Avatar billede Slettet bruger
15. november 2008 - 01:19 Der er 5 kommentarer

Langsom forbindelse

Det virker som om nit CC bliver langsommere og langsommere, men det kunne vel osse være virus eller andet djævelskab.
Hvordan finder jeg ud af, om jeg får den hastighed, jeg har betalt for?
Avatar billede ThomasK Nybegynder
15. november 2008 - 01:25 #1
Avatar billede mamasushi Nybegynder
15. november 2008 - 01:30 #2
Lige en lille note: ...
Husk at sætte din pc direkte til routeren med kabel når du tester og ikke trådløst da det kan give forvrænget resultat og luk alle åbne programmer (hvis du tør, det er på egen risiko - også din firewall/antivir).
Tjek desuden at ingen andre i hustanden har deres pc tændt (der kører lynhurtigt en windows update ell. lign i baggrunden uden man lige ser det).
Avatar billede mamasushi Nybegynder
15. november 2008 - 01:31 #3
.. Og ja, det kan sagtens have noget med djævelskab at gøre også :)
Avatar billede Jensen DK Novice
15. november 2008 - 08:24 #4
Kør lige en skanning med denne super antispyware komplet og lad den slette det den finder.
http://translate.google.dk/translate?hl=da&sl=en&u=http://www.superantispyware.com/&sa=X&oi=translate&resnum=1&ct=result&prev=/search%3Fq%3Dsuper%2Banti%2Bspyware%2Bdownload%26hl%3Dda%26sa%3DG

Hent og installér CCleaner http://www.ccleaner.com/  og en manual her. http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den, det er en værktøjs linie som du sikkert  ikke har brug for.
Lad programmer foretage en oprydning i rens og registrer, og lad den slette det den finder.
Avatar billede kpdk Nybegynder
12. januar 2009 - 02:41 #5
Som der er foreslået, så...

- Kør en antivirus tjek samt et spyware tjek - se ovenstående links
- Smæk et LAN-kabel direkte mellem din pc og router
- Sørg for at der ikke bruges forlængerkabler mellem tlf.stik/kap-stik og router, ledning gerne max ~3 meter
- Har du en splitter på (delt kobber, så kontrollér kablingen dér)
- Frakobl andet udstyr før test for at eliminere ekstern påvirkning
- Deaktiver antivirus, firewall, etc og luk samtlige programmer du ikke bruger (mail, MSN, osv osv)
- Når alt dette er gjort er det en god idé at slukke routeren og tænde den igen for at sikre at den dropper samtlige connections og laver én - til din PC.

Med det sagt, så vil der være variabler involveret såsom centralafsted, kobberkvalitet (TDC's kobber har jo trods alt ligget i jorden i årtier) osv.

På din router kan du i øvrigt tjekke signal-støj forholdene. De indikerer hvor meget støj der er på linien. Typisk hedder det sig at ~6 dB er acceptabelt. Derunder begynder vi at kunne mærke en kedelig tendens med langsom forbindelse, udfald m.v.

Det kan du gøre ved at telnette til routeren og fodre den med et par kommandoer;

(Denne procedure KAN variere fra router til router!)
1. telnet 10.0.0.1 23023
2. tryk 24 [enter] efterfulgt af 8 [enter]
3. indtast "wan adsl linedata far" (uden gåseøjne) - tjek db.
4. indtast "wan adsl linedata near" (uden gåseøjne) - tjek db.

Er du I tvivl, så ring til supporten og tag en snak med dem. De kan tjekke disse ting sammen med dig og meget mere ved at lave et såkaldt SNMP opslag.