Avatar billede michael-lbl Nybegynder
18. november 2008 - 21:32 Der er 3 kommentarer

oprettelsen af forbindelse til ekspress ms sql

hey håber i kan hjælpe

i et lille domaine miljø køre jeg en windows 2003 server som domain server, med dns osv.

på en xp maskine kørende ved siden af har jeg installeret foreningens regnskabsprogram winkompas som knytter sig til en ms sql ekspress 2005 server.

mit problem er når jeg installer winkompas på klient maskiner og skal koble op mod xp maskinen hvor databasen lægger
bliver der nægtet adgang, xp maskinen er en del af domain netværket

hvis brugeren bliver tildelt domain administrator rettigheder er det muligt for dem at oprette en forbindelse fra klient maskinerne

jeg har prøvet at tjekke:

om sql serveren står til mix autificatioen hvilket den gør

give den sikkerhedsgruppe som afgøre om folk må benytte rengskabsprogrammet til medlemmer af den lokale administrator gruppe på xp maskinen

håber nogle kan hjælpe
Avatar billede arne_v Ekspert
19. november 2008 - 00:00 #1
Du skal vel enten give den domæne gruppe som brugerne tilhører adgang til
databasen inde i SQLServer - eller lade dem connecte med SQLServer brugernavn
og password for at udnytte mixed mode.
Avatar billede arne_v Ekspert
18. januar 2009 - 04:15 #2
michael ?
Avatar billede kaspersmith Nybegynder
24. februar 2009 - 12:03 #3
Du skal desuden også enables xp_cmdshell på denne SQL for at få WK3 til at virke.