder med Access 2007 og har en opgave for hånden der hedder CRM. Jeg har en del database filer som er mere eller mindre klar til brug, men det som er det store hele, det skulle meget gerne kunne anvendes via Webben, så der kommer en log in side frem når man skriver adressen. www.domainnavn.bla Skal dette være Asp dette køre i eller php? så selve designvisningen er på webben og access bare håndtere tabellrtnr. Jeg er klar over at der er en del crm systemer der er til rådighed på webben, jeg har tidligere brugt Novocrm da denne er god til at bruge lokalt.
Så er godt råd om hvad der er "lettest" og hurtigst, jeg skal lige huske at nævne at der er til sinde at der skal bruges mere end 10 brugere på database strukturen fra Access.

Lucas
Avatar billede jesperfjoelner Nybegynder
02. december 2008 - 23:42 #1
Der er ikke nogen nem måde at bruge din Accessbrugerflade på nettet.
Det kræver omprogrammering til asp, php eller andet scriptsprog.
Ofte bruges ASP sammen med Access.

Du kan dog godt redigere din accessdb lokalt og uploade den, og så tilgå den via webben med dine nydesignede asp-sider.

Hvor mange skal bruge systemet? skal det sælges eller kunne bruges af alle og enhver.
Avatar billede mcilvain Nybegynder
03. december 2008 - 09:05 #2
nej det anede mig at det ikke lige ville være noget der er lige til, så jeg har fået nogle flere grå hår end tidligere :-)
Til at starte med er det 10 til 12 personer og på længere sigt ( slutningen januar 2009 ) er det på erhvervsplan med endnu flere brugere. Jeg ved ikke om jeg skal bide i det sure æble og købe et færdigt programmel og så selv designe database strukturen og så indlæse denne i programmet ?

// Lucas
Avatar billede mcilvain Nybegynder
03. december 2008 - 09:06 #3
nej det anede mig at det ikke lige ville være noget der er lige til, så jeg har fået nogle flere grå hår end tidligere :-)
Til at starte med er det 10 til 12 personer og på længere sigt ( slutningen januar 2009 ) er det på erhvervsplan med endnu flere brugere. Jeg ved ikke om jeg skal bide i det sure æble og købe et færdigt programmel og så selv designe database strukturen og så indlæse denne i programmet ?
Avatar billede jesperfjoelner Nybegynder
03. december 2008 - 09:43 #4
Dit spørgsmål er ofte oppe at vende. Der er forskellige muligheder men primært er det en scriptsprog/database løsning du skal bruge. Om det så er asp/access, asp/mssql, php/mysql eller noget andet, så vil de alle kunne løse din opgave, men det er jo en stor og ny programmeringsopgave, du står med.

Her er mit svar på et tidligere tilsvarende spørgsmål:
"Som nævnt kan du ikke konvertere direkte. Jeg har en side der kører med access som database. I stedet for selv at lave administrationssider i asp til at oprette, rette og søge i databasen har jeg brugt programmet ASPmaker http://www.hkvstore.com/aspmaker/ som automatisk kan oprette et sæt asp-sider, som du kan bruge til at administrere databasen med. Du får slet ikke alle de funktioner, som Access kan give dig i windows, men til opdatering af en database på en server fungerer det rigtig godt."

Ovenstående er rigtig fint til administration af tabeller og forespørgsler og kan kombineres med lidt egen programmering.

Hvis du ønsker noget på nettet, som har en brugerflade som ligner din nuværende, lækrere, programlignende brugerflade, som man normalt kan lave i Access, så er der to muligheder:

1) Ovenstående scriptsprog/db løsning

2) En form for terminalserver / VPN løsning. Da kan din database kører på en server et sted (egen eller lejet) og folk arbejder så direkte med Accessdatabasen på serveren og det en oplevelse, der næsten er som at sidde direkte med databasen.
Denne løsning duer jo dog kune hvis det er de 10-12(-ca 50) personer der skal bruge den. Det duer ikke rigtig til et kommercielt produkt.
Avatar billede mcilvain Nybegynder
03. december 2008 - 10:44 #5
Hej Jesper.
Tak for hurtigt svar, jeg er i gang med at downloade, af det jeg læste så det ganske tilforladeligt ud.
Vi er 2 der skal have direkte adgang til accessdatabasen. jeg kommer til det via remote desk da jeg er siddene i Spanien. Resten skal på webdelen.  så det blive 30-50 webbrugere. har jeg lige fået mail om :-)