Avatar billede sunen Nybegynder
01. december 2008 - 16:51 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Windows Media Player og Link

Hey alle.

Jeg kan ikke få min windows media player til at afspille direkte når jeg trykker på et link til en video. Hvis jeg copy/paste link til WMP URL, så spiller den
som den skal.
Hvad skal jeg gøre?

Håber i kan hjælpe
Sunen
Avatar billede ThomasK Nybegynder
01. december 2008 - 16:58 #1
Lidt mere info. Ver.? Windows? Browser?

Det kunne være at Windows Media Player ikke er din standard afspiller. Hvis du har xp skal du finde den der hedder Angiv programadgang og -standarder. Mener den hedder det samme i Vista.
Avatar billede sunen Nybegynder
01. december 2008 - 17:17 #2
Jeg benytter Vista bit 32, hvor explorer er for nogle måneder siden den nye Explore 8 beta.
WMP kan jeg ikke huske, men min computer er ikke mere end et halv år gammel og der var det får installeret hvis det kan hjælpe?
Avatar billede sunen Nybegynder
01. december 2008 - 17:20 #3
Har lige prøvet at opdatere til WMP 11, men den skrev det ikke er reletavt!<
Avatar billede ThomasK Nybegynder
01. december 2008 - 17:39 #4
Virkede det før IE 8 ?
Avatar billede sunen Nybegynder
01. december 2008 - 17:48 #5
Det gjorte det engang, men om det var da jeg skiftede eller om det var da jeg hentede codes og player ved jeg ikke?
Avatar billede ThomasK Nybegynder
01. december 2008 - 17:59 #6
Har du kigget om det er standard program?
Avatar billede gurly Praktikant
02. december 2008 - 00:55 #7
Angående det med "standard player" så kan man sagtens have mere end en standard player, eksempelvis kan man sætte windows media player til at være standard for WMA filer, og så have en anden player som standard for eksempelvis MP3 filer.

så har man eksempelvis en MP3 fil liggende på pc´en og man klikker på filen, hvilken player åbner så ? det gør den player som har ejerskabet af filtypen MP3

I windows media player kan man højreklikke for oven et sted og vælge
"vis klassiske menuer"  (hvis ikke man allerede har dem fremme"
så klikker man oppe på "funktioner" og vælger "indstillinger" og klikker på "filtyper"  og så sætter man kryds ud fra de filtyper som den skal være standard for.

Dette gælder altså for lokale filer på pc´en, det gælder for så vidt også for deep link der ligger på en webside, men der er en begrænsning, for der kommer det and på hvordan den server son filen ligger på er sat op.
De fleste servere er sat op så hvis du klikker på et link kan det åbne direkte i playeren, men nogen servere er sat op så hvis du gør det så får du i stedet en lille dialog boks, hvor du kan vælge imellem at downloade/gemme filen, eller at åbne filen, og vælger man åben, så downloader den hele filen før den starter afspilning.
Ligger filen på en sådan server, så er det kun muligt at streame den direkte ved at åbne windows media playeren selv, og åbne URL adresse.
Det er alene webmaster for serveren der bestemmer dette.
Avatar billede sunen Nybegynder
02. december 2008 - 12:49 #8
I windows media player kan man højreklikke for oven et sted og vælge
"vis klassiske menuer"  (hvis ikke man allerede har dem fremme"
så klikker man oppe på "funktioner" og vælger "indstillinger" og klikker på "filtyper"  og så sætter man kryds ud fra de filtyper som den skal være standard for
Jeg kan ikke finde ”filtyper”?
Der er ingen sider jeg kan streame fra direkte?
Avatar billede gurly Praktikant
02. december 2008 - 22:24 #9
hvis du når ind i >  "funktioner" og vælger "indstillinger"
så skulle "filtyper" da ligge i et faneblad øverst ?
Avatar billede sunen Nybegynder
03. december 2008 - 13:19 #10
Plug-ins, Beskyttelse af personlige oplysninger,sikkerhed,dvd, netværk,afspiller,kopier  fra cd(rip),enheder,brændydeevne,bibliotek.
Det er de faneblade der er. I dem kan jeg heller ikke finde nogle ”filtyper”?
P
Avatar billede gurly Praktikant
04. december 2008 - 14:40 #11
ok, jeg har også alle dem du skriver der, men så har jeg en mere der hedder "filtyper"
jeg har flere  pc´er her, en med mediaplayer 9 og flere med mediaplayer 11, og de har alle sammen fanebladet "fil typer" den ligger lige i mellem "sikkerhed" og "dvd"
så hvorfor du ikke har den, det virker meget underligt.

