Avatar billede jespernerd Nybegynder
16. november 2008 - 16:37 Der er 8 kommentarer

Upload fil

Hej, er der nogle som kan hjælpe mig med, at lave en simpel uploadservice?

Jeg har f.eks en fil ved navn "80.txt" - den vil jeg gerne kunne uploade. Denne 80.txt fil indeholder "hej,hej|hej2,hej2|803,lol" f.eks.

Når jeg så uploader 80.txt vil jeg have den til at splitte mellem | og ",", således, at den opretter et array.

Hvordan gør jeg det? På forhånd tak.

PS: JEG bruger Visual Studio 2008 C#
Avatar billede arne_v Ekspert
16. november 2008 - 16:40 #1
Prøv og beskriv lidt mere præcist hvad du vil.

Er din C# kode client side eller server side eller begge ?

Hvad mener du med upload hvis du vil have data som array ?
Avatar billede jespernerd Nybegynder
16. november 2008 - 16:42 #2
det er en windows application.

jeg ønsker at den så opretter 2 arrays, som så indeholder

1array = "hej,hej2,803"
2array = "hej,hej2,lol"

Hvis du forstår?
Avatar billede arne_v Ekspert
16. november 2008 - 16:51 #3
Jeg forstår stadig ikke hvor upload kommer ind i billedet, men du kan splitte
med:

            string s = "hej,hej|hej2,hej2|803,lol";
            string[] parts = s.Split('|');
            string[] array1 = Array.ConvertAll(parts, e => e.Split(',')[0]);
            string[] array2 = Array.ConvertAll(parts, e => e.Split(',')[1]);
Avatar billede jespernerd Nybegynder
16. november 2008 - 17:07 #4
fordi jeg skal uploade filen 80.txt jo! den indeholder EKSEMPELVIS "hej,hej|hej2,hej2|803,lol" - derfor skal s-stringen, være indeholdet af den fil man uploadede
Avatar billede aaberg Nybegynder
16. november 2008 - 17:12 #5
Når du læser en fil fra en Windows applikation, uploader du den jo ikke! "Upload" er når du sender en fil fra din computer til en server. I din beskrivelse snakker du kun om at oprette et array ud fra en string i en fil. Du har endnu ikke skrevet noget om, hvad du vil uploade til en server, og hvilken metode du ønsker at bruge.
Avatar billede jespernerd Nybegynder
16. november 2008 - 17:14 #6
Ups, så er det mig som har lavet fejl - sorry... så vil jeg 'læse indeholdet' af en fil, som jeg selv vælger via en "Browse.." knap.
Avatar billede lasserasch Juniormester
17. november 2008 - 08:13 #7
Brug en Streamreader.

try
        {
            using (StreamReader sr = new StreamReader("80.txt"))
            {
                string line;
                while ((line = sr.ReadLine()) != null)
                {
                    Console.WriteLine(line);
                }
        catch (Exception Ex)
        {
                      Console.WriteLine("Der opstod en fejl:");
            Console.WriteLine(Ex.Message);
        }

Output skal selvfølgelig så splittes til et array.

Mvh.
Lasse
Avatar billede aaberg Nybegynder
17. november 2008 - 08:18 #8
Først bruger du en OpenFileDialog, så brugeren kan browse sig frem til filen. Dette gør du på følgende måde:

string contentOfFile;
OpenFileDialog theDialog = new OpenFileDialog();

if (theDialog.ShowDialog() == DialogResult.OK)
{
    using(StreamReader reader = new StreamReader(theDialog.OpenFile()))
    {
        //Læs indholdet af filen
        contentOfFile = reader.ReadToEnd();
        reader.Close();
    }

Når du har læst filen, kan du bruge Split() metoden, som arne_v foreslår, til at splitte strengen op.