Avatar billede hmnjan Nybegynder
20. november 2008 - 08:10 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Word 2002: Brug for at rotere tekstboks for at indsætte brevflet.

Jeg skal i word 2002 (eller i et hvilket som helst andet skriveprogram der kan brevflette) lave en tekstboks hvor både kan indsætte et felt fra brevfletning (evt. personens navn) og samtidig kunne rotere tekstoboksen.

Et eksempel:
Jeg har et billede af en bil hvor jeg gerne vil lave en brevfletning så att. personens navn kommer til at stå på nummerpladen. Jeg indsætter et brevfletningsfelt over nummerpladen i form af en tekstboks, men da bilen på billedet ikke står 100% vandret er jeg tvunget til at rotere billedet i baggrunden så det kommer til at passe. Det ser ikke så fedt ud så jeg har brug for en måde at sætte et felt ind som kan rotere.

Det virker IKKE med wordart da denne ikke kan læse referencen fra brevfletning. (Jeg kan ihvertifald ikke få den til det..)
Avatar billede hcma Novice
20. november 2008 - 17:21 #1
er ikke 100% sikker, men jeg tror ikke det kan lade sig gøre at rotere en tekstboks vilkårligt i Word.
En mulighed er at lave det i MS Publisher, hvis du da har adgang til det.
Avatar billede jkrons Professor
20. november 2008 - 18:03 #2
Den eneste måde er at rotere bilen i et billedbehandlingsprogram og så sætte den ind på den rette måde. Du kan rotere autofigurer i Word, men en evt. tekst i disse roteres ikke med.
Avatar billede hmnjan Nybegynder
21. november 2008 - 08:07 #3
hcma - Vidste ikke der var brevfletning i Publisher men det lader til at det virker.. Tak for svaret..

Vil du have point så smid lige et svar til mig..
Avatar billede hcma Novice
21. november 2008 - 15:50 #4
svar :o)