Nu får jeg lige øje på at du skriver at du har Explorer 8, er du godt klar over at det er en beta version som ikke er færdig udviklet, og at den kun er beregnet til "tekniske entusiaster" sådan at de kan følge udviklinken af den.
og at den er derfor er fyldt med fejl, og at man altså derfor IKKE bør bruge den som sin daglige browser !
Du kan nedgradere til version 7 igen, version 7 er nyeste færdig udviklede browser >

Hvordan fjerner jeg Internet Explorer 8 Beta 2?

Windows Vista-brugere:

Klik på Start, og vælg derefter Kontrolpanel.

Vælg på Tilføj eller fjern programmer.

Klik på Vis installerede opdateringer.

Rul ned på listen, fremhæv den version af Internet Explorer 8, som du bruger, og vælg derefter Fjern øverst i vinduet.

Du skriver > Har lige prøvet at opdatere til WMP 11, men den skrev det ikke er reletavt!<

Hvad mener du med det ?
hvilken version har du nu ?
det kan du se i media player ved at klikke "hjælp" og vælge "om windows media player"

Har du eventuel mulighed for at nedgradere media player til en tidligere version ?
(på samme måde som med explorer)
for så kunne dette jo afprøves, så kan du altid opdatere den bagefter.

måske det bedste var at starte med at afinstalere explorer8
Avatar billede gurly Praktikant
04. december 2008 - 14:42 #12
ps, nu er alle mine pc´er jo windows xp, så om funktionen er flyttet i Vista det ved jeg ikke.
Avatar billede gurly Praktikant
08. december 2008 - 00:18 #13
respons ?
Avatar billede sunen Nybegynder
15. december 2008 - 12:44 #14
hej igen:) Undskyld manglende respons, nu har jeg gjort det med explorer, men den virker stadig ikke. Når jeg kigger i "om WMP" er det version 11.0.6001.7000"men intet andet?
Avatar billede gurly Praktikant
15. december 2008 - 16:25 #15
så er næste mulighed nok hvis du fra "tilføj fjern programmer" har sat kryds i "vis opdateringer"  at du så finder windows media player 11 og prøver at afinstallere den, så skulle du kunne vende tilbage til den version din windows er født med.
og så se hvad den så siger ?
så kan du jo senere prøve at opdatere igen.

for altså den fane burde være der  !
Avatar billede gurly Praktikant
15. december 2008 - 16:33 #16
PS

Du kan eksempelvis læse herom  en der manglede et faneblsd >

http://www.eksperten.dk/spm/855564

Nu var det så godt nok et helt andet faneblad / menu han manglede,
og den fejl var der et hack der kunne rette,
men et sådan hack findes vist ikke til din fejl.

så derfor kunne du prøve en nedgradering som jeg omtalte.

ellers er der en anden vej du kan gå, da jeg kun har windows xp ikke kender Vista, så ved jeg ikke om det er ligedan, men du kan da prøve >

Gå ind i "denne computer" og klik oppe på "funktioner" og vælg "mappe indstillinger"  klik så oppe på "filtyper"  så skulle den vise hvad filtyper din pc kender, så vælg/marker en af de filtyper som media player skal være standard for, eksempelvis "WMV" så kan du redigere og vælge hvilket program der som standard skal åbne denne filtype, og så vælger du windows media player.

men som sagt, ved ikke om det er 100% ens i vista, men ellers må det være noget ligende.
Avatar billede sunen Nybegynder
26. december 2008 - 23:36 #17
Jeg har ikke wmp 11 stående nogle steder i "vis opdatering" eller det normale unistall sted! Jeg er stadig blank efter at have læst det andet spm!
Jeg kan ikke finde filtyper på den anden måde hellere?
Avatar billede sunen Nybegynder
22. marts 2009 - 13:05 #18
yu