Avatar billede stoltenborg Nybegynder
28. november 2008 - 08:53 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Pop3 mails på Exchange server

Hejsa.

Jeg har Win2003 installeret på min hjemmeserver, og det kører fint. Nu har jeg fundet Exchange 2003 til en ok pris, og overvejer nu at køre det på samme server, men jeg vil ikke køre egen mailserver. Kan man godt "nøjes" med at bruge pop3 mailboxe via en Exh server, og hvis ja, er det svært at sætte op ??

//Jan
Avatar billede realbeekay Nybegynder
28. november 2008 - 09:43 #1
Ja Exchange kan godt håndtere POP3. Du kan endda have flere POP3-kontoer der bliver leveret til samme postkasse. Det er ikke supersvært at sætte op, men hvis man ikke har prøvet det før virker det ikke nødvendigvis første gang du prøver at installere det :).
Hvis du vælger at kaste dig ud i det skal jeg nok hjælpe så godt jeg kan.
Avatar billede stoltenborg Nybegynder
28. november 2008 - 09:51 #2
Tak.

Jeg vil så en af de nærmeste dage installere mit nye software, og prøve om det virker :)
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2008 - 17:16 #3
Hvis det KUN skal være POP3, er det overkill med Exchange.
Windows Server 2003 har allerede en POP3 server.

Control Pannel >Add or Remove Programs
Add/Remove Windows Components
Tilføj: E-mail Services

:-)
Avatar billede sup3rior Nybegynder
08. december 2008 - 17:52 #4
Husk at Exchange 2003 ud af boksen ikke understøtter at downloade POP3 fra andre mail-servere... Det er kun i Windows 2003 SBS at denne add-on følger med til Exchange.

Den POP3 connector som eksisterer i den alm. version er kun til at POP3 klienter kan hente mails fra Exchange serveren...
Avatar billede realbeekay Nybegynder
09. december 2008 - 08:44 #5
Avs...det vidste jeg ikke...har kun arbejdet med Exchange i.f.m. SBS.

Kender du en god work-around?
Google'de det og fandt både gratis og købe-programmer/tools der erstatter POP3-connector'en.
Avatar billede sup3rior Nybegynder
09. december 2008 - 10:55 #6
Der findes masser af add-ons, men jeg har ikke testet dem og ved derfor ikke om de fungerer godt.
Men det er jo bare at snuse lidt i dokumentationen på POP3 connectoren i SBS og se hvilket firma der har lavet den - for jeg ved det er tredjepart...

Den eneste "work-around" er at man sætter den lokale Outlook klient op til at hente det ned i Exchange mailboksen - men så går idéen med Exchange jo lidt i fløjten...
Avatar billede stoltenborg Nybegynder
09. december 2008 - 21:42 #7
Hej Alle.

Jeg arbejder med det endnu. M$ arbejder på at få fixet min Win2K3 aktivering, og før den er ok, kommer jeg ikke videre. Det er dog rart at se så mange indputs :)

//Jan
Avatar billede stoltenborg Nybegynder
27. september 2009 - 19:49 #8
Lukker