Avatar billede swerfa Nybegynder
23. november 2008 - 11:44 Der er 1 kommentar

Hvem kan hjælpe med SolidWorks og 3Dmax

Hej
Jeg har tit brug for experter i 3Dmax, Inventor og SolidWorks til konkrete projekter.
Hvordan er det bedst at opbygge en stor assembly i Inventor/SolidWorks.

Thomas
Avatar billede mwhas Praktikant
24. november 2008 - 13:40 #1
Hej Thomas

Jeg har prøv at Experter fra Inventor til Solidworks og omvent og der er SAT der er bedst, men i nogle tilfælge er STEP bedre.

I 3Dmax kan man åben Inventor filer unden at man har exporter dem og det kan man også i Solidworks så ipt/iam er det bedste format, men 3Dmax / solidworks laver dem om til deres format når man gemmer detsvære.

Omkring at opbygge stor assambly i Inventor/solidworks er det vigtig at man ikke bruger Konstruktions tegninger, så man skal lave en skal model uden invendig parter og luk storer huller + lave dem til Part filer en process det ikke tag 5min detsværre.

Håber du kan forstå der jeg har skrevet og kan bruge det noget nemmer at sidde på computer og gøre tingen ;)

/mwhas