Avatar billede jyde.dk Nybegynder
21. november 2008 - 19:30 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Simplet query tool

Hej

Jeg skal bruge et ultra ultra simpelt query tool. Brugeren skal helst kun kunne se view og tabel.... og ikke ting som f.eks trigger, index osv

er der nogen der kender et tool... hvis ovenstående "filter" f.eks kunne konfigureres i en ini fil eller lign vil det være en fordel

/p
Avatar billede keysersoze Guru
22. november 2008 - 00:08 #1
Det er ved at være noget tid siden jeg har arbejdet med Oracle - men jeg mener at programmet TOAD kan gøre det, dog handler det nok ligesom Oracles egen management studio om rettigheder til den enkelte bruger.
Avatar billede jyde.dk Nybegynder
22. november 2008 - 09:22 #2
Toad er alt for advanceret.

JEg har styr på rettighederne, men jeg har nogle brugere der skal lave nogle simple "select * from"... og jeg ønsker at de skal ha en meget meget enkel brugerflade
Avatar billede keysersoze Guru
22. november 2008 - 10:29 #3
jeg kender desværre ikke andre gode tools end de to nævnte - men skal det være så simpelt som jeg forstår det er det måske lige før det kan betale sig at lave sin egen applikation, evt en .NET-ting.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. november 2008 - 16:02 #4
SQL*Plus WorkSheet måske ?

Det giver en simpel GUI for at fyre nogle SQL SELECT af.
Avatar billede stig3 Mester
03. januar 2009 - 13:37 #5
SQL Developer virker upåklageligt efter min mening.

Den viser alt, men det kan man jo begrænse ved brugerretighederne, hvis man ikke vil have brugerne skal kunne det helt store.
Avatar billede arne_v Ekspert
18. januar 2009 - 04:15 #6
jyde.dk ?
Avatar billede jyde.dk Nybegynder
25. januar 2009 - 13:27 #7
Hejsa

Ingen af løsningerne er lige i skabet... men arne_v kommer tættest på.

vil du lave et svar arne_v, så kan jeg få lukket spørgsmålet

/p
Avatar billede arne_v Ekspert
25. januar 2009 - 15:58 #8
OK