Avatar billede per2edb Praktikant
25. november 2008 - 16:11 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

I expression web2 asp.net ønskes indsa data i en Access DB

Jeg har har prøvet kategori ASP.net men ingen kan hjælpe. Kan I?

1)På Expresson web2 siden lægges AccessDataSource Control
Denne control opretter forbindelse til Besog.mdb (er testet og fundet ok)

2)
de nedenfor anførte kder genereres automatisk:

<asp:AccessDataSource id="AccessDataSource1" runat="server" DataFile="App_Data/Besog.mdb"
InsertCommand="INSERT INTO [Besogende] ([Dato]) VALUES (now())">
</asp:AccessDataSource>

Jeg mener Datoen skulle blive oprettet i Besog.mdb Besog.mdb når siden køres. et sker imdlertd ikke.
Kan i hjælpe
Avatar billede mugs Novice
25. november 2008 - 16:21 #1
Har absolut ingen forstand på ASP. Men i en ren SQL fungerer denne, idet den  indsætter værdien Now i feltet Dato i tabellen Besogende:

DoCmd.RunSQL "INSERT INTO [Besogende] ([Dato]) VALUES (now())"
Avatar billede terry Ekspert
25. november 2008 - 18:08 #2
Try

"INSERT INTO [Besogende] ([Dato]) VALUES ('" Now() "')"
Avatar billede per2edb Praktikant
20. juni 2010 - 12:30 #3
Lukket