Avatar billede znopie Nybegynder
29. november 2008 - 15:28 Der er 1 løsning

indsæt i 2 tabeller

Hej eksperter,

Jeg er igang med at lave mit eget lille system, hvor jeg kan hente priser ud på forskellige ting. Dertil har jeg en database der indeholder selve produktet, og en der indeholder priserne.

Databasen med produktet ser nogenlunde sådan her ud:
VARAR: id, pris_id, navn, nummer, type, oprettet

og min pris database ser sådan her ud:
PRIS: id, pris_id, pris, sat_dato

Hvordan kan jeg sætte de to databaser sammen i en forspørgsel?

F.eks. (IKKE TESTET METODE, MEN BARE SKREVET I TEKSTFELTET)
mysql_query("INSERT INTO produkt as pd,pris as ps SET pd.navn='Hat', pd.nummer='EAN-NUMMER', pd.type='tøj', ps.pris='1000'") OR DIE( mysql_error() );
Avatar billede znopie Nybegynder
29. november 2008 - 16:55 #1
Ellers skal det gøre på denne måde, men er der ikke en lettere?

INSERT INTO produkt SET navn='Hat', enhed='stk'; INSERT INTO pris SET pris_id=LAST_INSERT_ID(), pris="10000";