Avatar billede taio Novice
26. november 2008 - 13:13 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

2 databaser åben på samme tid

Hej alle eksperter

Jeg har 2 databaer åben på samme tid, som skal køre sammen. Grunden til at jeg åbner 2 databaser, er for den ene kan køre på skærm 1 og den anden på skærm ". Så vidt jeg ved kan man nemlig ikke opdele 2 formular på 2 skærme??

Nå men mit ønske er at jeg har en formular på skærm 1, som sender noget tekst/info til formular på skærm 2. Hvordan gør jeg det uden at skulle skifte mellem de 2 skærme. Altså sende info fra formular 1, opdatere formular 2 så den viser de aktuelle info på skærm 2.

På forhånd tak

Taio
Avatar billede mugs Novice
26. november 2008 - 13:25 #1
Efter du har opdateret skærm 1, er det nødvendigt at lagre data eksempelvis ved en gennemtvunget lagring.

Hvis du har skærm 2 åben med samme tabel / forespørgsel SKAL denne genforespørges før de ændrede data slåe igennem.
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2008 - 13:27 #2
Du kan køre med timerinterval og så opdatere skærmbilledet, så vil data dukke op hvert minut eller hvad du nu ønsker!~)
Avatar billede taio Novice
26. november 2008 - 13:28 #3
Jeg køre 2 forskellige formular, formular 2 har ingen tabeller tilknyttet, bare ubundetfelter, hvor teksten skal overføres til..?
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2008 - 13:32 #4
Så skal du til at lave en tabel, som kan holde data og så overføre dem med vba... så kan det være, at du skal lave det som en funktion du kan slå fra og til!~)
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2008 - 13:35 #5
...du behøver selvfølgelig ikke at slå det fra, hvis den ene skærm kun skal stå og vise data...
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2008 - 13:36 #6
jeg var bare ude i nogle overvejelser omkring problemerne hvis du var aktiv på begge skærme, det ville gøre det lidt problematisk!~)
Avatar billede taio Novice
26. november 2008 - 13:40 #7
Skærm 2 skal kun stå og vise data/tekst i formular 2, som er åben hele tiden. Formular 1 har 3 knappe. hvis jeg taster knap1, skal den sende teksten "knap1" til skærm 2 med det samme.
Avatar billede taio Novice
26. november 2008 - 13:41 #8
Jeg behøver ikke have fokus på skærm 2, formularen skal bare stå og skifte mellem forskellige tekster
Avatar billede terry Ekspert
26. november 2008 - 13:59 #9
As mugs and spg suggest, I think your only solution, and a viable one at that, is to write the data to a table from form1 and get form2 to update via a timer at for example 1 second intervals.
Other than that convert access to VB :o)
Avatar billede taio Novice
26. november 2008 - 14:02 #10
OK Tanks
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2008 - 14:06 #11
terry>"convert access to VB" er der en nem måde?~)
Avatar billede taio Novice
26. november 2008 - 14:14 #12
hvordan convertere jeg den til VB, for det virker ikke med timeinteval, da formular2 skal have fokus før den opdatere.
Avatar billede terry Ekspert
26. november 2008 - 14:36 #13
Well you can goggle after Access2VB but from my experience its not that good. If its a simple application you have then it may be OK, and it is a few years since I treid it so it may be better now.

"..for det virker ikke med timeinteval, da formular2 skal have fokus før den opdatere"

Is that right?
Avatar billede terry Ekspert
26. november 2008 - 15:41 #14
After thinking a little more!

You could try automating the second dB from the first dB. In other words you open the second dB via code from the first. You then have access to all objects in the second dB via code from the first. So (in theory) you should be able to update the fields on form2 in the second dB from form1 in the first dB.
Avatar billede taio Novice
01. december 2008 - 17:18 #15
Jeg afviser dit svar, da jeg ikke kan bruge det. Jeg mangler stadigvæk at få et svar som kan bruges. Tak til jer alle 3 alligevel.
Avatar billede terry Ekspert
07. december 2008 - 17:42 #16
have you tried automating? 26/11-2008 15:41:00
Avatar billede taio Novice
07. december 2008 - 19:34 #17
No I have not tried automating, I don´t know what you meen ?? Tray to explain to me.
Avatar billede terry Ekspert
07. december 2008 - 22:38 #18
Here is a very simple example of automating another access dB. All it does is opens the dB and closes all open forms then deletes them.

And you could open a form and put data in fields from your current dB.

Dim acc As Access.Application
Dim obj As AccessObject, dbs As Object

    Set acc = CreateObject("Access.Application")

    acc.OpenCurrentDatabase "C:\data\test5.mdb"

    Set dbs = acc.Application.CurrentProject

    For Each obj In dbs.AllForms
        If obj.IsLoaded = True Then acc.DoCmd.Close acForm, obj.Name

        acc.DoCmd.DeleteObject acForm, obj.Name

    Next obj

acc.CloseCurrentDatabase
    Set acc = Nothing
Avatar billede taio Novice
28. december 2008 - 23:51 #19
Terry send mig et svar, så lukker jeg sp. har ikke kunne få det til at virke, har fået lavet et program hos en ven. Tak for hjælpen alligevel.

God nytår
Avatar billede terry Ekspert
29. december 2008 - 10:25 #20
If you decide to try using automation then drop a comment and I'll see if can help out.

Og godt nytår herfra også